Skocz do zawartości

Juhas

Zarejestrowani
  • Postów

    43
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Juhas

  • Urodziny 06.11.1986

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E36 m42b18 318is Coupe
  • Lokalizacja
    Kalisz
  • Zawód
    Technik elektronik, mechanik samochodowy

Osiągnięcia Juhas

Odkrywca

Odkrywca (4/14)

0

Reputacja

  1. Witam, chciałbym odświeżyć temat demontażu nagrzewnicy a mianowicie miałbym prośbę do kolegi micgz aby jeśli to możliwe podesłał tan mały manual demontażu. Z góry dzięki Pzdr
  2. Szczelność sprawdzona i sonda również. Zapomniałem dodać że silnik pracuje prawidłowo po chwilowym falowaniu obrotów zaraz po starcie. Jeśli chodzi o szukanie podobnego tematu to dwa stracone wieczory i niestety takiego problemu nie znalazłem.
  3. Witam. Problem kształtuje się następująco po odpaleniu zimnego silnika obroty falują przez jakieś 10sek czasami spadną praktycznie do zera i silnikiem zaczyna trzepać dodam gazu i jest ok. Czasami problem pojawia się również na ciepłym ale sporadycznie. Co to może być??
  4. Juhas

    318is - silnik powypadkowy

    Kolego sposób to nasadka ze sztywnym kluczem nie grzechotką bo się rozpadnie i długa rura oraz blokada wału ja zrobiłem taką blokadę z płaskownika 3mm i długości około 30cm. Po przykręceniu blokady opieram ją o pompę wody ale istnieje ryzyko że się uszkodzi więc zakładam uszkodzoną i musi się odkręcić a jeśli nie to palnik i grzejesz łeb śruby.
  5. Kolego jeśli masz dobry sprzęt lutowniczy i chemię do lutowania zrobisz bez problemu. Musisz rozebrać licznik i przelutować wszystkie piny na płycie które idą do wyświetlacza po zabiegu powinno być ok.
  6. Kolego wszystkie IS-y są na łańcuchu M42 i M44. Jeżeli chodzi o ten błąd to tylko i wyłącznie można brać pod uwagę dwa czujniki wał korbowy i położenia wałka rozrządu (nie nad pompą wody tylko obudową termostatu w górnej pokrywie łańcucha) jeżeli silnik pracuje prawidłowo na biegu jałowym to rozrząd musi być OK. Czy pojawiają się jakieś stuki podczas pracy lub przy rozruchu??
  7. Juhas

    Paski klinowe do e36 318is

    Kolego paski możesz mieć dwa lub trzy (klima) jeśli chodzi o paski alternatora i pompy wody, wspomagania to są zwykłe paski klinowe ale niestety nie wiem jakie długości a klima natomiast ma pasek wielorowkowy.
  8. Reakcja identyczna jak Palermos a co to takiego ?? O co konkretnie chodzi?? Naprowadź mniej więcej o co kaman :cool2:
  9. Kolego pamięć kilometrów znajduje się we flash-u który jest umieszczony w liczniku.
  10. Koledzy no to chyba nie tylko 6 cylindrów tak ma bo mam 4 cylindry i jest identycznie przy zimnym silniku cisza aż miło się słucha a jak się nagrzeje to słychać delikatny stukot (trochę głośniejszy jak praca wtryskiwaczy) ostatnio byłem pod autem i jestem pewien że odgłos pochodzi z głowicy, nie wiem dlaczego ponieważ wymieniałem głowicę i było zrobione wszystko jak należy więc skąd coś takiego nie wiem olej mam mobil 10w/40 i chyba tylko pozostaje uzbroić się w cierpliwość. Jak ktoś będzie wiedział co to takiego niech da znać. Pozdro dla Was
  11. Kolego FUX jeśli myślisz że od nawiercanych i nacinanych tarcz klocki się szybciej zużywają to się mylisz (zrobione ponad 30000km i wszystko w normie) chyba że założysz jakieś SANKO to się zgodzę ale nie markowe zamienniki a jeśli chodzi o wygląd to też jesteś w błędzie ponieważ jeżdżę bardzo dużo i to z nie małymi prędkościami więc zdecydowałem się na takie rozwiązanie i nie żałuję.
  12. Juhas

    problem z elektryka w E36

    Kolego jeśli chodzi o licznik to takie kontrolki muszą się zapalić: ładowanie, ciśnienie oleju, abs, czujki klocków i ręczny (jeśli zaciągnięty) to raczej wszystko jeśli chodzi o ten rocznik chyba że masz poduchy to jeszcze airbag się zapali a tak to raczej nic innego. Oświetlenie wnętrza sprawdź krańcówki
  13. Kolego sprawdź czy wchodzi napięcie na grzałkę sondy jeśli nie to sprawdź przekaźnik grzałki.
  14. Kolego pierwsza sprawa podjedź na stacje diagnostyczną i zbadaj stan zawieszenia i hamulce wtedy będziesz wiedział co musisz wymienić na start. Jeśli chodzi o wymianę tarcz i klocków jeśli chcesz zachować autko w oryginale to tarcze firm Lucas/TRW, ATE, Brembo, klocki Lucas/TRW, ATE, Jurid, Textar, ja mam założone tarcze nawiercane i nacinane firmy ATM Mikoda klocki Jurid i jestem zadowolony. Amortyzatory jeśli twardsze to polecam gwint TA-Technix (posiadam) lub nie regulowane kolumny tej samej firmy dobra cena i jakość (dwa lata gwarancji). Alarm możesz założyć samemu jeśli choć trochę interesujesz się elektryką i elektroniką a jeśli nie to lepiej to komuś zlecić (nie wiem skąd jesteś więc nie mogę nikogo polecić jeśli z okolic Kalisza to mogę się tego podjąć). Radio to już Twój indywidualny wybór zależy co lubisz ja akurat zajmuje się zawodowo elektroniką więc wiem że stare sprzęty grają o niebo lepiej, posiadam osobiście starego Pioneera z animacją (2000r) i nie zamieniłbym na nic innego ale USB lub SD nie znajdziesz w starych konstrukcjach.
  15. Kolego wałek skrzyni przy odpalonym silniku kręci się w jedną stronę więc sprawdź kierunek obrotów wałka i jeśli jest cisza kręcąc w prawo tzn że jest ok . Sprawdź też czy są jakiekolwiek wycieki jeśli tak to poziom oleju pewnie zaniżony i teraz niewiadoma ile km i w jaki sposób ktoś jeździł bez oleju.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.