Do romlaz i innych "mędrców": 1) wcześniej nic nie napisałeś, że wał został wyważony, 2) co do krzyżaka to zawsze się zużywa z przebiegiem auta, zużycie to jest namacalnie niewyczówalne, nawet nie wyobrażasz sobie jakie ogromne siły działają na krzyżak i cały wał, 3) podpora wału od e34 M5 jest taka sama jak w e34 518 a nawet w starej trójce e30 316 i tak jak napisałem twardość gumy nie ma tu znaczenia !!! 4) te 3 gramy którymi doważono wał podczas bardzo szybkiego obrotu wału w wyniku siły odśrodkowej mówiąc w wielkim uproszczeniu zachowują się jakby ważyły 80-150 gram. Bez urazy kolego, miłego użytkowania auta i dużych przebiegów, pozdrawiam Vikingb :wink: Do romlaz i innych "mędrców" - Poproszę o wypowiedzi ad rem, ad personam sobie daruj. Bez emocji, Viking, nikt Tobie Twojej racji nie odmawia! 1) wcześniej nic nie napisałeś, że wał został wyważony. Robiłem to co było zasugerowane we wszystkich postach. Założyłem, że to jasne, że to sprawdzę. 2) co do krzyżaka to zawsze się zużywa z przebiegiem auta, zużycie to jest namacalnie niewyczuwalne, nawet nie wyobrażasz sobie jakie ogromne siły działają na krzyżak i cały wał, - Wyobrażam sobie. Mało tego, potrafię nawet to policzyć! Co do krzyżaka- nie ma wątpliwości , że się zużywa. U mnie nie jest zużyty. 3) podpora wału od e34 M5 jest taka sama jak w e34 518 a nawet w starej trójce e30 316 i tak jak napisałem twardość gumy nie ma tu znaczenia !!! – ma znaczenie, ale mniejsza z tym. Z mojego rozeznania wynika, ze co innego podpora do 540, a co innego do 518. 4) te 3 gramy którymi doważono wał podczas bardzo szybkiego obrotu wału w wyniku siły odśrodkowej mówiąc w wielkim uproszczeniu zachowują się jakby ważyły 200-300 gram. – Hmmmm….Według mnie, w wielkim uproszczeniu mówiąc, różnica siły odśrodkowej oscyluje wokół dziesiętnej części Niutona – nie robi wielkiej różnicy. Wg tego, co piszesz, wał mógłby pracować bez podpory. Ja się nie upieram, ze wyważenie nic nie znaczy. Twierdzę tylko, ze nawet wyważony wał, bez luzów na krzyżaku, jak będzie pracował w nieodpowiedniej podporze, to będzie lipa. Sprawdzone empirycznie. Bez urazy kolego, miłego użytkowania auta i dużych przebiegów, pozdrawiam Vikingb – wzajemnie! Pozdrawiam i zamykam wątek ze swojej strony . Jeszcze raz dziękuje za wszystkie odpowiedzi.