Skocz do zawartości

Herman85

Zarejestrowani
  • Postów

    9
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E39 525dA 2000 touring
  • Lokalizacja
    warszawa

Osiągnięcia Herman85

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Dzięki za odpowiedź. Webasto Top Z/C, więc powinno mieć pompkę, zdejmę jeszcze nadkole to się upewnię czy jest rzeczywiście. Kabli wolnych nie widać. Webasto grzeje przez chwile, a następnie się studzi i tak cały czas. INPA nie zgłasza błędów.
  2. Witam Zaprogramowałem webasto tak żeby mieć też dogrzewanie na postoju, jednak po wybraniu grzania z nawiewów nie leci ciepłe powietrze. Problem leży chyba po stronie pompki wspomagającej, a dokładnie jej braku. Webasto grzeje bo węże robią się ciepłe ale ciecz nie krąży. Posiadam sam elektrozawór (numer 64128374995) http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DP01&mospid=47555&btnr=64_0971&hg=64&fg=18 Ponadto jak naciskam przycisk REST na panelu klimatyzacji również nie leci ciepłe powietrze. Mam ochotę dokupić część o numerze 64118374994 tylko nie wiem czy w aucie są potrzebne kable itp. Robił ktoś coś podobnego?? Pozdrawiam
  3. Witam, mam wątpliwości co do wartości wyświetlanych w inpie, chodzi mi konkretnie o ciśnienie jakie daje pompka paliwa pod siedzeniem oraz ciśnienie doładowania. Odpowiednio są to wartości 3.6 bar dla paliwa i 1009 mbar dla powietrza przy 750 obr/min i ok 1300 mbar przy 2000 obr/min (oba pomiary na postoju). O ile paliwo jeszcze ok to z turbiną chyba nie za dobrze, nie kopci, nie bierze oleju itp. moc chyba w normie - nie odczułem spadku. Dodam że EGR mam odłączony, jeśli ma to znaczenie. Samochód E39 03/2000 z silnikiem M57 o poj. 2,5l pozdr.
  4. Witam Mam uszkodzony sterownik ABS i chcę go wymienić na nowy, czy adaptację można wykonać we własnym zakresie za pomocą odpowiedniego interfejsu czy konieczna będzie wizyta w autoryzowanym serwisie? Drugie pytanie jest takie: czy adaptacja będzie w ogóle konieczna? Czy po założeniu nowego modułu wszystko będzie ok? Pozdrawiam
  5. a gdzie to sprawdzasz po numerze VIN? na RealOEM?
  6. Małe odświeżenie tematu, na 100% oberwał jeszcze rozrusznik (sworzeń tłoka mu przywalił) nie wiem co z turbiną bo jedną z możliwych przyczyn mogła być uszkodzona turbina która podała olej do kolektora ssącego. Po kolei rozkładam silnik, zakupiłem już książkę serwisową i jestem na etapie żmudnego tłumaczenia jej. Jeśli ktoś ma na sprzedanie silnik 2.5d lub zna kogoś kto chce sprzedać to chętnie kupię. pozdr.
  7. @TheStig wg nr. VIN mam A5S 390R więc to samo co w 3.0 nie wiem tylko jak ze sterownikiem - elektroniką, w końcu to inny moment i moc @Lukas23 nie mam pojęcia ale to już inny model nadwozia więc wątpię - chce jak najmniej komplikacji, a ten model silnika nie występował w E39 tylko w autach po 2003r. EDIT: coraz bardziej przychylam się do przeszczepu na silnik 3.0 pewien znajomy powiedział że wszystko będzie pasowało, ma ktoś podobne doświadczenia?
  8. hmmm na forum nie znalazłem nikogo kto chce sprzedać silnik :| serwisy aukcyjne również mnie nie ratują - nie ma 2.5 tylko 3.0 dlatego zastanawiam się nad swapem lub remontem kapitalnym, problem w tym że części do tego silnika też jak na lekarstwo :mad2:
  9. Witam Kilka dni temu silnik w moim samochodzie w dość brutalny sposób i bez ostrzeżenia odmówił posłuszeństwa. Mianowicie jechałem sobie spokojnie do domu 90km/h (tempomat) aż podczas pokonywania lekkiego wzniesienia mój silnik wybuchł :( zatrzymałem auto, zgasiłem olej który się zapalił pod maską i odholowałem auto do domu (ok 20 km, max 60km/h) Z tego iż dolną część silnika mam do wymiany (a może nawet cały silnik) zdaje sobie sprawę, nie wiem natomiast co ze skrzynią, po eksplozji silnik zgasł niemal natychmiast, ale zanim udało mi się zatrzymać auto (nie działało serwo) przejechałem ok 100 - 200 m (skrzynia w pozycji D) Faktem jest że zanim zacząłem gasić silnik gaśnicą zauważyłem że skrzynia przełączyła się w tryb awaryjny (komunikat komputera pokładowego) podsumowując: pęknięty blok zniszczony korbowód 6 tłoka zniszczony 6 tłok wyciek oleju (ok polowa stanu) nie wiem co z wałem korbowym - jeszcze się nie dostałem do niego nie wiem co z głowicą, zaworami i rozrządem nie wiem co ze skrzynią moje pytania: czy od razu szukać nowego silnika? czy dalej rozkładać i ratować co się da, a następnie kupić blok tłoki itp.? co ze skrzynią? czy jest szansa że jest cała? :mad2: czy silnik 3.0D (M57D30) będzie pasował do skrzyni? jakie będą ew. komplikacje przy takim przeszczepie? pytam ponieważ silniki 2.5 są rzadkie, natomiast na alle... jest sporo 3.0 dodam jeszcze że samochód kupiłem miesiąc temu, nie wiem jaki jest zalany olej, nic nie wskazywało na usterkę - brak błędów na BC (olej ok - stan i ciśnienie, temperatura ok) przebieg na BC niecałe 200 000 km, podczas rozkładania silnika zauważyłem że rura EGR jest zaślepiona - świadczy to o tym że wcześniej ktoś przy silniku grzebał, do tego feralnego dnia brak wycieków, stuków, puków - cicha praca, brak problemów z odpalaniem itp. skrzynia do tego momentu również bez zastrzeżeń. pozdrawiam i proszę o radę :|
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.