Skocz do zawartości

pawel66

Zarejestrowani
  • Postów

    35
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    nie powiem
  • Lokalizacja
    szczecin

Osiągnięcia pawel66

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. blok silnika i to co w nim, bez głowic
  2. Panowie w teorii wszystko jest możliwe a wpraktyce jeszcze więcej znam samochody (inne niż nasze śmigiełka), które miały ponad milion bez dotykania dołu jak tu piszecie i były w stanie bym powiedział lepszym niż dobry. Oczywiście eksploatacja jest bardzo ważna oleje, technika jazdy, prędkości i inne, tylko pamiętejcie że wady materiałowe i nie tylko występują wszędzie bez znaczenia na producenta, model czy przebieg. Na silniku M30 można nie przejechać 200 000 a można milion. Mi się nie udało wymieniłem dół i latam jak gdyby nigdy nic.
  3. pawel66

    Mycie silnika

    zdecydowanie 100 tyś powodów dla których twoje auto nie pojedzie dalej. Pozatym sam możesz umyć silnik tylko z góry, więc dla własnego samopoczucia, a jeżeli nawt jakaś kropelka oleju wydostała się z silnika to wisi gdzieś koło miski olejowej. Moim zdaniem efekt tylko wizualny i to marny jeśli silnik bez żadnych wycieków.
  4. pawel66

    E32 tylko gorący nawiew

    dwa problemy i do każdego kilka rozwiązań. Nie oczkujcie że ktoś napisze wam dokładnie co zrobić bo poprostu się nie da. Siła nawiewu to zarówno szczotki bądź uszkodzenie jednego z wentylatorów, jak i uszkodzony miecz ( oba tematy już przerobiłem na własnej skórze tzn. bmce) moja propozycja - łatwiej wyciągnąć miecz i napoczątek sprawdzić kostkę zasilającą lubią się przepalić, temat nawiewu gorącego powietrza jeżeli macie dostęp do elektrozaworów bez kupowania to wymienić. Jeżeli to one to po temacie a jeżeli nie to pech. Rozebranie kokpitu tak żeby się dostać do tych klap o których pisałem wcześniej to dużo zabawy. Ale klapy sterowane są przez taki ( tu problem z fachowym nazywnictwem) wielobok, który umieszczony jest na wysokości schowka (po lewej). W momencie kiedy zmieniacie nasawiemia nawiewu on obracając sie rusza właśnie tymi klapami. Zamocowny jest na wieloklinie więc przeskoczenie nawet o jeden ząbek spowoduje że któraś z tych klap nie zamknie się lub nie otworzy do końca (gorsze to pierwsze). Po lewej stronie po wyjęciu schowka oczywiście. Jeżeli jeszcze coś jest nie jasne to piszcie.
  5. pawel66

    E32 tylko gorący nawiew

    A ja dopiszę jeszcze że miecz "odpowiedzialny" jest za siłę nawiewu a nie za jego temp. (to są tylko moje uwagi jako mechanika domowego). Problem z nawiewem ciepła do środka dokładnie tak jak to opisaliście górą i na nogi rozwiązałem przez rozebranie prawie całej półki i ustawienie klap, które się tam znajdują. One są odpowiedzialne za wlot ciepłego powietrza ( bo jak wytłumaczyć tylko nogi i szybę). Zawieszenie elektozaworów powoduje błędy w całym układzie.
  6. i ja wpadnę. mam nadzieję że pogoda i ilość uczestników dopisze. :)
  7. Cały czas stawiam na te elementy,które są nowe. Nowe wcale nie znaczy idealne. Najpierw visco a potem termostat. Już raz wymieniałem fabrycznie nowe visco ze sklepu. W moim przypadku z reklamacją żadnych problemów nie było. Powodzenia
  8. Wedle mojej wiedzy -nie.
  9. Zamiast tu mędrkować wyraźcie swoje opinie i tyle. każdy ma jakieś doświadczenia. Szerokość opony zależy od szerokości felgi i to co piszą producenci na drzwiach dotyczy fabrycznych felg. W ramach podsumowania za 225: lepsza jazda na równej drodze, mniejsze zniszczenia na krawężnikach, wygląd. za 205 mniejsze zużycie paliwa, zawieszenia, łatwiej prowadzi się na muldach. Ja jestem za 225 ze wszystkimi konsekwencjami.
  10. Oczywiście że coś tam niedziała tak jak powinno. Siła nadmuchu powinna być jednakowa przy ciepłym i zimnym powietrzu. Ale to może świadczyć o jakichś problemach ze sterowaniem nadmuchu. A co do miecza: schowek (to chyba proste). Tapicerka tylko ta na wysokości kokpitu. A dalej miecz schowany tak że chwilę to trwa za pierwszym razem. Dochodzi do niego wiązka przewodów z wtyczką, Umieszczony na wysokości popielniczki. Patrząc od strony fotela pasażera na końcu przy ściance silnika. Jeżeli jest starego typu to uważaj przy wyciąganiu bo ma ok 20 cm. Nowe są znacznie krótsze. Miłej zabawy.
  11. Tylko że sprawdzenie samej pojemności jeszcze o niczym nie świadczy. Obieg wody przez chłdnicę może być zbyt mały i niekoniecznie musi być zapchana na amen. A co do odkamieniaczy trzeba sprawdzić na opakowaniu. A jak się boisz to woda z octem bez gotowania łyżka stołowa na litr. W ten sposób czyściłem zakamienione grzalki w ogrz. do wody.
  12. Środek do odkamieniania czajników, wszystkie części w chłodnicy są odporne na jego działanie. I jeszcze jedno jeżeli kiedykolwiek myłeś samochód myjką ciśnieniową zobacz czy jest prześwit pomiędzy lamelkami. A visko nawet jeżeli nowe ze sklepu to wcale nie znaczy że sprawne, miałem podobny problem z nowym. Panowie w firmach spedycyjnych mają w .... gdzieś oznakowania kartonów. Jeżeli troszkę poleżało nie tak to nie będzie działać prawidłowo. pawel
  13. Tak czy siak (jaki silnik to będzie) z e32 trzeba uważać praktycznie zawsze. Raz na parkingu, raz na zakręcie a raz na autostradzie. W rękach jakiejś gorącej głowy to tak jak broń. Ale też są pozytywy. Dość popularny samochód więc części cała masa od używek, których niepolecam w zawieszeniu, po zamienniki lub tz. no name'y. Duży wygodny samochodzik dla kogoś kto wie co z nim zrobić. Za 5000zł dobra zabawka do nauki jazdy na jakimś torze. Pozdro.
  14. A ja dla odmiany napiszę że po 360 tyś. wymieniłem silnik, i to mnie kosztowało 1,5 tyś PLN tylko dlatego że mam znajomego mechanika. Podsumowując będziesz czwartym właścicielem a to mi się niepodoba. Nie jestem pesymistą od urodzenia ale uczę sie na własnych błędach. Decyzja i tak należy do Ciebie. Pozdro.
  15. Zgadzam się w 100%. Nawet człowiek który przedstawiał e 39 wypisz wymaluj pasował do całego tego obrazka ze ... w tle. Felgi faktycznie całkiem fajne, też bardzo się cieszę że coraz częściej widać nasze samochody. Ale to chyba efekt kosztów związanych z eksploatacją. :cool2:
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.