Skocz do zawartości

filut

Zarejestrowani
  • Postów

    23
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

1 obserwujący

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E70 40d
  • Lokalizacja
    Warszawa

Osiągnięcia filut

Praktykant

Praktykant (3/14)

  • Tydzień na forum Unikat
  • Miesiąc na forum Unikat
  • Rok na forum Unikat

Najnowsze odznaki

0

Reputacja

  1. Czyli silnik w odpalił w trybie awaryjnym. Mam nadzieję, że to jest ta przyczyna! Inna sprawa, czemu komputer nie wskazał błędu przepływomierza ?
  2. Tutaj zadajesz pytania, które wykraczają poza moją wiedzę i doświadczenie :) Filtr powietrza nie jest drogi, warto go wymienić przed bardziej skomplikowaną operacją. Silnik 40d jest bardzo skomplikowany i niestety, nie zawsze komputer informuje o właściwym błędzie (ten błąd, co opisałeś pojawił mi się tylko raz). Niestety, nagar zbiera się w tym silniku po większym przebiegu. Dziwne, no ja wymieniałem olej co 10k km. W nowszych silnikach jest zabezpieczony problem "wpadających" klapek do kolektora. Mam nadzieję, że Ty masz też taki typ. Pzdr
  3. Kompletny kolektor (z klapkami) to około 4000 tys. brutto. To, że klapski są całe nie ma znaczenia. Ważne jest, czy gniazda wokół nich nie są zanieczyszczane. W ASO powiedzieli, że to znana awaria dla tego silnika i oprócz wymiany kompletnego kolektora, miałem czyszczenie całego układu dolotowego - tak, aby nie stracić gwarancji. Pzdr
  4. Witaj! Pytanie, co jest w środku kolektora dolotowego. same zapieczenie klapek to efekt końcowym. U mnie, były identyczne objawy i ten sam błąd. Trzeba było wymienić cały kolektor dolotowy ale również czyszczone były kanały dolotowe w głowicy i jeszcze w innym miejscu.
  5. Temat się wyjaśnił, dzisiaj odebrałem samochód z ASO - śmiga jak powinien, gorzej z fakturą do zapłacenia :( Przede wszystkim, w tych silnikach (N57) przy przebiegu 120-200k km zbiera się nagar w kolektorze dolotowym i kanałach przy głowicy. Nie mam pojęcia jak to możliwe. U mnie nagar był również ale nie na tyle, żeby wymieniać kolektor. Został wyczyszczony. Ponadto, okazało się, że "klapki" się zapiekły z powodu nagaru i w trakcie awarii zerwał się sworzeń w siłowniku, który steruje klapami. Konsola nie wyrzuciła błędu, bo sterownik działał swobodnie (błąd jest wykazywany na czujniku prądowym - wtedy, kiedy sterownik dostaje sygnał do otwarcia klapek i jest opór). Wyczyścili kolektor, kanały dolotowe i wymienili kompletny siłownik. Znowu czuć 6,6s do 100 :) Pozdrawiam, Filut
  6. Szanowni Koledzy, Wczoraj miałem awarię auta - BMW X5 40D, rok produkcji 2010, 150kkm. Samochód od nowości serwisowany w ASO Otóż jadąc A2 w pewnym momencie nie byłem w stanie wyprzedzić skody oktawii :twisted: . Pomyślałem, że wiatr albo słabe paliwo zatankowałem. Zatrzymałem się na parkingu, wyłączyłem silnik i z powrotem włączyłem. Od razu zauważyłem, że po odpaleniu silnik przez chwilę pracował nierówno. Później było gorzej. Jakby silnik stracił turbiny. Nie byłem w stanie rozpędzić się powyżej 140km/h - pedał gazu nie reagował. Podjechałem do ASO w Poznaniu. Po diagnostyce Panowie stwierdzili, że jest problem z układem dolotowym (chociaż żaden błąd w konsolii nie wyskoczył). Potem powiedzieli, że w kolektorze ssącym jest osad i trzeba wymienić kolektor + przepustnicę. O wycenie nie wspomnę. Zastanawiam się, czy to może być przyczyną ? O samochód bardzo dbam, jeżdzę dynamicznie - czy to możliwe, aby osad się zebrał w kolektorze dolotwym i uszkodził przepustnicę ? Czy ktoś z Was spotkał się z takim problemem ? P.s. Panowie w ASO zrobili reset jakiś czujników. Wracają do Wawy zauważyłem, że dynamika lekko się podniosła na niższych obrotach. Na wyższych, szkoda mówić ! Filut
  7. Witajcie, Problem zostały rozwiązany - długa historia - finalnie, trzeba było dołożyć przeciwagi (ciężarki) do poduszek silnika. Dodatkowo, zużyta była podpora przedniej półosi (prawa). Pzdr, Filut
  8. Witajcie, Problem został rozwiązany. Okazało się, że w instalacji klimatyzacji za mało było czynnika smarującego. O ile klimatyzacja działała poprawnie, o tyle przez 6 lat czynnik smarujący "wyparował". Pzdr, Filut
  9. Witaj, dźwięk dochodzi z kabiny z okolic dmuchawy przy środku konsoli. Klima dwustrefowa.
  10. Dzięki za odpowiedzi. Przez pomyłkę, umieściłem post nie w tej grupie - przepraszam :)
  11. Witam Szanownych Kolegów, Od dłuższego czasu mam problemy z klimatyzacją w swoim X5. Rok temu były mniej nasilone, w tym roku coraz większe a samochód jest przed końcem gwarancji. Po uruchomieniu silnika, na włączonej klimatyzacji pojawiają się odgłosy - trochę takie jak z silnika trójfazowego, trochę metaliczne. Jeśli wyłączę klimę, zanikają. Na pewno nie jest to kwestia wentylatora - bo przy wyłączonej klimie wszystko jest ok. Zgłaszałem to kilka razy do ASO - ale za każdym razem mam pecha, bo kiedy wyłączę silnik a potem zapalę - nie słychać odgłosów. Pojawiają się przy dłuższej jeździe. Czy ktoś z Was spotkał się z takim problemem ? Czy możecie podpowiedzieć, co trzeba zrobić ? Pozdrawiam, Filut
  12. Witam Szanownych Kolegów, Od dłuższego czasu mam problemy z klimatyzacją w swoim X5. Rok temu były mniej nasilone, w tym roku coraz większe a samochód jest przed końcem gwarancji. Po uruchomieniu silnika, na włączonej klimatyzacji pojawiają się odgłosy - trochę takie jak z silnika trójfazowego, trochę metaliczne. Jeśli wyłączę klimę, zanikają. Na pewno nie jest to kwestia wentylatora - bo przy wyłączonej klimie wszystko jest ok. Zgłaszałem to kilka razy do ASO - ale za każdym razem mam pecha, bo kiedy wyłączę silnik a potem zapalę - nie słychać odgłosów. Pojawiają się przy dłuższej jeździe. Czy ktoś z Was spotkał się z takim problemem ? Czy możecie podpowiedzieć, co trzeba zrobić ? Pozdrawiam, Filut
  13. Szanowni Klubowicze, Szukam pomocy, bo w ASO byłem już kilka razy i niczego nie udało się rozwiązać. Przy przebiegu 100k km (obecnie 110k km) po przejechaniu kilkunastu kilometrów, z komory silnika słychać dziwny odgłos. Problem pojawia się, kiedy stoję na drive (hamulec). Po odpuszczeniu hamulca odgłos często przestaje być słyszany. Odgłos ten mogę porównać do głosu lodówki (kompresora). Chociaż, po wyłączeniu klimatyzacji (i wentylatora) nadal jest słyszalny. W ASO powiedzieli, że to może być podpora przedniej półosi, ale mistrz serwisu na razie nie zaklasyfikował części do wymiany. Odgłos jest o niskich dźwiękach, coś jak "bulgotanie". Czy ktoś z Was spotkał się z czymś takim ? Pozdrawiam, Filut
  14. Od razu napiszę, że nie znalazłem odpowiedzi (@admin..). Pytanie jest proste: czy w BMW X5 e70 (2011r) 40d można we własnym zakresie wymienić żarówki xenonowe ? I pytanie numer 2: jakie dokładnie żarówki kupić - DS2 czy DS1 ? Pzdr!
  15. Witajcie, Zrobiłem kilka prób i w końcu osiągnąłem efekt docelowy - poniżej krótka historia: 1) Kupiłem na allegro chińczyka: http://allegro.pl/podswietlenie-led-tablicy-bmw-5-e61-x5-e70-x6-e71-i5290198427.html Po pierwszej próbie montażu, podczas wkładania oprawek wyskoczyły i "uciekły" gdzieś do klapy zapinki metalowe :/ Po podłączeniu do zasilania, diody wyraźnie mrugały oraz wystąpił efekt "żyrandola" - świeciło wszędzie. 2) Za przykładem kolegi jerzy.h69 zakupiłem żarówki LED C5W canbus free: http://allegro.pl/canbus-zarowka-4-led-c5w-can-bus-rurka-36-mm-i5358452546.html http://i.imgur.com/Pxflzj5.png Pojawiły się dwa problemy: - barwa światła xenon: zbyt niebieskie - żarówki mają tendencję do obracania się pomimo, że prawa część pokrywy powinna opierać się o część radiatora. 3) Odwiedziłem ASO. Okazało się, że do modelu E70 LCI pasuje oprawka od F15 tylko są dwa problemy: - inne złączę - brak sztucznego obciążenia Wykonałem następujące kroki: a) kupiłem dwie oprawki od F15: http://i.imgur.com/XsE25s6.png b) kupiłem dwa kity ze złączkami do oprawki F15 c) Z chińskich oprawek wyciąłem gniazda z wersji E70 d) Zrobiłem przejściówkę: http://i.imgur.com/nCNOMa6.png e) Zakupiłem rezystor z radiatorem o mocy znamionowej 3,2W (50 ohm) (odpowiednik dla żarówki C5W): http://i.imgur.com/CsNQTOV.png f) Podłączyłem opornik do jednej złączki równolegle (wystarczy jeden opornik, żarówki są podłączone do wiązki równolegle, błąd wyskakuje dopiero przy przerwaniu obwodu tj. przepaleniu dwóch żarówek) g) Przykleiłem rezytor do blachy w środku (jest z tyłu płaski profil) za pomocą kleju termoprzewodzącego AG-10 Finalnie, efekt poniżej: http://i.imgur.com/ECdQrF2.jpg Oryginalne ledy świecą ciepłym kolorem (tak jak ringi z przodu oraz podświetlenie klamek). Pzdr, Filut
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.