Skocz do zawartości

pawel934

Zarejestrowani
  • Postów

    115
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    trochę starszych i nowszych
  • Lokalizacja
    Warszawa WN

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia pawel934

Entuzjasta marki

Entuzjasta marki (6/14)

  • Pierwszy temat Unikat
  • Dedicated Unikat
  • Pierwszy post Unikat
  • Współtwórca Unikat
  • Tydzień na forum

Najnowsze odznaki

5

Reputacja

  1. Należy wziąć pod uwagę, że program był zrobiony pod 98 to na 95 pewnie pojawiało się spalanie stukowe i komputer auta automatycznie bardzo radykalnie wycofywał zapłon, aby nie doprowadzić właśnie do spalania stukowego. Pewnie program dało się zrobić pod 95 przy mocy powiedzmy te 5% niższej nie doprowadzając do stuków, ale jak już do tego dochodziło i komputer sam wycofywał zapłon to utrata mocy na 95 mogła być i ze 30%. Dlatego właśnie lanie 98 do aut przeznaczonych pod 95 nie daje kompletnie nic, ale w drugą stronę jest już inaczej - jeśli producent pojazdu/autor programu silnika zaleca 98, to należy to robić, bo na 95 utrata mocy może być bardzo wyraźna.
  2. Ad 2 - oczywiście wiem, że mam takie prawo, tak samo jak mam prawo stosować zamienniki. Tyle tylko, że jeśli skrzynia padnie to jest to pierwsza furtka do odmowy naprawy gwarancyjnej (np. poddanie pod wątpliwość, czy został użyty prawidłowy olej przy wymianie poza ASO). Ukrywając fakt wymiany unikamy w ogóle takiej dyskusji. A fakt, że ja mam rację i mógłbym ją udowodnić przed sądem (do którego na pewno nie pójdę, z uwagi na zamieszanie nieprzystające do przedmiotu sporu) wiele mi nie da Ale już wiem co i jak, dziękuję Panowie za pomoc
  3. To, że ZF jest producentem miski to wiem. Pytanie, czy jest tak, że na misce kupionej w ASO jest wytłoczony znaczek BMW, a na misce kupionej od ZF go nie ma.
  4. Cześć, Mam takie pytanie: czy miska olejowa od skrzyni ZF 8HP (520d LCI, a więc z mild hybrid - wiem, że miska jest inna) kupiona w ZF różni się czymkolwiek od takiej kupionej w ASO BMW? Czy na oryginalnej jest logo BMW, którego nie ma na ZF? Chodzi mi o to, czy jeśli wymienię olej i kupię miskę ZF to czy ASO zorientuje się, że olej był wymieniany.
  5. Nie trzeba być proboszczem, wystarczy mieć pełne zniżki i wynegocjować dobrą ofertę Za G31 żony płaciliśmy ok. 5,5k (wartość ok. 160k) - to moim zdaniem składka bez szału, za to na 430i cabrio przy pełnych zniżkach i wartości 300k OC+AC 4650 PLN. Jedno i drugie auta prywatne bez leasingu.
  6. To chyba nic nietypowego, ja widuję takie wiele razy dziennie, to chyba najbardziej popularna konfiguracja w służbowych G30
  7. Co do samego faktu braku fizycznego przycisku - ok, to jest minus. Ale weź pod uwagę, że w przedlifcie za pomocą przycisku jest to tylko "on/off", a w LCI2 pozytywnym efektem ubocznym włączania grzania z ekranu jest to, że można wybierać siłę grzania, podobnie jak jest to przy podgrzewanych fotelach. I moim zdaniem jest to ogromny plus. W aucie służbowym (Volvo) mam właśnie tak to rozwiązane i to jest super - w zasadzie cały okres zimowy mam to włączone na stałe na najniższą siłę podgrzewania, gdzie kierownica jest po prostu lekko ciepła. W przypadku opcji on/off jak w przedlifcie to jest dla mnie zdecydowana utrata użyteczności tej opcji.
  8. Co do kolejności negocjacji to 100% zgody, ale dlaczego nie ma prawa uzależnić jednego od drugiego? Jest wolny rynek. Na finansowaniu też mają jakąś marżę + cele sprzedażowe więc zrozumiałe, że jak jadą po bandzie z rabatem to przy ich finansowaniu będą bardziej elastyczni. Ja akurat jestem etatowcem i kupuję samochody za gotówkę, więc niestety mnie to nie dotyczy, ale już dwukrotnie spotkałem się z takim podejściem (akurat nie w BMW) i jestem w stanie to zrozumieć.
  9. W PL na otomoto też jest wystawione auto już od jakiegoś czasu zwykły golas 318i
  10. Nie dajmy się zwariować. Wiadomo, że lepiej jest wymieniać olej co 15k niż co 25k, ale nie skreślałbym takiego auta. 90% ma tak wymieniane oleje, większość ludzi ma to gdzieś/nie zna się na tym i robi zgodnie z zaleceniami producenta, a auta jakoś jeżdżą Jeśli szukasz auta używanego to dokładając kryterium wymiany oleju co 10-15k dość radykalnie zawęzisz sobie rynek, który i tak nie jest zbyt szeroki.
  11. Widzisz, i jak się okazuje to wszystko dlatego, że nie puściłeś FLACa
  12. Co do filozofii to się zgadzam, ale w LCI2 nie jest dostępne ogrzewanie postojowe A przynajmniej w słabszych motorach, w 340i nie sprawdzałem.
  13. Przede wszystkim mają inne elementy świetlne - w adaptive są jeszcze poziome paski na dole - widać różnice na oko nawet w konfiguratorze.
  14. Miałem taki problem w zmiennym układzie kierowniczym w E60 jakieś 10 lat temu przy przebiegu niespełna 80k, wówczas na forach niemieckich znalazłem wiele tematów z których wynikało, że przed upływem 100k była to norma i przekładnie łapały luz na tej dodatkowym elemencie, odpowiadającym za zmianę przełożenia. Być może wiele się nie zmieniło...
  15. Grubo. Moim zdaniem to nie jest subiektywne i trzeba reklamować. Ale generalnie niestety ten zmienny układ kierowniczy jest narażony na tego typu problemy - jest tam druga przekładnia i zawsze większe ryzyko takich problemów. A nawet kiedy wszystko jest z nim OK, to nawet luz technologiczny jest na dwóch przekładniach a nie jednej i moim zdaniem w czasie jazdy to czuć. Ale to co na filmie na Twoim miejscu na 100% bym reklamował. Jaki masz przebieg?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.