
CZARNY8014
Zarejestrowani-
Postów
25 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Informacje osobiste
-
Moje BMW
e36 1.8is coupe 1994r.
-
Lokalizacja
WARMIŃSKO-MAZURSKIE
Osiągnięcia CZARNY8014
Praktykant (3/14)
0
Reputacja
-
Ile tysięcy km mają nasze beemki ??
CZARNY8014 odpowiedział(a) na kiokio temat w Inne zagadnienia wokół BMW
bmw e36 318is coupe, 1994r. mam ją 3 lata przebieg 240 000tyś. + na gazie jakieś 30tyś. Bez większych problemów. -
VIN - prośba o rozkodowanie
CZARNY8014 odpowiedział(a) na skovroon temat w Inne zagadnienia wokół BMW
Proszę o rozkodowanie nr vin: WBABG11070ER39123 Z GÓRY WIELKIE DZIĘKI. Pozdrawiam. -
Koledzy powiedzcie czy warto zamówić ten tłumik, bo ten który zamówiłem nie przyszedł(braki w magazynie). Zastanawiam się nad tym tłumikiem: http://moto.allegro.pl/komplet-tlumik-bmw-3-e36-318-is-1-8-16v-zestaw-i1656030928.html , Jaki tłumik końcowy warto założyć dodam że zależy mi na zachowaniu ciszy w samochodzie. A jeśli chodzi o amortyzatory to nie zależy mi żeby obniżać samochód, co polecacie jeśli chodzi o amorki? Pozdrawiam i z góry wielkie dzięki za wszelkie logiczne odpowiedzi. Widze że tylko jeden kolega wymieniał amorki, tłumika to chyba nikt :D :D :D , szkoda myślałem że ktoś jeszcze się wypowie.
-
Koledzy powiedzcie czy warto zamówić ten tłumik, bo ten który zamówiłem nie przyszedł(braki w magazynie). Zastanawiam się nad tym tłumikiem: http://moto.allegro.pl/komplet-tlumik-bmw-3-e36-318-is-1-8-16v-zestaw-i1656030928.html , Jaki tłumik końcowy warto założyć dodam że zależy mi na zachowaniu ciszy w samochodzie. A jeśli chodzi o amortyzatory to nie zależy mi żeby obniżać samochód, co polecacie jeśli chodzi o amorki? Pozdrawiam i z góry wielkie dzięki za wszelkie logiczne odpowiedzi.
-
Sprawa się wyjaśniła. Autko śmiga jak szalone. Problem leżał po stronie układu wydechowego, jak pisał kolega "pawelj5" wata szklana zapchała cały wylot w końcowym tłumiku. Nie znalazł bym przyczyny gdyby nie to że cały końcowy tłumik jest już leciwy, rozszczelniła się rura wchodząca do ostatniego tłumika i dzięki temu spaliny miały ujście i wróciła moc. WIELKIE podziękowania dla kolegów z forum za pomoc!!!!!!! :cool2: Oczywiście mechanika już zmieniłem. tłumik już zamówiony. Strumienica też. No i okazało się że jak zeszłem do kanału to zobaczyłem że przedni amortyzator się kończy(zaczyna się olej wylewać). I z tyłu to samo. I tu moje pytanie jakie amortyzatory warto kupić? Dodam że myślałem o bilstein komplet http://moto.allegro.pl/amortyzatory-bilstein-bmw-e36-przod-i-tyl-odboje-i1660416062.html Warto je kupić, może ktoś z takich amorków korzysta? Pozdrawiam.
-
Dzięki kolego "pawelj5". Postaram się zdiagnozować u mechanika silnik w sposób opisany przez ciebie. Dam znać jak poszło w następnym tygodniu. Pozdrawiam.
-
Wałek jest w porządku, uszczelki na rozrządzie wymienione(już się nie poci). I dalej jestem w punkcie wyjścia. Czy naprawde nie ma złotego środka na tą przypadłość w mojej buni. :( :( :(
-
Samochód był podłączany pod komputer i okazało się że nie ma żadnych błędów. Wychodzi na to że wszystko "chodzi" jak należy. Tłumik sprawdzony ma przelot jak powinien, było sprawdzane ciśnienie na cylindrach na 1-14, 2-14, 3-14, 4-12. Przepustnica reaguje jak powinna, otwiera się. Mechanik podejrzewa że mógł się wałek (wytrzeć), i mówił coś o (przypalonych) zaworach. Czy jest to możliwe? We wtorek bedzie rozbierał, wymieniał zestaw uszczelek od rozrządu bo się pocą to przy okazji zobaczy w jakim stanie jest ten wałek. Czy to jes częsta usterka is-ów, czy w ogóle jest to możliwe żeby ten wałek się wytarł?
-
Samochód był podłączany pod komputer i okazało się że nie ma żadnych błędów. Wychodzi na to że wszystko "chodzi" jak należy. Tłumik sprawdzony ma przelot jak powinien, było sprawdzane ciśnienie na cylindrach na 1-14, 2-14, 3-14, 4-12. Przepustnica reaguje jak powinna, otwiera się. Mechanik podejrzewa że mógł się wałek (wytrzeć), i mówił coś o (przypalonych) zaworach. Czy jest to możliwe? We wtorek bedzie rozbierał, wymieniał zestaw uszczelek od rozrządu bo się pocą to przy okazji zobaczy w jakim stanie jest ten wałek. Czy to jes częsta usterka is-ów, czy w ogóle jest to możliwe żeby ten wałek się wytarł?
-
Koledzy. Po jeszcze dokładniejszych oględzinach okazało się że była pęknięta guma łącząca przepustnice z przepływką. Tylko szkoda że po wymianie tej gumy problem nie znikną. Sprawa wygląda tak jak kolega napisał "Druga to silnik pracuje głośniej ale obrotomierz i prędkościomierz nie zmieniają wskazań", nie zmieniają przy wciśnięciu pedała gazu ale jeśli będe powoli wciskał pedał gazu to samochód będzie się w miare rozpędzał tylko do pewnego momentu jakieś 150km/h, okazuje się że na czwartym biegu dzieje się tak samo, samochód nie jest w stanie dać zrywa na asfalcie. Do 3tyś., 4tyś. obr. samochód przyśpiesza na 1,2,3-biegu ale nie tak jak przedtem. Pozatym nie słychać wydechu tzn. przestał chodzić "głośno", mimo że nic nie robiłem przy nim. Takie wariacje dzieją się na bęzynie i na gazie. Nie mam tempomatu.
-
Wydaje mi się że tak samo przyśpiesza na pozostałych biegach (tzn.od 1-4 przyśpiesza na 5 nie), byłem na komputerze ale mechanik niemógł się połączyć. W poniedziałek będie prubował jeszcze raz innym oprogramowaniem. Chociaż dziwnie zaczą zapalać i gasnąć, po prostu zawsze przy gaszeniu silnika tak charakterystycznie, (twardo) gasł a teraz tak (miękko, delikatnie) gaśnie i tak samo zapala. Teraz nawet wydechu nie słychać chodzi cicho, katalizator został wybebeszony bo myślałem że się przytkał, dalej bez zmian. Była pęknięta rura wydechowa idąc od kolektora przed sądą, pospawana i dalej nic.
-
Tak samo jest na gazie i na bęzynie. wcześniej tak nie było. Wydaje mi się że tak się stało praktycznie po tym jak odebrałem go od mechanika bo wymieniał (uszczelniacz, oring od skrzyni biegów, bo od góry gdzieś od strony wajchy leciał olej). Czy mechanik mógł coś przestawić?
-
Witam szanownych kolegów. Od jakiegoś tygodnia samochód przestał przyspieszać na 5 biegu, na innych biegach przyspiesza bez problemu. Przykładowo jadąc na 5 biegu przy 4 tyś. obr. wciskając pedał gazu silnik jakby reaguje(słychać głośniejszą prace silnika) ale przyspieszenia nie czuć . Sprzęgło dobre według mechanika. dodam że jest to silnik 1.8is M42 + gaz BRC sekwencja.
-
Kolego ja bym sprawdził też te gumy (czopy) które są mocowane do amortyzatora i całość jest mocowana do kielicha z tyłu. Ja bynajmniej tak miałem były zniszczone i nosiło tył, po powymianie :D Pozdrawiam.
-
Proponowal bym sprawdzic wywazenie kol. Ale nie na zasadzie ze gosc wlozy kolo na wywazarke i pokaze sie napis OK. Tylko obserwuj jak sie zachowuje kolo na wywazarce. Moze wjechales w dziure i fela jest krzywa, i patrz czy opona nie ma bicia. Pozdro.