Skocz do zawartości

mar_s

Zarejestrowani
  • Postów

    129
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

1 obserwujący

O mar_s

  • Urodziny 30.03.1983

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    e39 [07.2000r.] 530d ;]
  • Lokalizacja
    LUBLIN [czasami]/KRAKÓW [obecnie]
  • Zawód
    informatyk

Osiągnięcia mar_s

Entuzjasta marki

Entuzjasta marki (6/14)

0

Reputacja

  1. jak chcesz jeździć ekonomicznie to się na rower przesiądź... nie trzeba się decydować na takie auto z takim silnikiem jak kogoś nie stać pojechać na stację i zatankować. PS. żeby off-a nie było: po Krakowie i na trasie średnio 9-14 litrów
  2. Koledzy nie znacie może jakiegoś fachury od liczników z okolicy Krakowa? jeśli tak to prosiłbym o jakieś namiary, Dziękuję z góry.
  3. Zawór standardowo się pojawia gdy uszkodzony jest jakiś czujnik bądź sterownik, a co do poduszek to poszukaj na forum było z tego co pamiętam o tym pisane.
  4. Trzeba zrobić adaptację i zgaśnie ASC, było już omawiane setki razy, ja osobiście miałem to samo, założyłem nowy sterownik i wszytsko wróciło do normy poza ASC, podłączyłem pod kompa zrobiłem kodowanie i już działało, wiec jedź do jakiegoś sprawdzonego gościa z komputerem (wystarczy mieć NCS-a) niech zrobi kodowanie tego układu i załątwione
  5. Dlatego zawsze polecam kupno oryginalnego...
  6. Ja też przed zakupem myślałem czy kupić nowy czy używkę, postanowiłem jednak zainwestować w nowy ponieważ miałem już dość zabawy i kombinowania z tym shitem. Używka na aukcji to koszt ok. 700-900 zł, ja za nowy dałem 1200 zł, po zamontowaniu i adaptacji wszystko wróciło do normy i jeżdżę tak już ponad rok i nic się nie dzieję, nie żałuję kupienia nowego i zachęcam do takiego zakupu, jednocześnie uprzedzam że jak kupisz używkę to równie dobrze może pochodzić miesiąc, pół roku albo rok i trzeba znów wydać kasę, ale to tylko moja subiektywna rada.
  7. A więc ja tak radzę: 1. sprawdzić ten czujnik w kole - zamienić stronami - ten z prawego koła na lewe i odwrotnie i będzie jasność czy to czujnik czy coś innego. 2. jeśli okaże się że błąd dalej się pokazuje sprawdzić oscyloskopem piny w sterowniku abs, na forum bym gdzieś schemat które piny odpowiadają za które koło, to samo zrobić z czujnikiem, jeśli nie będzie komunikacji to gdzieś po drodze "gubi" sygnał. 3. jeśli wszystko sprawdzone i dalej nie działa, wymienić łożysko. Jeśli po przełożeniu czujników błąd wskażę inne koło to wina czujnika, ja polecam zawsze i wszędzie czujniki ATE-SIEMENS to jest to co zakładają na pierwszy montaż, producentem tych obu jest jeden koncern CONTINENTAL, więc nie ma znaczenia który kupisz, ja kupiłem w pudełku ATE a na czujniku był napis siemens (i to nie żadna pomyłka, tak jest)
  8. więc jeśli masz pewność że sterownik jest sprawny to pozostaje tylko czujnik lub gdzieś jakiś przerwany kabelek od czujnika, ewentualnie łożysko (ale według mnie to najmniej prawdopodobne) innej opcji nie ma. PS. co pokazuje teraz na kompie? jakie błędy? po zmianie/podmianie sterownika co się pokazało na odczycie :?:
  9. ...ale bez adaptacji :idea: więc to może być przyczyną, tak jak mówiłem wcześniej na swoim przykładzie podmiana sterownika nic nie dała do momentu adaptacji, a co do czujników DELPHI to się nie wypowiadam gdyż ja zalecam tylko i wyłącznie oryginał, ja u siebie wymieniłem i czujnik i sterownik na nowy i problem znikł. PS. musisz wiedzieć też że sterownik abs odpowiada za wspomaganie (jeśli masz servtronic) i skrzynie biegów (automat) więc jeśli podmieniałeś sterownik to musisz podmienić na taki sam (nie chodzi o numery) a o funkcję, być może numery się zgadzały ale ten "drugi" funkcjonował np. z servtroniciem i już będzie zgłaszał błąd.
  10. 1. Sterownik ABS o takich samych numerach podmieniałeś? raz zdarzyło mi się podmienić i bez adaptacji nie działał :!: 2. Czujnik ABS oryginalny ATE-SIEMENS czy szajs z aukcji?
  11. Witam. potrzebuję pomocy w kodowaniu nowego sterownika ABS/ASC 0 265 900 001 (zakupiłem nowy) i przeczytałem, że muszę zrobić adaptację. Czy jest możliwość zrobienie tego w ncs-ie, jeśli tak to w jaki sposób?
  12. czujnik już zamówiłem myślę że wymienię w tym tygodniu to napiszę czy ten drugi błąd pozostał czy znikł.
  13. Witam, po raz kolejny pojawił mi się błąd abs +asc po podłączeniu pod kompa wyszło dwa błędy: 1. wheel sensor rear right 2. electromagnetic field susceptibility i tak, oczywiście pierwszy błąd to wiadomo, tylko ten drugi mnie zastanawia, czy ten drugi błąd może być wywołany przez ten uszkodzony czujnik? czy one są jakoś ze sobą połączone, dodam, że przed awarią czujnika nie było żadnego błędu w układzie abs/asc.
  14. Ostatnio zapaliła mi się poduszka po podłączeniu auta pod INPE wyskoczył taki komunikat: igntion circuit ZK1- belt tensioner", Inpa powiedziała mi też że to po stronie kierowcy jest problem, wyczytałem na forum że to winna jest jakaś wtyczka, bo lubi niedomagać. Chciałem sprawdzić u siebie ale mam fotele z pamięcią, pompowane z wysuwanymi el. zagłówkami i tych kabli i wtyczek pod siedzeniem jest troszkę, może mi ktoś powiedzieć o którą dokładnie wtyczkę chodzi, ewentualnie co jeśli ta wtyczka jest dobra, co trzeba wymienić żeby błąd zniknął, bo nie da się go skasować ponieważ zaraz wraca. Błędy z inpy: SCREEN 1 SCREEN 2 auto: e39 530d 2000r przed liftem
  15. mar_s

    Problem z czarnym dymem

    wymień też filtr powietrza, bo na uwalonym też cuda mogą się dziać., posprawdzaj węże, jedź na diagnostykę, niech sprawdzą korekcje wtrysków, jeśli będą bardzo mocno rozjechane sięgając -5,6 do +5,6 to wymiana bo leją, jeśli wtryski są ok to przeczyść(zaślep na próbę) EGR. Jeśli po tych czynnościach dalej będzie dymił to trzeba szukać problemów w turbinie - ale to na końcu. Zacznij od najprostszych rzeczy bo one lubią stwarzać najwięcej problemów.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.