Witam, jakiś czas temu miałem następujący problem: jak przyświeciło choćby chwilę słońce na samochód, zaczynał wyć alarm. Spędziłem trochę czasu próbując w necie znaleźć rozwiązanie mojego problemu, ale nie natrafiłem na żadną odpowiedź, która by mi pomogła. Dzisiaj, jak przypuszczam, udało się rozwiązać problem i postaram się w miarę dokładnie opisać w jaki sposób, żeby następna osoba nie traciła czasu na poszukiwanie rozwiązania. Problem był z czujnikiem stykowym w klapie bagaznika. W aucie znajduje się 6 czujników (ewentualnie 7. od szyberdachu). Są one zlokalizowane (przynajmniej w mojej E39 z 1997roku) w następujących miejscach: - pod maską - ok 15cm ponizej prawego filtra przeciwpyłkowego/kabinowego - przy drzwiach, a konkretnie wewnątrz każdego haka zamontowanego na karoserii (nie w drzwiach) - w tylnej klapie - trzeba odkręcić taki duży wewnętrzny plastik, w którym jest rączka do zamykania klapy (wewnątrz tej raczki jest sruba) i czujnik jest połączony z servo; prowadzą do niego 4 przewody - wystarczy wyciągnąć wtyczkę. Jednym z symptomów świadczących o tym, że tam coś może nie działać był fakt, że tylną klapę można było otwierać tylko z kluczyka - ani przycisk w środku, ani przy klapie nie działał. Mam nadzieje, ze te informacje sie komus przydadza. Pozdrawiam Pawel