
RobbyNaish
Zarejestrowani-
Postów
19 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
O RobbyNaish
- Urodziny 04.09.1980
Informacje osobiste
-
Moje BMW
E36 328 touring manual '95
E34 525i touring manual '96
Były: 3x E30, 3x E36, 2x E34 -
Lokalizacja
Rawicz-Leszno-Wrocław
-
Zawód
Technik pierdoła :))
Ogólnie handlarz sprzętem sportowym :)
Osiągnięcia RobbyNaish
Praktykant (3/14)
0
Reputacja
-
Świeca jedna nie pali?? Co za bełkot, na bank ma poważniejszy problem. Tez chciałem kupić 540, ale w E39, też nierówno pracował, niby nie pracował na jeden cylinder. Wszystkie świece wymienione, cewki, przekaźniki, komp... masakra, odpuściłem. Niech kolo wymieni 8 świec, albo Ty to zrób przy nim, jestem w stanie się założyć, że nic się nie zmieni...
-
[M50 Vanos] mocno dymi na biało na zimnym i ciepłym :(
RobbyNaish odpowiedział(a) na dixen temat w E34
Słuchaj, miałem to samo. Też mi trochę płynu uciekało, też wymieniałem uszczelkę. Poprawa minimalna. Zalej do pełna 98 na Shellu, potem jeszcze raz 99 do pełna. Stawiam stówę, ze przestanie na dłuższa chwilę :)) -
Oznacza to, że masz tą sondę padniętą, napisał że powinien się wahać przebieg jej krzywej na wykresie. Na kompie zaraz to wyjdzie. Ciesz się, że jest jedna, u mnie w 328 są 2szt, każda po 280 pln...
-
Tak, założyłem 205/65/15, pomimo tego że zalecane do 525i jest 225. Ale wysokość obu opon jest prawie identyczna. Myślę że Niemcy konstruując auto i zalecając ogumienie nie myśleli o naszych "drogach", a trakcji auta oraz prowadzeniu na zakrętach. Dlatego trza kombinować - skoro na 225 się nie da - bo taka jest prawda - a identyczną wysokość ma 205, to wybór pozostaje tylko jeden. Przynajmniej na przód, ja mam 4 szt 205, wcześniej miałem 4szt 225 - co do kombinacji się nie wypowiem. A każdy kto mi powie że w tym aucie 225 lub więcej na przodzie jest ok, zapewne jeździ wokół komina lub pod dyskotekę :)) Pozdr
-
185/60/15 będzie za małym kołem, skoro zalecane jest 205/65/15, komp mu zwariuje i nie wiadomo co jeszcze. 195/65/15 jest już mniejsze niż 205/65/15,a co dopiero 185/60 Ew. od biedy mogło by być 195/65, ale to już za wąska guma - do 525 przynajmniej. Pozdr
-
Jeżeli masz 525i - to 205/65/15 nie zalecają, dlatego możesz nie mieć na tabliczce. Miałem gumy 225/50/16, zmieniłem na 205/65/15 - mega poprawa. Mniej pali, nie pływa w koleinach, tylko jak jest mokro czasem lekko zarzuci. Moja rada - kup dobre, deszczowe, kierunkowe opony 205/65/15. Vredestein kiedyś robił specjalnie do BMW taka oponę "RainTyre", dawali w serii do 520 i 525. Poezja :) Teraz to się nazywa Sportrac lub w tańszej wersji HiTrac. Obie ciche i komfortowe. Pozdr
-
http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=71&t=121063
-
Cześć Czy zdejmowałeś plastikową pokrywę silnika? Czy problem występował też przed wymianą świec?? U mnie w E36 było bardzo podobnie jak u Ciebie. 10-20 km jazdy ok, potem nagle po jakimś ostrym zakręcie, dziurze, nagle jakbyś odłączył jeden cylinder, na światłach prychał jak głupi, nie trzymał obrotów, zero mocy, trząsł się jak goopi. A wiesz co było? Zdjąłem ten plastik - pokrywę żeby wymienić świece. Włożyłem do bagażnika. Odpiąłem cewki, wyjąłem je i zobaczyłem że potrzebny jest dość długi klucz - rurka do wykręcenia świec. Nie miałem takiego. Więc zamknąłem mache i tak zostawiłem (pokrywa plastik w kufrze). W nocy trochę popadało, rano wsiadam, jade do tyry, po 10km - strzał - spadek mocy, trzęsienie kastą przy dodawaniu gazu, na postoju delirka, masakra jednym słowem, pełne gacie :)) Pojechałem po ok 2 tyg wymienić w końcu te świece. Wyjmuję 6 fajkę - tą przy podszybiu - a tam... WODA! Cała końcówka cewki w wodzie, cała tuleja w której siedzi świeca - w wodzie! Włożyłem zwinięty w rulonik kawałek ręcznika papierowego, raz, drugi, dziesiąty, na koniec suszarka - wymiana świec - (ta szósta masakra) - odpał - do teraz cisza i spokój. Spalanie też spadło do poprzedniego. Na kompie wyskakiwał błąd - cewki - ale 5, nie szóstej. Wymieniliśmy ją i oczywiście zero poprawy. Nie wierze w kompy do końca, wierze za to w ludzką głupotę (tutaj moją :)) Pozdr!
-
Jasne, miałem na myśli całe auto z tym silnikiem, wrzucam na dział sprzedam, pozdr i powodzenia ze SWAPem!
-
Zmiana silnika - słuszna decyzja :)) Ale polecam zmienić razem z kastą, przekładka to dużo pracy i czasu, a efekt nie zawsze zadowalający... Jak chcesz sprzedaję za chwile swoje 328 touring '95 z 2 ręki od nowości, oddam w dobre ręce najchętniej. Pozdr
-
Is 47 powinno być ok, ale na tych kapciach to ja Ci współczuje jazdy. Jak zmieniam z 16 (205/55) letnich na zimówki na 15 (195/65) to jest to najszczęśliwszy dzień w roku :)) Pogubisz wszystkie plomby w zębach, a w szczególności jak pojedziesz na Jawor :)) Ja po ostatniej wizycie w Jeleniej robiłem przedni zawias. Lampkę olej, nikt na przeglądzie na to nie patrzy. A do "mechanika", który za taką przysługę kroi 8 dych już nie jedź! Do zo na trasie !! P.S. Lepiej mieć dobre opony na stalówkach, niż ładne na alu z łysymi kapciami, zawsze patrz żeby chociaż parami były takie same laczki. U mnie różnią się 2 tyg w produkcji i autem już nosi, muszą być parą z jednego auta lub najlepiej komplet (oczywiście mówię o używkach).
-
Słuchaj ja zalałem Mobil 1 5W-50 (chyba z 200pln za 4L), nie wiedząc co było wcześniej w silniku - wiem, głupio - ale teraz nie żałuje - prawie zerowe zużycie oleju, a motor chodzi jak marzenie. MOTUL lub Valvoline też rozważałem wlać. Także każdy z nich będzie dobrym wyborem, pół syntetyk najbezpieczniejszym, jak jesteś 100% pewny że był wlany syntetyk, silnik nie zużywa oleju i nie klepie, to lej pełen. Pozdr
-
Z dwojga złego to 318 tds jest mniejszym złem, pompa wtryskowa i niskiego ciśnienia to standardowe bolączki tego modelu, tak jak kolega napisał, komp powinien wyświetlić całą listę niedomagań i partactw poprzednika, dlaczego go nie podpiąłeś przy kupnie, bo domniemam że tego nie zrobiłeś? Auto powinno palić ok 6 l na trasie i do 9 w mieście, no chyba że go nie rozgrzewasz i gasisz i jeździsz tylko an 3 pierwszych biegach, to wtedy nawet 10l...
-
Chłopaki ja też tak mam, ale ciekawe, że bardziej, gdy się auto nagrzeje, na zimnym jakby mniej. No i w dodatku słychać jak z 2 na 3 się wrzuca, a z 1 na 2 to na plecach nawet czuć, niestety tuleje na wahaczach i krzyżak (podpora) wymienione, więc u mnie chyba dyfer niestety... W dodatku zaczyna go być ciut słychać (dyfer) jak zdejmę roletę i położę oparcia kanapy (kombi) :cry2:
-
328 zaczyna po solidnym rozgrzaniu jakby "prychać"
RobbyNaish odpowiedział(a) na RobbyNaish temat w E36
Jasne, nagrzewa się dłużej, ale w połowie przy takim zimnie to mogę pomarzyć, chyba ze zaczynam go podkręcać przez dłuższy czas, to wtedy dojdzie do połowy, nie muszę dodawać że ogrzewanie też słabnie jak temp spada. Jak auto stoi, to temp jest ok, ogrzewanie tez wzrasta. Próbuję połączyć jakoś te wszystkie wątki do kupy, ale chyba wymienię termostat, sondę, odpowietrzę ten układ i zaleje ten dodatek. Nic lepszego póki co nie wymyślimy :)) Byłem pewien że trzeba lać 98, i że przez to padła ta sonda (konkretnie grzałka sondy).