Skocz do zawartości

madazaw

Zarejestrowani
  • Postów

    16
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E39 520d m47 2002

Osiągnięcia madazaw

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. madazaw

    528iPrzerywa

    ja bym jeszcze sprawdził wydajność pompy paliwa i ciśnienie na listwie. Czy silnik podczas swobodnego przyspieszania dymi na czarno, czy szarpie zawsze, czy czuć paliwem z wydechu? Skoro był tyle razy na diagnostyce to jak działają sondy i najważniejsze jaką temperaturę powietrza i chłodziwa pokazuje czujnik w ECU?
  2. Skoro problem z kontrolką i klepaniem zaworów zaraz po rozruchu pojawia się w większości wypadków po wymianie oleju, to czy nie zdaje się wam że przyczyna może tkwić w filtrze oleju i jego obudowie, bo to chyba on jest odpowiedzialny (a w zasadzie te dwa małe oringi na końcu obudowy filtra) za przytrzymywanie oleju po zgaszeniu silnika i może tam należy poszukać przyczyny A moim zdaniem z tego co dało się wielokrotnie zauważyć warte zastosowania są tylko i wyłącznie wkłady olejowe firmy Kneht. Po kilku tysiącach km nie puchną, nie wciąga ich do środka i co łatwo zauważyć pasują idealnie, a nie jak inne albo są luźne, że spadają, albo nie można ich w ogóle włożyć do obudowy.
  3. Witam umęczonych użytkowników:) Mam pytanie, może mi ktoś wyjaśnić jaką rolę pełni podciśnienie doprowadzone do poduszek w e39? Aha, moim zdaniem telepanie przy gaszeniu nie będzie nigdy zlikwidowane chyba że...w układzie dolotowym pojawi się klapa gasząca, taką jaką wszyscy znamy z koncernu VW/Audi. Starsze modele VW (AFN, 1Z) nie posiadały czegoś takiego i kultura była trochę na niskim poziomie, od momentu pojawienia się TDI PD (AWX, AVB), a nawet wcześniej Golfa IV z turbiną połączoną z kolektorem wydechowym (AHL), klapa gasząca (przepustnica) jest montowana i silniki robią STOP w ciągu ułamka sekundy. Po zdjęciu podciśnienia z tego urządzenia (wstyd powiedzieć, a nawet porównać) autka VW gasną jak ...320d. Ale czemu służy podciśnienie przy poduszkach w E39?
  4. madazaw

    528iPrzerywa

    posprawdzaj cewki ich oporność. zobacz czy na fajkach nie ma przebić. sprawdź czy świece nie pływają w oleju silnikowym
  5. Witam, problem jak w temacie. Szukałem klapy "gaszącej" przy silniku, (czegoś na kształt przepustnicy w TDI PD) ale nie mogę jej namierzyć. Czy ten model ją w ogóle posiada (Vp44), czy ma może klapki w kolektorze, a może po prostu "ten typ gaśnie jak stary traktor esiak". A może problem leży w mocowaniu silnika i sterowaniu poduszkami mocującymi silnik (a właśnie do czego służy i jak działa te sterowanie). Koło dwumasowe i tłumik drgań wału chyba wykluczam, zero wibracji podczas pracy, tylko telepnięcie podczas gaszenia.
  6. DPF trochę z olejem ma wspólnego chyba, więc z braku konkretnych odpowiedzi postanowiłem dać 5W30 Edge. Ma LL-04 i nadaje się do DPF.
  7. Witam wszystkich, muszę na dniach szybko wymienić olej w silniku i trochę się gubię bo czytam, szukam i nie wiem co wlać. Jeśli chodzi o markę to myślę że Castrola. Auto jak w nagłówku tematu, tylko ma naklejki informujące o posiadaniu DPFa. bardyo prosze o pomoc lub link z informacjami
  8. Ja sprawdził bym dolot i przepływomierz.
  9. madazaw

    czujnik świateł cofania

    Wejdź do kanału, stań pod sprzynią biegów przodem do kierunku jazdy, czujnik jest po lewej stronie u góry wkręcony w skrzynie biegów. Cyba na 2 piny. Mowa o skrzyni manualnej. W automacie steruje tym komp skrzyni.
  10. Witam, posiadam autko wyposażone w instalację gazową (sekwencja) i mam odnośnie jej pracy kilka pytań i problemów. Auto jeździ na LPG zupełnie normalnie, nawet w mrozy do -18' ładnie zapala i w miarę szybko się przełącza z benzyny na gaz ale...bardzo często, a w zasadzie zawsze podczas jazdy na LPG w momencie załączenia się ABS samochód gaśnie. Dzieje się tak zarówno z chamowania ze 150km->0km, jak i przy "ślimacznym dojeżdzaniu" do skrzyżowania i wychamowywania na śliskiej, oblodzonej jezdni. Podczas pracy na Pb problem nie istnieje. Dodam że zaraza przy pompie ABS mam zamontowany reduktor, filtr fazy lotnej, a do jednego z przewodów hamulcowych dochodzących do pompy ABS jest przyczepiony czujnik ciśnienia instalacji LPG. Ma to na coś wpływ? Dalej. Gdy auto dostaję trochę w pedał (np podczas redukcji, wyprzedzania, w momencie gdy już włączę wyższy bieg i obroty spoadną do jakiś 3000 rpm) zdarza się BMW ładnie strzelić (a w zasadzie pierd...) w układ wydechowy, wyraźnie słychać to spod samochodu. Wcześniej zdarzały się też akcje telepania silnikiem na wolnych obrotach i strasznego mulenia tak do 2500 rpm, ale te rzeczy załatwiła regulacja u Pana, który zakładał instalację. Z problemów to tyle, a teraz najciekawsze. Pojechałem na regulację i wypłakałem się Panu z moich problemów. Auto zostało podłączone pod Jakiś diagnoskop, coś wyregulowane. problem z ABS i strzelaniem występuje nadal, obroty trzymają się dobrze, przyspieszanie "na dole" poprawiło się. Ciekawą rzeczą jest to, że po przejechaniu 20 km (normalnym tempem, w temp. -10'C) urządzenie do regulacji pokazywało temp reduktora na poziomie około 30'C, a reduktor był letni. Pan stwierdził zapowietrzenie układu i trochę go zaczął odpowietrzać korkami na termostacie i w chłodnicy. Za wszystkie dolegliwości skazał niedogrzany reduktor. Po tym krótkim odpowietrzaniu, temperatura reduktora zaczęła rosnąć (ale auto pracowało cały czas na Pb), następnie zostałem poproszony o próby wykonania odpowietrzenia samodzielnie, gdy już przelecę kilka km. Przejechałem dalej do pracy, postawiłem auto pracujące na LPG na parkingu i po kilku minutach wróciłem i zacząłem luzować odpowietrznniki. Coś tam leciał tlenu, ale nie dużo, reduktor znowu stawał się średnio ciepły. Aby uprzedzić komentarze: świece zapłonowe własnoręczenie wymieniłem kilka dni temu na ori BMW. Cewki też próbowałem sprawdzić, według jakiegoś manuala wyczytałem że mają mieć coś ok 0.8 ohma, ale jakoś wskazania na mierniku mi skakały 0.4 - 1.2 ohma na każdej z sześciu i nie wiem jak mogę je sprawdzić ostatecznie. Może to wina była mienika. Sprawdzałem na 1 i 15 w cewkach. Błędów w Ecu też żadnych nie ma, choć łączyłem się CDIFem, któremu nie ufam do końca, a nic lepszego nie mam. Do sedna sprawy. W zapowietrzenie trochę nie chce mi się wierzyć, wszystkie oznaki pod maską, na niebie i ziemi wskazują na prawidłową pracę układu chłodzenia. Szybko się nagrzewa, wewnątrz auta jest ciepło, wskazówka zawsze, ale to zawsze stoi idealnie prosto na środku cyferblatu, pod korkiem w chłodnicy w zbiorniczku wyrównawczym jest ładny i równy strumień przelewającego się płynu. Moje pytanie jest takie: Czy reduktor od LPG jest poprawnie wpięty w układ chłodzenia? U mnie jest "włączony w obie" do przewodów idących do nagrzewnicy, tuż przy ścianie grodziwej (za silnikiem). Tu mam właśnie wątpliwości. W BMW (odwronie niż np w Audi A6, gdzie płyn chłodniczy krąży zawsze przez nagrzewnicę w środku, a ciepło regulują przesłowny od dopływu powietrza) ogrzewaniem chyba sterują zaworki (te pod filtrem powietrza) które są pod maską i w miarę żądania puszczają gorący płyn do nagrzewnicy (nagrzewnic) i dopiero za nimi jest wpięcie reduktora LPG. Na logikę, włączany zimno w aucie, zaworki się zamykają, płyn do nagrzewnicy nie płynie, reduktor pozostaje zimny, auto nie pracuje na LPG. Czy tak jest? Sprawdziłem. Ogrzewanie wyłączone, zimno w środku auta....reduktor gorący, silnik pracuje na LPG. Nie rozumiem, zgłupiałem niech mi ktoś to wytłumaczy. Płyn krąży zawsze przez nagrzewnicę? Jeśli ktoś ma możliwość to niech mi to "wyłoży" w prosty sposób. Acha, chciałbym wiedzieć również jak są włączone instalację LPG w układ chłodzenia w waszych piątkach. Pozdrawiam.
  11. madazaw

    [E39] Co to za urządzenie?

    Jeśli ktoś jest zainteresowany to mogę je sprzedać. Czekam na propozycję cenowe. Oczywiście sprzedaję tylko w komplecie. Na "znanym portalu z ogłoszeniami" używki takie jak moje są po ok 300zł za sztukę. Nowych chyba nie widziałem. Są w bardzo dobrym stanie. Myślę że nie tak tragicznie. Jeśli ktoś chce to w rozliczeniu mogę wziąć org, byle by nie były poniszczone. Jeśli ktoś reflektuje i ma niedaleko do Ostrołęki to zapraszam, zrobimy wymiankę:) tel. 792-56-53-52
  12. madazaw

    [E39] Co to za urządzenie?

    O, mam dokładnie coś takiego. http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=290382885537&thin=0
  13. madazaw

    [E39] Co to za urządzenie?

    Hak mam. Lampy są neonowe, więc to od nich? Od haka z tego co teraz przeglądam na allego to jest jedna puszka i chyba czarna, a tu mam 2 sztuki do każdej lampy aluminiwe.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.