
zimer89
Zarejestrowani-
Postów
33 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Informacje osobiste
-
Moje BMW
E46 328i S715A
-
Lokalizacja
Mysłowice (Śląsk)
Osiągnięcia zimer89
Praktykant (3/14)
0
Reputacja
-
Witam, chciałbym zapytać, który polski soft z lektorem do nawigacji strzałkowej BMW NAVIGATION SYSTEM, monochrom będzie najlepszy? Czytnik jaki posiadam to mk4 dvd w bagażniku, samochód x3 e83. Mogę wgrać obojętnie jaki polski soft do mk4 czy musi to być koniecznie do wersji mono? Z góry dziękuję za podpowiedzi, jeśli ktoś byłby uprzejmy proszę o link z forum, bo stron w tym temacie jest sporo.
-
Sprawdź jeszcze koło pasowe i napinacz paska. Koło pasowe jak jest na wykończeniu to wtedy też wibruje także drgania się przenoszą na układ napędowy bo na wał wszystko idzie...
-
Może zatankuj paliwka ,a nie ciskasz na rezerwie to przestanie przerywać :mrgreen: Dokładnie, jak dla mnie to skrajny debilizm jeździć dieslem na rezerwie! :shock: Wcześniej miałem E46 320d z 98 roku i starałem się nie doprowadzać do takich sytuacji (wiadomo czasem się zdarzyło, ale starałem się ich unikać i nie schodziłem nawet do połowy rezerwy!, kolejna sprawa - czy i kiedy wlałeś preparat do czyszczenia wtryskiwaczy OCZYWIŚCIE DLA DIESLA? I tóż polecam firmę STP, wlej na połowę zbiornika paliwa, bo piszą że na pełny ale na połowę lepiej jest bo się lepiej miesza. A co do resztek paliwa - nie zdziw się jak pewnego dnia auto Ci stanie na drodze bo zatrzesz pompkę paliwa, wtedy zobaczysz czy warto było oszczędzać na ropie. Zrób tak jak ja Ci polecam i napisz czy pomogło. Też tak miałem że im mniej paliwa to autko troszkę mi przerywało, jak miałem 1/4 zbiornika to było ok a jak schodziło do rezerwy to tak się działo...
-
A może odłączę przepływkę i przepustnicę? Ta wtyczka która jest niżej jest od przepustnicy a ta która jest wpięta do kolanka to jest od przepływki tak? Mam nadzieję, że wiecie o co mi chodzi?
-
Tak, w zeszły wtorek przy wymianie oleju i na następny dzień tego dolnego gumowego kolanka sprawdzona buma była pod kompem i żadnych błędów nie ma, nawet wałka rozrządu. Check też nie wywala mimo że jest sprawdzone na teście zegarów i jest kontrolka podłączona bo się tam świeci... może łapie gdzieś jeszcze lewe powietrze? ;/
-
No bo wywala mi podczas jazdy żółtą kontrolkę oleju, jutro wkleję foto z bagnetem ile tego oleju mam. Czy przez to że jest go troszkę za dużo może wywalać tą kontrolkę? Dodam, że olej to Valvoline Max-Life 10W-40 choć przy następnej wymianie jak będzie wymieniana odma to zastanawiam się nad zejściem do 5W, nic się silnikowi nie stanie, Vanos-y nie ucierpią po takim zabiegu?
-
Witam, mam problem z falującymi obrotami :( Na biegu jałowym jak włączam klimatyzację, światła lub skręcam kołami, przed wymianą tego kolanka od przepustnicy Bawarka przy takich manewrach potrafiła zgasnąć, teraz to się nie zdarza tylko falują obroty choć silnik jakoś je reguluje... zastanawia mnie co to może być bo pod kompem żadnego błędu nie wywala, silnik jak jest zimny odpala normalnie, przy odpalaniu silnik wchodzi na 1500obr/min i powoli spada do 750. Tak powinno być, czy coś z Vanos-ami zaczyna się dziać? Ogólnie nie ma problemów z przyspieszaniem, Bawarka reaguje na każde dodanie gazu, nie słychać żadnych niepokojących stuków ze strony jednostki napędowej ani nic. Sprawdzałem stan oleju na bagniecie. Jak są te dwa ,,wcięcia" to na tym górnym czyli max olej jest ale na samym dole tego wcięcia. Jest ok stan, czy za mało oleju? Robiłem tzw. reset ecu auto lepiej faktycznie przyspiesza, spalanie przy tym samym stylu jazdy spadło z 12.1 do 11.3 :hyhy: no ale problem z falującymi obrotami pozostał. Mógłby ktoś chociaż mnie jakoś nakierować co sprawdzić? Jest ktoś z okolic Mysłowic, np. Katowice kto mógłby mi wyczyścić przepustnicę, silnik krokowy, sprawdzić szczelność dolotu? Bo sam nie będę grzebał, aczkolwiek jestem otwarty na wszelką pomoc przy robocie. Mam nadzieję, że znajdzie się ktoś kto mi pomoże... Mam też taki (mam nadzieję że nie problem) : http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=eyMlVkfFssk Chodzi mi o wydech, w opisie na yt opisałem problem :( Mam nadzieję, że ona tak ,,gada" a po wyczyszczeniu dwururki po prostu tak ma chodzić wydech :cool: http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=kp5UYNVViHw Jeszcze dla sprecyzowania problemu nagrałem film jak silnik zaczyna nierówno pracować po wyłączeniu klimy (wtedy jest wentylator wyłączony i tak nie szumi a starałem się jak najdokładniej nagrać problem) No i w kabinie tak jakby jakiś dziwny dźwięk był słyszalny :twisted: http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=kp5UYNVViHw Mam nadzieję, że jestem przewrażliwiony co do 1 i 3 filmiku. Pozdrawiam i liczę na jakieś sugestie, pomoc...
-
No też tak sądzę, tym bardziej że to nie są jakieś duże wydatki, bo filtr koło 100 zł kosztuje (z Bosch'a 80). A jak kontrolka nie zniknie to trzeba będzie jechać na diagnostykę gdzieś...
-
A co powiecie na filtr paliwa? Czy to może być jego wina jeśli jest zawalony? Pozdro i dzięki za wszelkie podpowiedzi!
-
A wiesz... też o tym myślałem czy to nie czujnik wałka. Lada dzień będę jechał na kompa więc powinienem wiedzieć co ją boli... :roll:
-
No kiedyś mi się rzuciło coś takiego w oczy. Jak szukałem po googlach. I to było na jakimś forum z BMW. Mam nadzieję że ktoś w końcu pomoże mi ten problem jakoś rozwiązać :)
-
Właśnie chodzi o to że u tego mechanika był taki sprzęt że nie pokazało żadnego błędu tylko że wszystko jest ok. I wykasował błąd dodając że gdzieś silnik ,,przewiało" :shock: Dziś rano coś auto nie chciało odpalić za pierwszym razem tylko dopiero za drugim. Było to ok. 6:40. Ma ktoś może sprzęt diagnostyczny w okolicach Katowic? Też mi się wydaje że to przepływka ale nie wiadomo... A czy idzie samemu sprawdzić kod błędu? Czytałem o pięciokrotnym wciśnięciu pedału gazu na kluczyku w pozycji 1?
-
Nie coś Ty... mój tata by się nie zdecydował na zakup samochodu z LPG... Czasem jadąc z tatą odnoszę wrażenie że Bumcia tak jakby chciała ale nie może przyspieszać... tak dziwnie... nie wiem może tylko ja takie odnoszę wrażenie :o Ale tak jakby coś ją blokowało... No i nie wiem czemu się pali ten check... Może ktoś wreszcie mi pomoże.
-
Witam... Mam pewien problem. Po zakupie w lutym E36 Compacta po miesiącu okazało się że chłodnica jest do wymiany... Ok mój ojciec wymienił u mechanika, ale po pewnym czasie pojawił się problem-zapaliła się pomarańczowa kontrolka silnika :evil: ... Dodam jeszcze że po chłodnicy wymieniliśmy wszystkie paski i pompę wody (dla świętego spokoju). Nie pamiętam czy owa kontrolka zapaliła się przed czy po wymianie oleju ale bodajże przed... Byliśmy z tatą u mechanika (innego) na kompie i nie wykryło błędu sondy lambdy i przepływki, ciśnienie było w porządku na sondzie jak i na przepływce (wg jego kompa). Za 70 zł wykasował błąd (było to robione w maju), po czym po miesiącu błąd znów się pojawił. Pytanie-czy ktoś wie co może być przyczyną, bądź gdzie jechać na kompa do 100 zł? Szczerze mówiąc mechanik nie miał jakiegoś wypasionego sprzętu :roll: Nawet nie wiedział czy skanować pod E36 czy pod E46, bo jest to silnik M43TU B19 czyli ten który był montowany w początkowych modelach E46. Pozdrawiam i dziękuję za wszelkie porady/pomoc.
-
M43TU B19 - 194E1 Ilość cylindrów 4 Średnica cylindrów 85 mm Skok tłoka 83,5 mm Pojemność 1895 cm³ Stopień sprężania 9,7:1 Moc maksymalna (niższy stopień mocy) 77 kW przy 5300 obr/min Moc maksymalna (wyższy stopień mocy) 87 kW przy 5500 obr/min Obroty maksymalne 6000 obr/min (chwilowe 6200 obr/min) Maksymalny moment obrotowy (niższy stopień mocy) 165 Nm przy 2500 obr/min Maksymalny moment obrotowy (wyższy stopień mocy) 180 Nm przy 3900 obr/min Co do tych 87 KW---> Mam rozumieć, że przy 5500 obr/min samochód osiąga moc 118 koni? :P I czy 180 Nm to dużo jak na taki samochód?