Skocz do zawartości

Panicz73

Zarejestrowani
  • Postów

    23
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Panicz73

  • Urodziny 29.07.1973

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E39 530D Executive 2003 (ex. e30 318 Touring, Z3 Cabrio, e34 525 TDS)
  • Lokalizacja
    Warszawa
  • Zawód
    Manager - Executive Director

Osiągnięcia Panicz73

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. Koledzy, Zamykając i reasumując temat :) Po pierwszej wpadce samochód zaczął sam z siebie działać, po prostu po 2 tygodniach wsiadłem do niego i pojechałem. Warsztat (nie serwis) nie wykrył żadnych błędów na komputerze - skoro działało to i ja dałem sobie spokój. No i się zemściło, dokładnie jeden dzień przed planowanym wyjazdem na urlop - awaria kompletna na środku podziemnego parkingu... Akcja reanimacja, człowiek z komputerem i finalnie wykrycie i wymiana uszkodzonego czujnika hamulca ogarnięta w 24h, wyjazd udał się planowo. Okazało się że w podszybiu wypadła / znikła jedna z uszczelek przechodzącego tam kabla, woda leciała do środka a czujnik sobie tam w niej gnił... Przy okazji polecam - http://www.auto-pomoc24h.com.pl/ Przyjechali, zdiagnozowali, kupili i wymienili czujnik a wszystko w naprawdę miłej atmosferze :)
  2. Dzięki wszystkim za uwagi, jednak zawsze warto spytać :o) W środę spróbują ogarnąć auto i dam znać co było przyczyną. Ten hamulec brzmi sensownie... jak go podeptałem to raz odblokował manetkę...
  3. Może Kolega zibzio przybliżyć temat? Hamulec deptałem po zbóju i bez efektów... Sterownik ABS?
  4. Jeżdżę dość dynamicznie, fakt, ale bez szaleństw. Możliwe że ostatnia wizyta w Państwie Autostrad i stała jazda 180-200 dała skrzyni w kość... Przebieg jest maleńki, 150 tyś km. Myślę że po prostu na mnie trafiło...
  5. Witam Kolegów, Obawiam się że po jabłkach i konwerter do wymiany / regeneracji, ale zawsze warto się poradzić... Mój model - e39 530D 2003r - dziś rano wsiadam, odpalam bez problemów, ale nie mam możliwości ruszyć manetki od biegów z pozycji P. Na tablicy świecą się na stałe trzy kontrolki - pomarańczowe - ta od kontroli trakcji + od klocków hamulcowych + ABS. Poszarpałem się z manetką, kilka razy go odpalałem, zawsze ten sam zestaw kontrolek zapalony - udało mi się wrzucić D i R, trochę podjechałem, trochę cofnąłem. Nie odważyłem się na większą jadę, przy kolejnym uruchomieniu - to samo nie można ruszyć manetki z pozycji P. Jakieś dwa miesiące temu wymieniałem olej w skrzyni (metoda statyczna). Po rozcięciu filtra oleju okazało się że nie jest źle (nie było dużo brudu i opiłków na magnesie), ale były spore wióry aluminiowe. Człowiek od skrzyń powiedział, że to bardzo niedobrze bo prawdopodobnie panewka od konwertera się skończyła. Z mojej obserwacji tez wynikało że konwerter nie trzyma ciśnienia, samochód zaczął staczać się w tył na podjazdach - garaż podziemny. Czyli raczej mogiła i prujemy konwerter, ale jak ktoś ma inne pomysły to chętnie poczytam. Samochód na razie sobie postoi... Pozdrawiam, G.O.Z.
  6. OK, ja mam te reflektory z przetwornicą montowaną na pionowo. Rozkręcę to cholerstwo w weekend chyba...
  7. Ok, xenon potwierdzone, jest przetwornica, startują z pyknięciem a potem się poziomują, faktycznie są blado niebieskie. Ale na granicy świecenia, światło lekko się odbarwia na żółtawo - czy to jest ok? Tylko teraz czy w drogowych siedzi H7 czy HB3 muszę sprawdzić jakoś... Obstawiam jednak H7 bo jak patrzyłem przez lampę ma zakończenie zamalowane a HB3 nie mają tego "kapturka" z farby...
  8. No własnie tam popatrzyłem... Trzeba trochę po rozłączać i poodkręcać żeby się do żarówek dostać, wiec olałem. Mam na pewno przetwornicę z napisem Xenon, czy tam może równie dobrze być H7 jak i D2S? HB3 jest całkiem możliwe bo jest tam ta charakterystyczna łamana fajka podłączenia. Wszystko jest szczelnie zasłonięte gumowymi kołnierzami a nie będę się bawił w mechanika na parkingu pod firmą...
  9. Przetwornice (skrzyneczki) mam na 100% po obu stronach, pamiętam je z wymiany żarówek w ringach na LED'y. Czyli mam xenony D2S na mijania i H7 na drogowych pewnie... Wygląda na to że zajrzenie tam nie nie minie.
  10. No patrz nie wpadłem na to ;) A na poważnie nie chce tam dłubać póki wszystko świeci bo jeszcze coś urwę / zepsuje... Czy odróżnię xsenon od żarówki to nie jestem pewien...
  11. Koledzy, Szukam i szukam i już trochę zwariowałem... Co siedzi (mijania, drogowe) w lampach przednich w e39 2003 530d - tzn jakie żarówki, żarniki czy ki diabeł? Część pisze że H7 w obu (manual), cześć że H7 mijania i HB3 drogowe a cześć w ogóle to mówi że tam są żarniki xenonowe D2S... Głownie chodzi mi o mijania i drogowe. Pomocy. Pozdrawiam.
  12. Koledzy, reasumując. Wszystko się udało, faktycznie dziecinnie prosta robota. Boczków nie zdejmowałem całkowicie tylko odchyliłem. Do klejenia użyłem kleju montażowego (w tubkach jak silikon ale lepiej klei) no i oczywiście niezastąpionej szarej taśmy. Po zabiegu uszczelniania były dwie burze w tym ostatnie oberwanie chmury nad Warszawą, a w środku suchutko :) Pozdrawiam, Greg.
  13. Dzięki :o) Najchętniej to bym ich nie odłączał w ogóle i tak na początek spróbuję. Pzdr.
  14. Szanowni, To teraz mnie to trafiło... Generalnie wszystko przeczytałem i wiem co jak zrobić ale... Ja mam poduszki boczne w drzwiach i się zastanawiam czy demontując boczki czegoś nie spieprzę? Jak myślicie? Pozdrawiam.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.