Skocz do zawartości

Józef

Zarejestrowani
  • Postów

    58
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    BMW 530D E39 2002r M pakiet

Osiągnięcia Józef

Współtwórca

Współtwórca (5/14)

0

Reputacja

  1. Witam. Ja mam E39 z 2002r i po odłączeniu akumulatora i zamknięciu bagażnika nie mam problemu otworzenia z kluczyka, natomiast drzwi do kabiny nie otworzę bo jak widzę otwierają się elektrycznie i bez aku nie rusza.
  2. Józef

    520d - problem z jeżem

    Witam. Jeżeli piszesz prawdę, to pomyśl co źle zmontowałeś zakładając dmuchawę. Jeżeli przed wymontowaniem dmuchawy wszystko z jeżem było OK to musisz szukać błędów w montarzu. Jeśli wszystko zmontowałeć poprawnie, to masz wyjątkowego pecha, że w tym samym czasie padł jeż.
  3. Józef

    dmuchawa

    Ja zauważyłem że jak jest dobrze nagrzane auto i wcisnę klawisz MAX to dmuchawa pracuje bardzo głośno i z automatu załącza klimę , natomiast wciśnięcie klawisza odparowania przedniej szyby dmuchawa niemal o połowę siada, a więc dmuchawa i jeż są OK. natomiast w takim razie coś siedzi w oprogramowaniu panelu klimy lub jakiś czujnik, że nie mam tak dużego nadmuchu na przednią szybę i nie załącza klimy z automatu po wciśnięciu klawisza przedniej szyby. Zauważyłem coś jeszcze, może ktoś się z tym spotkał i poradził sobie, a mianowicie, napięcie na alternatorze mam 14,25V na akumulatorze 14,15V na zapalniczce 13,7 i tyleż pokazuje komputer, co może być tego powodem? Pytam nie dlatego, że nie mogę znaleść, tylko po co wyważać otwarte drzwi?
  4. OK. Jeżeli czujnik jest z jednej strony to masz rację, tego nie wiedziałem . Ale co ma wspólnego wymiana klocków z awarią skrzyni biegów? skoro przed wymianą klocków było wszystko Ok, a po leży skrzynia biegów? zbieg okoliczności , czy robiłeś jeszcze coś o czym nie piszesz? Pisałem też żebyś spróbował odpiąć akumulator na jakąś godzinę i to często pomaga.
  5. A dobrze poskładałeś hamulce?? bo jak byś dobrze poskładał to by nie było żadnych dzwięków pod samochodem, może urwałeś kabel od klocków albo co innego spaprałeś?? poszukaj swoich błędów naprawy.
  6. Podobasz mnie się, pięknie to ująłeś, a jak myślisz za co by z nas ASO zdzierało skórę jakby komputer w aucie wszystko nam powiedział co trzeba zrobić??? Jak widzisz ta opcja jest zarezerwowana dla ASO żeby i oni mieli za co żyć.
  7. To mi kolego z niewątpliwie wielką wiedzą wytłumacz kilka spraw bom niedouczony prosty człek ledwie po podstawówce albo przedszkolu, już nie pamiętam bom niedouczony: 1) dlaczego auto ma stawać bokiem jeżeli z jednej strony jest nowa tarcza i klocki a z drugiej nie (zakładając oczywiście, że te niewymienione klocki w ogóle są). 2) skąd samochód/komputer samochodu wie, że z jednej strony klocki są wymienione z drugiej nie, bo zaczyna to zalatywać tajemną wiedzą i Knight Rider'em :D 3) skąd samochód wie, że ma wymienione amory tylko z jednej strony lub w ogóle że ma je wymienione??? zakładając oczywiście nadal, że E39 nie posiada systemu KITT. :D :D :D Ja jestem po zawodówce i pracowałem jako mechanik na ciężarowych. kolego inaczej hamują klocki i tarcze nowe nie dotarte, a inaczej stare dotartezakładając taką samą siłę nacisku na pedał, a jak będą z jednej strony nowe a z drugiej stare to różnica hamowania zrobi swoje. Co do komputera widziałeś na klocku kabelek który podłącza się do instalacji?? a skąd wiesz że nie jest podłączony pod komputer i widzi że z jednej strony został wypięty a z drugiej nie, i prawdopodobnie dlatego blokuje skrzynię biegów, nie widzę innego wytłumaczenia ,skoro nic więcej kolega nie robił, to niby jakim cudem padła skrzynia biegów, możesz mnie to wytłumaczyć???? 4) jeżeli samochód typ E39 jest już takim inteligentnym pojazdem przyszłości to dlaczego komputer zapisał błąd skrzyni. Dlaczego konstruktorzy tego samochodu przyszłości nie wymyślili tego tak, że wywala na tablicy błąd hamulców i tryb awaryjny silnika, blokadę zapłonu czy jakieś inne sensowne rozwiązanie zamiast błędu skrzyni biegów???
  8. Zrób z drugiej strony hamulce i wymień amortyzator a potem szukaj dalej. Jak widzisz serwis mówi że raczej nie powinno mieć związku,(gdyby byli pewni to nie było by odpowiedzi raczej nie tylko tak lub nie, jak widzisz oni sami nie wiedzą) a jeżeli ma??? Pomyśl przed wymianą z jednej strony było dobrze a po wymianie tarczy i klocków z jednej strony, okazało się że nie można jechać i nic więcej nie robiłeś to jakim cudem raptem zepsuła się skrzynia??? skończ robotę i powymieniaj z drugiej strony to co z pierwszej a potem się będziesz martwił jak usterka nie ustąpi, to odepniesz akumulator na godzinę i potem może być wszystko OK, a ze skrzynią się nie spiesz, na wydanie kasy zawsze jest czas.
  9. Kolego, jaja to możesz sobie ty robić jak nie masz wiedzy, ja po prostu napisałem co o tym myślę jeżeli przed wymianą z jednej strony hamulców było wszystko OK. a po wymianie z jednej strony klocków auto nie jedzie to skrzynia na pewno jest OK bo nic przy niej nie robiono, a jeżeli komputer widzi że z jednej strony wymieniono klocki a z drogiej nie, to nie pozwoli takim autem jechać, czy twoja wiedza i wykształcenie pozwalają na to żeby to pojąć ??? Jak widzisz co napisałem trzeba zrobić z drugiej strony co z jednej a potem sprawdzić co nie pracuje bo jak się okaże że kolega pojedzie do fachowca i wybuli kasę i okaże się że skrzynia jest OK to co wtedy?? Napisałem że trzeba skończyć co się zaczęło, bo takim autem to tylko samobójca będzie jechał, jak z jednej strony ma nową tarczę i klocki a z drugiej stare to przy najmniejszym hamowaniu auto staje bokiem i robi sobie bączki i dlatego podejrzewam że to zablokował komputer. Zasada jest prosta jeżeli przed naprawą było OK a po naprawie coś nie gra to szuka co się spaprało a nie wymyśla się następnej roboty.
  10. Witaj kolego, jestem starym zawodowym kierowcą od 1967r i mam całe prawko, co do oszczędnej jazdy, to jak najszybciej dobić do szybkości jazdy a potem utrzymywać szybkość i wykorzystywać tak zwany wybieg ( hamulca używać w ostateczności ), zresztą popatrz na wskaźnik zużycia chwilowego przy delikatnym rozpędzaniu pokazuje ponad 20l/100 i jak długo musisz się rozpędzać takim tempie. Krótko mówiąc, ostra i z wybiegiem jazda jest oszczędna, jak kogoś stać na delikatną jazdę za 17-18l/100 w mieście, ( mowa o 530D ) to niech jeździ delikatnie, mnie spala we Wrocławiu poniżej 10l/100. oleju napędowego tankuję na szelu V-paera. Pytasz o markowy olej droższy, twój problem, nalejesz jakiegoś świństwa za tanie pieniądze, to jak zarzniesz wtryski, pompy i kupisz nowe to zrozumiesz co jest tańsze. Kiedyś zatankowałem na Orlenie werwę i autko uciekało z pod d... jak się należy, miesiąc poźniej zatankowałem też na Orlenie i też werwę i nie było czym jechać.
  11. Witam. Piszesz że nie pracuje tobie ASB, mam pytanie a zanim zrobiłeś z jednej strony hamulce i zawieszenie to wszystko było OK?? jeśli tak to zrób z drugiej strony i powinno być wszystko OK. Normalny człowiek w takim stanie auta ( po remoncie z jednej strony ) nie wyjedzie z parkingu, no chyba że samobójca, podejrzewam, że komputer nie pozwala tobie na to bo, to grozi wypadkiem. Pozdrawiam Józef
  12. Witam. Jakiś fachowiec podłączył alternator za stacyjką, to tak z grubsza. Po prostu póki alternator daje prąd to powinno to iść na akumulator a nie na jakiś odbiornik po-za stacyjką i wtedy następuje zasilanie z alternatora tego odbiornika który masę dostaje poprzez te wszystkie odbiorniki (kontrolki ), to jeszcze dobrze że masz po drodze małe odbiorniki a zapłon bierze więcej prądu, bo jakby na zapłon wystarczyło to byś jeszcze silnika nie mógł wyłączyć, a wyłączyłbyś po załączeniu (dużej mocy odbiornika ) np. dużej dmuchawy. Po wymianie alternatora mechanik nie zamontował na alternatorze lub rozruszniku jakiegoś przewodu lub zamontował nie tam gdzie powinien być. Jeżeli usterka wystąpiła po wymianie alternatora to do mechanika ,co zpaprał. SPRAWDZIĆ PODŁĄCZENIE GRUBEGO KABLA (PRĄDOWEGO WYJŚCIA) Z ALTERNATORA, POWINIEN ON BYĆ PODŁĄCZONY BEZPOŚREDNIO POD AKUMULATOR, Z REGÓŁY JEST TO NA ZACISK GROBY ZASILANIA ROZRUSZNIKA (KABEL GRUBY Z AKUMULATORA). ALBO BRAKUJE GDZIEŚ KABLA MASY.
  13. Józef

    dmuchawa

    Witam. Jak pisałem wyżej kupiłem auto to miałem silny nadmuch na przednią szybę i wszystkie kontrolki na panelu klimy na zielono żadnych czerwonych czy pomarańczowych, naciśnięcie klawisza odraszania przedniej szyby załączało bardzo silny nadmuch i z automatu klimę, teraz tego nie ma. Jeżeli z lewej strony na panelu załączę nadmuch na szybę i przyciskami wysteruję maksymalny nawiew, następnie załączę z prawej strony odraszanie przedniej szyby to nie ma żadnej rużnicy, to po co by był ten klawisz. Dmuchawa ma dwa uzwojenia i to właśnie jedno nie działa, a dmuchawa pracuje na półobrotach nawet po załączeniu na maksa. Co do jeża to co wyczytałem to wszyscy piszą że jak padnie to nie wyłącza dmuchawy, u mnie wyłącza, ale może być tak że nie dochodzi sterowanie na pełną moc, albo w jeżu jest ta opcja uszkodzona.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.