Skocz do zawartości

sting

Zarejestrowani
  • Postów

    80
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

1 obserwujący

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E46 320i 2003
  • Lokalizacja
    Gdańsk

Osiągnięcia sting

Entuzjasta

Entuzjasta (6/14)

0

Reputacja

  1. Po wielu "łomatach z tyłu". Grzmocenie podczas zmiany biegów w 90% powoduje dyfer a 10% to skrzynka biegow.
  2. sting

    320i - M54 Wspomaganie

    Jeszcze raz do M54 można i nawet trzeba włożyć pompę LF-30. Ale ma ona inne wyprowadzenia i dlatego Musi być wymieniony ten nieszczęsny wężyk za 700 stów. Wyginanie króćców "końcówek" to jakieś szmondactwo i w krótkim czsie doprowadzi do usterek w obwodzie wspomagania.
  3. jarosław1961 Mi nie było szkoda 1 godziny roboty. Sam naprawiłem i mam satysfakcję działa znakomicie.
  4. Na zdjęciu wyżej widać problem doskonale. Wyraźnie widać dwa tranzystory z końcówkami po trzy pola lutownicze oraz skrajne punkty laminatu. Nawet na tak "brudnym" laminacie widzę popękane lutowia na tranzystorach.
  5. Maciek323 znajdź mi taką przekładnię jakiej szukam a dam Ci do ręki w gotówce 20% jej ceny . Chcesz?
  6. Dalej jeżdżę z łomotami i poluję na dyfer z przekładnią 3,38 w dobrym stanie. To bardzo trudne bo większość używanych ma albo nie taką przekładnię albo "luzy na weekend". Nie ma innej rady wal, podpora, zawieszenie, półosie są w idealnym stanie pozostaje tylko wymiana obu przekładni. Powtarzam skrzynka biegów i przekładnia różnicowa są do wymiany w komplecie. Prawdopodobnie tylko tak można się pozbyć łomotu z tyłu. Jak bardzo chciałbym się mylić to niepojęte. Czy ktoś temu zaprzeczy?
  7. No to tak. Właśnie mi się to przytrafiło. Na początek latem w skwarze gdy kilma działała a dmuchawa nie(jeden przypadek). Po paru dniach zaczęła działać i tak działała do października i podczas 8 stopni na dworze zdechła. Jazda bez dmuchawy jest praktycznie niemożliwa, okazuje się, że ten "wiatraczek" jest niezbędny. Po przeczytaniu tego tematu wydobyłem "JEŻA". Okazało się, że mam takie coś jak kolega Jepetto za strony 6 (fotka). No i rzeczywiście przerwy na lutowaniach jak cholera. Popękane, zmęczone lutowia na końcówkach dwóch elementów. Tak się składa, że jestem elektronikiem i postanowiłem sprawdzić co się kryje za tymi nóżkami. Okazuje się, że są to Tranzystory MOSFET a nie żadne rezystory czy oporniki. Rezystory to te elementy w formie blaszek widoczne na przytoczonym zdjęciu. Zastosowane tranzystory nieodpowiednio sterowane (łapiące stany nieustalone-przerwy na lutowaniach) mogą zostać pobudzone w ciągłe przewodzenie lub nie i stąd różne dziwaczne zachowania jak brak możliwości wyłączenia dmuchawy czy włączenia lub nie miarowa praca. Ten cały "JEŻ" czyli kolce wystające do dmuchawy to radiator chłodzący te dwa tranzystory. Tak jak we wzmacniaczu w domu macie radiator i wentylator. Te trzy końcówki razy dwa to tranzystory, które w tym układzie są regulowanymi rezystorami, bo tak potrafią pracować tranzystory Mosfet. Fotka strona 6 kolegi Jepetto.
  8. Auto cały czas u lakiernika. Ale wpadłem na taki pomysł, że są takie modele z automatem. No i co się wtedy dzieję z rzekomo podejrzewanym dyferencjałem czy półosiami. Przecież w przypadku automatu powinien non stop wydobywać się ten nieznośny chałas z tyłu. To by znaczyło, że to robi skrzynia. W automatach nie ma łomotu a w ręcznych jest? To bardzo skomplikowane i trudne do ogarnięcia poprzez klasyczną intuicję. Szkoda tylko, że wymieniłem dwumas przed zakupem skrzyni. Pora na polowanie na skrzynkę.
  9. Oczywiście. Łomot z tyłu to nie wina sprzęgła czy dwumasa. U mnie wymieniłem i poprawiły się inne właściwości pojazdu ale łomot oczywiście pozostał. Teraz oddaję auto do warsztatu blacharsko-lakieniczego z OC co mnie dziadek puknął. Walka o kwoty rzędu kilku tysięcy złotych.
  10. Coraz jaśniej w temacie stukania z tyłu. Koło dwumasowe wraz z zestawem sprzęgła wymienione na nowiutkie. Samochód jest nie do poznania. Rusza bez wibracji i sprzęgło jest mniam mniam. Normalnie to zupełnie inne auto. Oczywiście grzmocenie z tyłu pozostało. No to teraz mam dylemat. Czy aby pozbyć się tego walenia to pierw kupić inną skrzynię biegów czy dyferencjał? Czy oba na raz? Rzut monetą jak mówią spece od BMW bo sami nie wiedzą. Praktycznie to żaden fachowiec nie jest wstanie zrozumieć tego naprawdę złożonego problemu. W praktyce decyzja spoczywa na użytkowniku co wymieniamy. Tak naprawdę to się nie dziwię mechanikom gdyż kwestia jest oparta na skomplikowanych zależnościach momentów obrotowych skrzyni wału dyfra półosi, itd. W sumie to nie sposób tego pojąć zwykłą codzienną intuicją. No ale jako użytkownik się nie poddam i będę walczył dopóki łomot nie ustanie.
  11. sting

    320i - M54 Wspomaganie

    Zbiorniczek jest akurat złym przykładem bo to plastikowy odlew i każdy producent zamienników jest w stanie go wyprodukować. Ten dziwaczny wąż ciśnieniowy wspomagania o którym mowa jest tak naprawdę kawałkiem systemu wspomagania gdyż zawiera w sobie odpowiednie końcówki, tłumik drgań, mocowanie, redukcje zwężające chłodzące. Gdyby były zamienniki to by były również w Europie. Ale nie ma zamienników są tylko oryginały. Żałuję, że przed montażem nie spisałem nadrukowanych symboli na przewodzie. Tak czy innaczej przewód spisuje się doskonale a ja mam parę stów w kieszeni.
  12. sting

    320i - M54 Wspomaganie

    Nie ma zamienników. Dokładnie przeczytaj. Te węże produkują tylko dwie firmy z Europy Burgaflex i Codan i nie ma możliwości od nich wydębić produktu poza okrężną drogą przez USA. Bmw ma tylko lokalne umowy na części w USA bo tam jest niszową marką a w Europie kładzie łapę na wszystko. Inna sprawa jest np. ze sprzęgłami czy kołami dwumasowymi bo na przykład LUK chce też sprzedawać indywidualnym użytkownikom.
  13. Oczywiście czas mija a po drodze wakacje i przygody typu Ktoś mnie puknął. Wojowanie z ubezpieczalnią sprawcy i zero czasu na załatwienie Grzmocenia. Coraz bardziej skłaniam się do teorii, że sprawcą całego grzmocenia jest "koło dwumasowe". Daje to dodatkowe objawy w postaci rwania-przerywana przy ruszaniu-cofaniu. U mnie występuje takie zjawisko szarpania podczas obciążania i puszczania sprzęgła podczas obciążania silnika i sprzęgła w podjazdach pod górę w korkach. Tak jakby gumowe sprężynujące elementy koła dwumasowego były zupełnie luźne. No ale dlaczego łomot z tyłu słychać również przy wciśniętym sprzęgle podczas ruchu drążkiem zmiany biegów? Przecież wtedy koło dwumasowe nie pracuje no chyba, że się mylę. To znaczy, że koło dwumasowe w momencie całkowicie wciśniętego do podłogi sprzęgła jest całkowicie niezależne od skrzyni biegów. To znaczy skrzynia sobie a silnik sobie. Chmm ta teoria z kołem dwumasowym sprawia wrażenie wiarygodności zwłaszcza, że noszę sie z chęcią jego wymiany.
  14. sting

    320i - M54 Wspomaganie

    Nie rozumiem ostatniego pytania. Chodzi o część z numerem 32416764725 . Proszę sobie sprawdzić cenę na kontynencie, ja sprowadziłem to z USA i towar przeszedł wszystkich możliwych urzędników typu Cło, VAT i inne opłaty a i tak wyszło 480 zł. Biorąc pod uwagę to, że ten produkt z Europy pierw wędruje do USA a potem wraca z niższą ceną świadczy o tym, że BMW w USA jest marką niszową mającą zaledwie jakieś umowy z dystrybutorami. Co innego Europa tutaj BMW narzuca własne ceny i jest niepodzielnym Panem.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.