Skocz do zawartości

zoth

Zarejestrowani
  • Postów

    11
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    e36 318is coupe 1996 m44b19
  • Lokalizacja
    chełm

Osiągnięcia zoth

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. zoth

    [3XX] urwalem srube w silniku :(

    urwana jest tak jak na tym zdjeciu http://img215.imageshack.us/img215/3136/image0281.jpg moge ja normalnie wykrecic i wkrecic druga? bo na niej jeszcze jest nakretka, nic ta sroba wiecej nie trzyma od srodka tylko to co sie na nia wkreca?
  2. Panowie mam problem, wymienialem uszczelke pod pokrywa a ze robilem to pierwszy raz to musialem cos spieprzyc a mianowicie urwalem srube pod pokrywa, tutaj mam fotki tej srubie ukrecilem lepek a na ta idzie ta sroba ca sa fotki dwie ostatnie, i ta na co ja sie wkreca dociska jeszcze uszczelke i wychodzi chyba z niej masa, ale ukrecilem tak ze dalo sie wkrecic ale tylko na dwa obroty to sie boje ze gdzies sie odkreci podczas jazdy, co sie moze stac jak tak nastapi? da sie ta srobe z gwintem jakos wymienic? http://img4.imageshack.us/img4/1205/55437261.jpg http://img833.imageshack.us/img833/1705/90513237.jpg [fotka z neta] ta srube co widac to sie ja wkreca na ta co jej ukrecilem prawie caly gwint http://img580.imageshack.us/img580/5632/89623424.jpg z gory dzieki za odp, i nie wiem czy strach tak jezdzic czy nie? chcialbym to zrobic jak najszybciej heh
  3. zoth

    Dziwne M44

    co sie smiejesz :)
  4. masz racje, a czy ktos wie jak jest z dodatkami na shell v-power 95 (ktore ma ponoc 97 oktanow) ? znalazlem cos takiego http://secretservice.za.pl/95kontra98.pdf wklejam tutaj Teoria Zacznijmy od teorii. Każda benzyna dostępna na stacjach charakteryzuje się dwoma podstawowymi cechami. Pierwsza to wartość opałowa (energetyczna), a więc ilość energii, jaką uzyskuje się w procesie spalenia określonej masy paliwa. Druga cecha to oktanowość - czyli zawartość oktanów, odpowiadających za prędkość spalania i odporność mieszanki na spalanie stukowe. Im oktanów więcej, tym paliwo spala się wolniej i łagodniej. Benzyna zaraz po procesie rafinacjicharakteryzujesię niską liczbą oktanową - w granicach 70. Dopiero później, w trakcie uszlachetniania, oktanowość jest podnoszona przez zastosowanie specjalnych dodatków paliwowych, którymi są najczęściej węglowodory o wysokiej oktanowości. W zależności od proporcji mieszanki otrzymuje się finalnyprodukto zadanej liczbie oktanów, który następnie trafianastacje benzynowe. W udowodnieniu tezy, że paliwo PB 95 daje więcej mocy niż PB 98, przychodzi z pomocą prosta zależność fizyczna.Jakwspomnieliśmy,paliwoowyższej liczbie oktanowej spala się z zasady wolniej od paliwa, które ma tę liczbę mniejszą. Idąc dalej, paliwo, które spala się wolniej, zdąży dostarczyć mniejszą ilość energii, a więc silnik naszego auta rozwinie mniejszą moc. Na hamowni Teoria teorią, ale jak to wygląda w praktyce? Mając przez lata zakodowaną w głowie prawdę o tym, że paliwo o wyższej liczbie oktanowej (droższe) jest lepsze od zwykłej „95”, jakoś nie mogliśmy uwierzyć, że test pokaże co innego. Postanowiliśmy poddać badaniu Cinquecento Sporting na hamowni w krakowskim V-tech Tuning. Najczęściej stosowane przez polskich kierowców paliwo PB 95 stanowiło bazę naszych testów. Przeprowadzone badanie dało rezultat 59,2 KM na silniku oraz 40,9 KM na kołach. Po zużyciu całego baku udaliśmy się na stację benzynową, by zatankować zwykłą benzynę „98”. Wynik kolejnego pomiaru na hamowni potwierdził teorię! Auto osiągnęło wyraźnie niższą moc niż na teoretycznie gorszej benzynie PB 95. Wyniosła ona 54,5 KM na silniku i 39,1 KM na kołach. - Prawa fizykinie kłamią - z uśmiechem potwierdził nasze spostrzeżenia Tomasz Pirowski, szef V-tech. A więc test udowodnił, że tankując paliwo o wyższej liczbie oktanowej, powodujemy, że mniej chętnie się ono spala w silniku, a co za tym idzie, traci on na mocy. - Nie jest to żadna rewolucyjna teoria. Potwierdzi wam ją każdy chemik - dodał Pirowski, gdy z niedowierzaniem kręciliśmy głowami. Subiektywne wrażenie, że nasz silnik pracuje lepiej na paliwie 98 wynika z faktu, że spalając paliwo łagodniej, pracuje on niejako z większą kulturą, a więc ciszej. Na „ucho” jest lepiej, mocy jednak ubywa. Teraz już wiemy, że w myśl znanego sloganu reklamowego „Jeśli nie widać różnicy, to po co przepłacać” nie będziemy już robić sobie „prezentów”, tankując do zwykłego auta droższe paliwo 98. Wyjątek od reguły? Zaintrygowani wynikami pomiarów postanowiliśmy pójść za ciosem i sprawdzić, czy setki amatorów sportowych wrażeń, tankujących szeroko reklamowane paliwa 99+, po prostu dają się nabierać na marketingowe sztuczki. Do paliw 99+ możemy zaliczyć wprowadzony ostatnio na rynek BP Ultimate oraz dobrze znany Shell V-Power 99. Oba te paliwa posiadają oktanowość zbliżoną do 100. Według teorii, moc samochodu wraz ze wzrostem liczby oktanowej paliwa powinna dalej spadać. Tymczasem znów zostaliśmy zaskoczeni. Odczyt z hamowni po zatankowaniu benzyny typu 99+ przyniósł wzrost mocy. Osiągnęliśmy wynik 59,8 KM na silniku i aż 42,1 na kołach. To rezultat lepszy niż na paliwie PB 95 i znacznie lepszy niż na zwykłym PB 98. Prawdę mówiąc, byliśmy w tym momencie lekko zdezorientowani. O co tu chodzi? Po raz kolejny z wyjaśnieniem przyszedł Tomasz Pirowski. - To proste. Dzieje się tak dlatego, że w paliwach 99+ stosuje się innego rodzaju dodatki niż w przypadku zwykłych benzyn PB 98 - wyjaśnił nasz rozmówca. Dowiedzieliśmy się od niego, że do nowych „mocnych” paliw dodawane są specjalne związki eteryczne, zawierające duże ilości tlenu. I to właśnie zwiększona jego ilość jest odpowiedzialna za wzrost osiągów. Wysoka oktanowość jest niejako efektem ubocznym, gdyż akurat zastosowane tu etery charakteryzują się bardzo wysoką liczbą oktanową. Zmieszane z benzyną bazową podnoszą oktanowość finalnejmieszanki.Wostatecznymrozrachunkuzwycięża jednak zwiększona wydajność paliwa (za sprawą tlenu) nad jego „niechęcią” do szybkiego spalania się (wysoka oktanowość). Tak uzyskujemy większą moc. Sport Ktoś powie, że skoro paliwa o niższej liczbie oktanowej dają wyższą moc, to dlaczego w sporcie używa się benzyn o bardzo wysokiej liczbie oktanowej? Przecież doskonale znany rajdowcom Elf Turbo Max ma liczbę oktanową 101,7. Spieszymy z wyjaśnieniem. Wspomnieliśmy na początku o zjawisku spalania stukowego. Pojawia się ono w momencie, gdy odporność mieszanki paliwowo-powietrznej na samozapłon jest zbyt mała, przez co spalanie przebiega bardzo gwałtownie, powodując destrukcyjne detonacje w silniku. Na zjawisko to zdecydowanie bardziej narażone są wysilone jednostki wyczynowych samochodów niż silniki aut seryjnych. To dlatego w tych pierwszych należy stosować wysokooktanowe paliwa - po to, aby spowolnić proces spalania. Jest to nieuchronny kompromis powodowany troską o żywotność sportowych silników. Co ciekawe, gdyby zjawisko spalania stukowego w ogóle nie występowało, można być pewnym, że każda z rajdówek jeździłaby na paliwie o bardzo niskiej oktanowości, w myśl zasady, że do silnika należy stosować benzynę o najmniejszej możliwie liczbie oktanowej, przy której działa on poprawnie. Spalanie stukowe jednak istnieje, przyprawiając o ból głowy konstruktorów silników. Może to i lepiej, bo czy ktokolwiek potrafi sobie wyobrazić samochód WRC na 70-oktanowej benzynie?
  5. to pewnie shell v-power 95 (ktore ma ponoc 97 oktanow) i shell v-power racing 100 tez mi zamuli silnik a szkoda :| zostaje zwykle shell 95
  6. witam, panowie kto mi wytlumaczy dlaczego jak zaleje pb98 z obojetne jakiej stacji to samochod lapie konkretnego mula i ledwo jedzie a jak zaleje pb95 to leci jak rakieta :shock:
  7. zoth

    318is sprzeglo czy cos innego

    panowie, wymienilem wszystkie filtry, sprawdzalem pompe paliwa, sicnienie, katalizator, czy nie lapie lewego powietrza, sonde, bylem na dwoch kompach, bylem u trzech mechanikow i nikt nie mogl stwierdzic usterki dopiero ja rozwiazalem i jest wszystko ok a oto rozwiazanie: UWAGA! paliwo 98 z orlenu :evil:
  8. zoth

    318is sprzeglo czy cos innego

    panowie, na kompie zero bledow, moze to byc katalizator? dodam ze z wydechu nie leci caly czas taki sam glos tylko tak buchnie co 2sek, aha i ktos pisal ze nie jezdzi sie tym silnikiem ponizej 2tys, to mam za kazdym razem ruszac z podan 2tys? :mad2:
  9. zoth

    318is sprzeglo czy cos innego

    witam, odrazu napisze ze mam sprzeglo do wymiany bo mi sie slizga i wysoko bierze, ale jak rano gdzies jade i samochod stal cala noc to jak sie nie daje w dziure to jedzie normalnie ale jak pojezdze tak z 2h po miescie i ruszam to auto tak do 2tys obrotow wogole nie chce jechac na pierwszym i drugim biegu, tak jak bym mial z 10koni i dopiero po 2 tys przyspiesza chodz i potem juz nie ma takiej mocy, nieraz jak dlugo jezdze i ruszam z jedynki to jak rusze auto nie ma mocy i prawie stoi w miejscu a pedal mam w podlodze dopiero jak zlapie te 2tys to jedzie, mozliwe zeby to byla wina sprzegla ze sie nagrzalo? bo mi sie wydaje ze to moze byc cos innego i nie wiem co, onstatnio wymienilem swiece na ngk a wczesniej mialem takie same, tylko mechanik odwrotnie za pierwszym razem podlaczyl kable i zatelepalo calym autem ale potem podlaczyl dobrze i mam wrazenie ze po tamtym cos sie jebie :no: musze wymienic jeszcze kable bo cos dalej nie rowno pracuje nie mocno ale nie rowno ale obroty niby trzyma w miejscu na prawie zimnym silniku po nocy nawet jak daje w dziure to dobrze sie zwija a po dluzszej jezdzie jest padlina pytalem sie juz mechanikow ale to tacy profesjonalisci ze nikt nie wie jaka moze byc tego przyczyna silnik m44b19 _______ Poprawiłem tytuł. Zapoznaj się z formatem tytułowania wątków obowiązującym w tym dziale i regulaminem forum. Następnym razem będzie ostrzeżenie /mattiss
  10. zoth

    dylemat e30 vs e36

    dzieki wielkie za podpowiedzi, widze ze mi dobrze radzicie i wlasnie takich porad szukalem a co do tematu to mam jeszcze takie pytanie odnosnie e30, czy te auta az tak czesto sie teraz psuja ze caly czas jest cos do roboty? i zaden zburaczaly tuning nie wchodzi w gre, co do tego IS-a to macie racje, te silniki moga byc juz zameczone, musze sprawdzic tego co mam na oku w jakim jest stanie, byc moze dzisiaj albo jutro bede mial mozliwosc przejechania sie e30 a takze e36 to moze wtedy bede wiedzial cos wiecej szczerze to powiem wam ze bym wolal e36 bo jest nowsze wygodniejsze i wszyscy znajomi mi mowia zebym kupowal e36 bo e30 to juz przezytek, ze szkoda kasy ladowac w taki stary samochod no i po czesci maja troche racji ale jak sobie np wlacze ten film to wiem ze to jest moje marzenie, to auto jest piekne tylko boje sie ze taka pieknosc bedzie stala caly czas w warsztacie bo sie jakos za duzo naczytalem awaryjnoscia tych aut heh i jeszcze takie pytanie na koniec, czy sa takie fotele do e30 aby dalo sie regulowac gora-dol? bo jestem dosc wysoki mam 188 i chyba przydala by sie taka regulacja, slyszalem tez o pekajacych glowicach i to wystepuje takze w 2.5l czy tylko w 2.0l bo gdzies kiedys o tym troche czytalem ale juz dokladnie nie pamietama nie chce zakladac osobnego tematu
  11. zoth

    dylemat e30 vs e36

    witam temat chyba zalozylem w dobrym dziale jak nie to prosze o przeniesienie a wiec w koncu uzbieralem troche kaski i zastanawiam sie nad kupnem bmw i wybor padl na e30 325i coupe lub e36 318is coupe i mam wielki dylemat jakie auto wybrac bo co sekunde mam inne mysli a jak juz kupie to wyboru nie cofne i kasy nie odzyskam za e30 przemawia to ze bardzo mi sie podoba z wygladu, podoba mi sie tez srodek auta, dla mnie to kultowe auto do ktorego mam wielki sentyment i w takim malym samochodzi 2.5l robi swoje (i nie chodzi mi tu o jakies szpanowanie ze rusze z pisakami z pod swiatel bo nie o to chodzi tylko o to ze jak np wylece na trase to bede chcial sobie troche przycisnac bo lubie szybka jazde ale nie bezmysla) a minusy ma takie ze jest to juz troche stare auto i jest napewno mniej wygodne od e36 za e36 przemawia to ze jest nowsze (dla mnie to mocny atut) napewno wygodniejsze, wiecej przestrzeni w srodku i domyslam sie ze jest solidniej wykonane (to tylko moje domysly bo nie wiem jak jest naprawde) a minusy ma takie ze troche mniej mi sie podoba i nie ma tego czegos w sobie chodz tez jest ladne a wiec jak widzicie sam nie wiem ktore auto wybrac i mysle ze moze mi cos doradzicie, naprowadzicie mnie na jakis trop, dodam ze e30 jest w dobrym stanie jak i e36 bo mam takie dwa na oku z gory dziekuje za jakiekolwiek podpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.