Skocz do zawartości

tomomatic

Zarejestrowani
  • Postów

    38
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E46 320d '03; W203 C32 AMG
  • Lokalizacja
    Wrocław

Osiągnięcia tomomatic

Odkrywca

Odkrywca (4/14)

0

Reputacja

  1. Sorki, ale się jeszcze nie zebrałem :oops: w ciągu tygodnia wkleję te foty
  2. Dobra, Zrobię jutro i zamieszczę w dziale "Zrób to Sam" :mrgreen: Pozdro
  3. Aaaaaaaaa, to przepraszam zwracam honor. Wyobraź sobie że wiem również o tym o czym napisałeś, jednakże Twój wcześniejszy post był po prostu stekiem bzdur, ale tylko przez sposób w jaki go napisałeś. Jeżeli staram się coś komuś wytłumaczyć to staram się to zrobić dokładnie, tak aby pozostawić możliwie mało miejsca na domysły. Widzę, że poczułeś się dotknięty moimi słowami więc, przepraszam. Pozdrowionka :D
  4. Chłopie :mad2: 12 lat zajmuję się klimatyzacją i większej bzdury chyba jeszcze nie słyszałem, no chyba że się przejęzyczyłeś i chodziło Ci o parownik, to jesteś "bliżej" prawdy. Tak dla przypomnienia informuję do czego służy osuszacz. Do układzu klimatyzacji, mimo jej dobrej szczelności, zawsze dostaje sie niewielka ilość wilgoci z zewnątrz. Jest to spowodowane mikroporami węży i innych elementów układu. Za eliminację tej wilgoci z ukladu odpowiedzialny jest właśnie osuszacz. Gdzie Ty masz jakiś zawór co "upuszcza" ciśnienie :duh: . Układ klimatyzacji jest układem zamkniętym. Rolę naczynia wzbiorczego pełni parownik. Gdyby układ miał zamarznąć i się zatrzymać to oznaczałoby to że osuszacz albo nie działa albo go nie ma i powstał tzw korek lodowy/ Poza tym osuszacz znajduje się przed parownikem :duh: , zatem jakim cudem może Twoim zdaniem zamarznąć???? Gdyby czynnika chłodniczego było tak skandalicznie mało, że mógłby się rozprężyć w osuszaczu (teoretycznie, bo praktycznie jest to niemożliwe ze względu na konstrukcję osuszacza) to nie zadziałałaby sprężarka, bo presostat by na to nie pozwolił. Temperatura parownika rzędu 2stC odpowiada ciśnieniu roboczemu czynnika w większości układów klimatyzacji samochodowych (2,2-2,3 bar) możesz o tym nie wiedzieć, ale to jest opisane na skalach manometrów do pomiaru ciśnienia i ładowania układów A/C. Chłopie...., apeluję do Ciebie.... nie opowiadaj pierdół jak nie masz o tym pojęcia. Dziękuję Na komentarze nie czekam. Jak ktoś chce się czegoś dowiedzieć niech pisze na PW. Pozdrawiam
  5. No widzisz, a odpowiedź będzie Ci dana jak wyeliminujesz wszystkie "jeżeli", "o ile" itp, itd :mrgreen:
  6. No to ja nic nie rozumiem :roll: To po co pytasz skoro wszystko sam potrafisz najlepiej zrobić, gdyby Ci "kolesie" dobijali 100-150 g czynnika co serwis to oznaczałoby, że albo układ masz nieszczelny albo wiecznie "przelany" i dlatego Ci nie chłodzi. Układy klimatyzacji w samochodach są czułe na wahania ilości czynnika chłodniczego ze względu na ich mikroskopijne rozmiary. Z tego względu stosuje się czynnik R134a (między innymi) a nie np R410 lub R407c. I tak np. pojemność układu w E46 to z tego co pamiętam jakieś 640g, no to wyobraź sobie, że wahnięcie o ok 80g w górę spowoduje obniżenie temperatury na nawiewie (rozprężanie za parownikiem) a w dół przemrażanie parownika (-2,-3 stopnie na nawiewie) lub również spadek wydajności (rozprężanie przed parownikiem, ale to rzadziej bo przed parownikiem to się czynnik raczej nie ma gdzie rozprężać). Sugeruję po prostu znalezienie rozsądnego fachowca i problemy się skończą. Pozdrawiam
  7. Gratulieren! najprostsze rozwiązania są najlepsze.... niech to da do myślenia wszystkim, którzy szukają wężyka :mad2:
  8. No...... pięknie, to już masz odpowiedź :D Co chcesz więcej wiedzieć, na obu odczytach widać przerwanie obwodu przekaźnika...... dlatego sprzęgiełko raz załącza a raz nie i/lub załącza/rozłącza, stąd też pochodzi syczenie, jak kompresor się nagle rozłączy to się czynnik rozpręża w skraplaczu i częściowo w układzie. Pozostaje tylko zbadać czy to wariuje przekaźnik czy połączenie elektryczne (zwarcie do masy lub +) i tyle. Powodzenia
  9. jak masz temperaturę na poziomie 6stC to jeszcze w normie, ale proponuję profilaktycznie tam zajrzeć :D bo po włożeniu sondy do nawiewu powinno być 2-4 stC, nie koniecznie musisz mieć za mało czynnika tylko zgnojony parownik to w 90% przypadków jest powodem spadku wydajności układu
  10. tomomatic

    320d Sprężarka klimy

    podłącz się kolego też pod ten temat viewtopic.php?f=69&t=130460&p=915745#p915745
  11. Chyba nie chcesz z tego powodu sprężarki wymieniać :shock: Problem nie musi koniecznie dotyczyć sprzęgła tylko przekaźnika i/lub połączenia elektrycznego. Proponuję sprawdzenie tych rzeczy, podpięcie do disa lub jakiejś innej inpy i obadanie tematu. A samo sprzęgiełko... powinno zaskoczyć jak się je zasili z przekaźnika lub poda się prąd o odpowiedniej wartości, a jakiej.... nie wiem nie uczę się tego na pamięć jest tyle aut że się nie da :lol: Daj znać co Ci wyszło to coś poradzimy Pozdro
  12. To Ci powinno naświetlić sprawę viewtopic.php?f=69&t=130349 Jakby były jeszcze jakieś inne objawy to napisz
  13. Witaj, Pisałem już komuś wcześniej.. a czysty masz parownik, czy grzybek i mech :D go porasta? Dobra, a tak serio to ostatnio też mnie pochłonęła na zagadka wężyka :norty: i wlazłem pod samochód, poszukałem i znalazłem..... nad skrzynią biegów czarny gumowy wężyk z którego kapie woda, poprowadzony na stronę pasażera, ale tak naprawdę to zacznij od parownika kolego, gdybyś miał całkowicie zapchany odpływ to by ci się na nogi lała woda :mrgreen: Daj znać czy znalazłeś ten wężyk, jak nie to zrobie uczynek dla ludzkości i jeszcze raz wleze pod samochód zrobie fotki, pokaże palcem i już. Pozdro
  14. tomomatic

    320d Sprężarka klimy

    Jak poprawnie zatytułujesz temat to Sz.P. Moderatorzy się do Ciebie nie przyczepią :D Z Twojego opisu wynika, że problem masz ze sprzęgłem elektromagnetycznym sprężarki, element jak najbardziej wymienny w różnych typach sprężarek..... w BMW jeszcze tego nie robiłem, ale nie sądzę aby był to szczególny kłopot. Musisz tylko znaleźć fachowca, który Ci to zrobi, coraz mniej ludzi chce się babrać w takich rzeczach i proponuje wymianę kompresora. Powodzenia
  15. A teraz zaznacz każde ze zdań, które napisałeś i: :search: Wszystko jest na forum!!!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.