
edison111
Zarejestrowani-
Postów
7 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Informacje osobiste
-
Moje BMW
nie powiem
-
Lokalizacja
PIŃCZÓW
Osiągnięcia edison111
Nowicjusz (1/14)
0
Reputacja
-
Nawiew działa na maxa albo wcale..:(
edison111 odpowiedział(a) na CarloS temat w Ogólnie o BMW serii 3
cicheck........ chyba sie nie zrozumielismy mnie chodzi o to ze aby dostac sie do rezystora w e30 trzeba zdjac tapicerke znajdujaca sie nad pedalami inaczej obudowe drazka kierowniczego jak zwal tak zwal kazdy sie domysli jest ona zamocowana na 3 kolkach plastikowych ktore nalezy przekrecic i ta obudowa zejdzie do dolu po czym siegnac reka nad drazkiem kierowniczym i po prostu po malej gimnastyce wyciagnac rezystor po zwolnieniu go z zaczepów ja tak bynajmniej sie do niego dobrałem i nie sprawiło mi to wiekszego klopotu i zapewne innym tez ich nie przyspozy wiec do dziela . ja imalem sie tego zadania az 2 razy z adrugim jescze lepiej i sprawniej poszlo oczywisce bez demontazu tunelu jeszce jedno jak sie ma silnik wentylatora wyciagniety to zadanie jest ulatwione bo latwiej go wypchnac do srodka -
no wlasnie ,,, sarna1 ,,, gwoli scislosci jestem za opcja w twoim wydaniu moze byc nawet 2 piwka wiecej po zaoknczonej pracy przy naprawie uzywana nie znaczy lepsza od mojej a koszt 200-500 zeta tu po prostu Arton chodzi o to ze mechanicy to straszni zdziercy a dla chcacego nic trudnego kwestia zakupu dobrych czesci w przyzwoitej cenie i troche oleju w glowie bo ktory mechanik ci powie ze zimeringi kosztowaly go powiedzmy po 10 zeta za sztuke i po 1 zeta za pare oringow i skasuje cie za to 400-800 zlotych jesli nie sa wytarte gladzie lub nie ma wzerow na nich to samemu spokojnie mozna naprawy dokonac bez profesjonalnego zakladu a 200 zlotych za komplet uszczelniaczy i oringow moim zdaniem to stosunkowo za drogi gips wiec moja prosba dotyczyla rozmiarow zimmeringow zastosowanych w maglownicy i co do tego faktu jest moje pytanie czy ma ktos wiedze na ten temat albo gdzie tego szukac ewentualnie taniego dostawce lub sklep na terenie woj. Świętokrzyskiego
-
mam wielka prosbe rozszcelnila mi sie maglownica ze wspomaganiem przy e30 320i turing z lewej strony wiec potrzebuje informacji przed ewentualna naprawa jakie wchodza zimeringi tzn jaki jest ich rozmiar i jakie ewentualne rozmiary sa oringow i pozostalych elementow kompletu naprawczego mam zamiar dononac naprawy we wlasnym zakresie wiec jesli ma ktos wiedze na ten temat to prosba o zamieszczenie tych danych na forum dla potomnych !!!!!!!!!!! niewiedza kosztuje a ja jestem juz troche madrzejszy ale tylko troche tzn. o jakies 4 tysiace :dance: :dance: :D :D :D
-
Nawiew działa na maxa albo wcale..:(
edison111 odpowiedział(a) na CarloS temat w Ogólnie o BMW serii 3
- Po pierwsze nie ma potrzeby demontowania tunelu aby dostac sie do rezystora w e30 jest mozliwe zwolnienie zaczepow w zasadzie jedna reka tylko troche sie trzeba powyginac i wlozyc reke nad kolumna kierownicza oczywiscie po zdjeciu obudowy pod kierownica ja oczywiscie w swojej e30 wymontowalem tenze rezystor bez demontazu tunelu po wyciagnieciu rezystora z gniazda mozna go dosiegnac druga reka by pomoc sobie wyczepic go z kostki przewody sa na tyle dlugie ze jest taka mozliwosc. -a po drugie ostatnio mialem przyjemnosc ponownego demontazu silnika bo zaczal znowu piszczec i coraz bardziej zwalnial wiec zeby go nie trafilo calkowicie znow go zdemontowalem bo wd 40 chociaz calkiem niezly srodek to niestety po 3 tygodniach pracy odparowal srodek smarujacy i po ponownym przesmarowaniu lozysk slizgowych - a raczej rozruszaniu ich i wydmuchaniu powietrzem sprezonym resztek przesmarowalem lozyska wczesniej zakupionym smarem w sprayu na bazie teflonu i do chwili obecnej jest spokuj z silniczkiem -po trzecie po wymontowaniu rezystora - oczywiscie w dalszym ciagu na 1,2,4 chodzil a na 3 biegu nie, dokonalem na nim malego zabiegu oczywiscie z lutownica i powiem ze trzeba sie z tym troszke pobawic bo jesli rezystor wyglada calkiem niezle po zdjeciu metalowej obudowy- czyli opornice nie sa przegrzane i sa w kolorze srebra a nie przewodzi pradu to nic z nim tak wielkiego sie nie stalo. lutowanie jest ntroche klopotliwe bo drut uzyty do zwiniecia opornicy jest stalowy no moze polstalowy nie wnikam wiec cyna pomimo ze z kalafonia bedzie splywala z tego i nie bedzie sie kleic. przed przystapieniem do przelutowania nozek opornic zacisnietych w mosieznych podstawach posmarowalem te nozki i tam gdzie sa one zacisniete pasta do lutowania HYDROFIX 80 i zlapalo idealnie mozna tam dac nawet troche wiecej cyny nie bedzie w niczym przeszkadzac po zmontowaniu wszystkiego razem bzyka bez zarzutu na kazdym biegu i zareczam ze dluzej bedzie chodzic niz po zakupie nowego rezystora lub uzywanego koszt cyna + pasta lutownicza okolo 15 zeta i troche nerwow hehe i po klopocie no i jeszcze doliczyc trzeba smar na bazie teflonu 11 zeta czasu na spokojnie bez przemeczania sie z demontazem i montazem okolo 2 godzinki wliczajac w to prace przy czyszczeniu i lutowaniu -powyzsza informacji dotyczy bmw e30 320i touring w 325 316 318 jest to samo co do innych modeli na chwile obecna nie moge pomoc -nie rozbieralem jesli czegos nie wiesz ---- rozbierz a sie dowiesz ale najpierw zapytaj tego kto juz to czynil bo cie bedzie to kosztowac :D :D :D :D :D -
Nawiew działa na maxa albo wcale..:(
edison111 odpowiedział(a) na CarloS temat w Ogólnie o BMW serii 3
- Po pierwsze nie ma potrzeby demontowania tunelu aby dostac sie do rezystora w e30 jest mozliwe zwolnienie zaczepow w zasadzie jedna reka tylko troche sie trzeba powyginac i wlozyc reke nad kolumna kierownicza oczywiscie po zdjeciu obudowy pod kierownica ja oczywiscie w swojej e30 wymontowalem tenze rezystor bez demontazu tunelu po wyciagnieciu rezystora z gniazda mozna go dosiegnac druga reka by pomoc sobie wyczepic go z kostki przewody sa na tyle dlugie ze jest taka mozliwosc. -a po drugie ostatnio mialem przyjemnosc ponownego demontazu silnika bo zaczal znowu piszczec i coraz bardziej zwalnial wiec zeby go nie trafilo calkowicie znow go zdemontowalem bo wd 40 chociaz calkiem niezly srodek to niestety po 3 tygodniach pracy odparowal srodek smarujacy i po ponownym przesmarowaniu lozysk slizgowych - a raczej rozruszaniu ich i wydmuchaniu powietrzem sprezonym resztek przesmarowalem lozyska wczesniej zakupionym smarem w sprayu na bazie teflonu i do chwili obecnej jest spokuj z silniczkiem -po trzecie po wymontowaniu rezystora - oczywiscie w dalszym ciagu na 1,2,4 chodzil a na 3 biegu nie, dokonalem na nim malego zabiegu oczywiscie z lutownica i powiem ze trzeba sie z tym troszke pobawic bo jesli rezystor wyglada calkiem niezle po zdjeciu metalowej obudowy- czyli opornice nie sa przegrzane i sa w kolorze srebra a nie przewodzi pradu to nic z nim tak wielkiego sie nie stalo. lutowanie jest ntroche klopotliwe bo drut uzyty do zwiniecia opornicy jest stalowy no moze polstalowy nie wnikam wiec cyna pomimo ze z kalafonia bedzie splywala z tego i nie bedzie sie kleic. przed przystapieniem do przelutowania nozek opornic zacisnietych w mosieznych podstawach posmarowalem te nozki i tam gdzie sa one zacisniete pasta do lutowania HYDROFIX 80 i zlapalo idealnie mozna tam dac nawet troche wiecej cyny nie bedzie w niczym przeszkadzac po zmontowaniu wszystkiego razem bzyka bez zarzutu na kazdym biegu i zareczam ze dluzej bedzie chodzic niz po zakupie nowego rezystora lub uzywanego koszt cyna + pasta lutownicza okolo 15 zeta i troche nerwow hehe i po klopocie no i jeszcze doliczyc trzeba smar na bazie teflonu 11 zeta czasu na spokojnie bez przemeczania sie z demontazem i montazem okolo 2 godzinki wliczajac w to prace przy czyszczeniu i lutowaniu -powyzsza informacji dotyczy bmw e30 320i touring w 325 316 318 jest to samo co do innych modeli na chwile obecna nie moge pomoc -nie rozbieralem jesli czegos nie wiesz ---- rozbierz a sie dowiesz ale najpierw zapytaj tego kto juz to czynil bo cie bedzie to kosztowac :D :D :D :D :D -
Nawiew działa na maxa albo wcale..:(
edison111 odpowiedział(a) na CarloS temat w Ogólnie o BMW serii 3
po pierwsze w e30 302i wentylator znajduje sie od strony komory silnika nalezy w tym przypadku by sie do niego dobrac odkrecic oslone przykrecona na cztery wkrety klucz jesli dobrze pamietam nasadowy nr 6 po drugie po zdjeciu obudow z wirnikow z czesci zewnetrznej calego wentylatora zakrzywionym drutem badz zakrzywionym srubokretem w postaci chaczyka nalezy pociagnac za blaszke czyli zaczep silnika od dolu ku gorze ta blaszka jest z taka charakterystyczna dziurka i nastepnie wyciagnac silniczek w 320 jest o tyle problem z wyciagnieciem z uwagi na male pole ruchu w 318 czy 316 e30 jest o wiele lepiej wyjac dmuchawe po sprawdzeniu w jakim stanie sa szczotki jesli w dobrym to do reki WD 40 i nie po calym tylko po miejscy gdzie znajduja sie lozyska slizgowe natryskiwac kroplami i recznie pobawic sie troche obracajac kilkadziesiat razy i znowu nanosic wd powinno to usprawnic na pewien okres czasu silnik tak wlasnie zaoszczedzilem pare zlotowek najpierw nie chodzil wentylator na 3 biegu tylko dzialal na 1,2i 4 nastepnie z piszceniem przestal na 1 i 2 po czym w koncu po jakims czasie stanal rowniez na 4 jak sie okazalo zatarl sie na lozyskach slizgowych i tylo WD 40m go uratowalo moze byc rowniez inny srodek temu podobny gleboko penetrujacy i smarujacy i to pomoglo ze znow pracuje na 1,2 i 4 i to bardzo cichutko zapewne jak nowy ale problem dotyczy rezystora jesli chodzi niego w e30 320 znajduje sie on po lewej stronie wentylatora patrzac w kierunku jazdy w dolnej czesci a widoczny bedzie dopiero po wyjeciu wentylatora z wyciagnieciem go na swiatlo dzienne jest jednak malenki problem ale dla chcacego zaden zeby go wyjac nalezy zdemontowac oslone pod kierownica i znajduje sie on nad pedalem gazu w glebi za calym zestawem okablowania i tylko od tej strony da sie go wyciagnac zwalniajac zaczep od gory na ktorym jest osadzony po jego wyciagnieciu nie widzialem aby cos z nim zlego sie dzialo byl w calkiem niezlym stanie a i dalszym ciagu nie dziala mi na 3 biegu ponadto po zmierzeniu napiecia na stykach przelacznika gdzie powinien pracowac na 3 biegu wskazuje okolo 8 volt gdzie na innych pozostalych 1,2i 4 12 volt co moze byc tego przyczyna jesli dobrze sie domyslam moze osadzenie rezystorow lub slaba masa