Więc temat ogarnięty:
Na razie wymieniłem fotel pasażera bo kierowcy muszę dać do renowacji skóry.
1. Moduł ze starego fotela przepiąłem do nowego (w moim starym nie miałem tylko pompowanych boków), aby go wyjąć trzeba z tyłu modułu podważyć go płaskim śrubokrętem i wyskoczy.
2. Odpinamy akumulator, odpinamy żółta wtyczkę z fotela i wsadzamy nowy fotel.
3. Sprawdzamy czy funkcje działają (pompowane boki działają nawet na starym module).
4. Odpalamy auto i na desce widzimy zajebisty błąd fotela (airbag/pasy). Nie da się go skasować żadnym programem - trzeba kodować... Podobno w żółtej wtyczce jest pamięć i auto wie nawet na odłączonym aku, że coś kombinowaliśmy z fotelami a więc i airbagiem i zapisuje błąd w module poduszek który jest zabezpieczony przed usunięciem samemu. W ASO chcieli 3000zł
5. Zabieramy się za kodowanie - opis z forum Bimmertech poprawiony przezemnie do przekodowania tego konkretnego błędu...
6. Odpalamy silnik, wpinamy kabel do OBD...
1. Zczytywanie danych wybranego modułu:
Uruchom program NCS-Expert.
W lewym górnym rogu menu nawigacyjnego wybierz "File > Load profile" i z listy wybierz „Revtor’s NCS Expert Profile”.
Kliknij przycisk VIN/ZCS/FA.
Następnie kliknij przycisk ZCS/FA f. ECU i wybieramy model samochodu E89 (E90,E92,E93 itd)
Wybierz sposób połączenia z samochodem, na przykład CAS. Jeśli wystąpi błąd, próbuj kolejnej opcji, na przykład ECU.
Po pomyślnym połączeniu się, kliknij przycisk "Back".
Kliknij przycisk "Process ECU" i z listy wybierz moduł "BABG" - tak się nazywa w moim przypadku (E93) moduł AIRBAG.
Kliknij przycisk "Change Job" i wybierz "CODIERDATEN_LESEN", potwierdź przyciskiem "OK".
Kliknij przycisk "Execute job".
WAŻNE! Nie zamykaj programu. Możesz go zminimalizować dla wygody.
2. Edycja:
Uruchom program NCS DUMMY.
Wybierz model samochodu z listy rozwijanej.
Kliknij przycisk "Browse" po prawej stronie okna programu i otwórz lokalizację c://ncsexpert/work. Znajdź plik FSW_PSW.TRC, zaznacz go i kliknij "Otwórz".
Kliknij przycisk "Filter" nad "Browse", wybierz "Filter Modules by trace file..." i zatwierdź przyciskiem "Filter".
Widzimy funkcje modułu AIRBAG i zaznaczamy jako NICHT ACTIVE,
Do zmiany są fukcje na załączonym obrazku.
Po edycji kliknij przycisk "Export FSW/PSW", a z rozwijanej listy wybierz "Export FSW_PSW MAN".
Zminimalizuj program.
3. Wgranie zmian do pamięci modułu:
Powróć do zminimalizowanego NCS-EXPERT i kliknij przycisk "Change job".
Wybierz "SG_CODIEREN" z listy i kliknij przycisk "Execute job".
Czekamy około minuty aż zakończy kodowanie. Jeśli wywali nam błąd to znaczy, że zaznaczyliśmy nie tak fukcje. Po udanym kodowaniu błąd znika z deski
Kliknij "Back" i zamknij program NCS-EXPERT.
Przejdź do NCS Dummy i kliknij krzyżyk zamknięcia.
Program zasugeruje opróżnienie pliku MAN. Potwierdź przyciskiem "OK".
Odłącz interfejs z gniazda OBD, zgaś i zamknij samochód.
Prośba do admina o przypięcie jeśli uzna to za wartościowy opis. Na zdjęciu porównanie nowego fotela ze starym. Pozdro!