Skocz do zawartości

buli1984

Zarejestrowani
  • Postów

    21
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    BMW E93 2007 320i 170KM
  • Lokalizacja
    Zabrze

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia buli1984

  1. Aha W każdym razie dzięki opisowi powyżej z powodzeniem wymienicie swoje fotele i usuniecie błąd fotela pasażera (w przypadku fotela kierowcy ten nie występuje).
  2. Nie masz. Rozłączenie fotela pasażera w E93 nawet na wypiętym aku powoduje błąd w module airbag. Nie ważne czy są to fotele UE, UK czy US.
  3. LOL. Omijać co? Jak już przemieliłeś wszystko to już lepiej nie miel. Nie masz zielonego pojęcia o czym piszesz. Twój post niczego nie wnosi. Na szczęście grafomania karana nie jest.
  4. https://www.bmw.de/de/topics/service-zubehoer/bmw-service/rueckrufe.html
  5. Jeśli nigdy nie wymieniałeś rozrusznika to jest to pierwsza rzecz do sprawdzenia. Druga stan akumulatora. Trzecia to kabel masowy od spodu z lewej strony pod kierowcą.
  6. Dużo osób na grupach pisze,że w Polsce jest problem bo ASO nie mają tych poduszek.. Bez problemu można się umówić w Gazda group w Katowicach i Gliwicach. Ja już jestem umówiony.
  7. Dzięki. Dodatkowo dodam, że fotele kupiłem za 600zł. Na profilu FB BMW E92/E93 Polska. Dziś dałem fotel kierowcy do nowego obszycia 4 elementów. Skóra oryginał BMW Dakota, cena 1100zł. Zabrze, Wolności 49.
  8. Więc temat ogarnięty: Na razie wymieniłem fotel pasażera bo kierowcy muszę dać do renowacji skóry. 1. Moduł ze starego fotela przepiąłem do nowego (w moim starym nie miałem tylko pompowanych boków), aby go wyjąć trzeba z tyłu modułu podważyć go płaskim śrubokrętem i wyskoczy. 2. Odpinamy akumulator, odpinamy żółta wtyczkę z fotela i wsadzamy nowy fotel. 3. Sprawdzamy czy funkcje działają (pompowane boki działają nawet na starym module). 4. Odpalamy auto i na desce widzimy zajebisty błąd fotela (airbag/pasy). Nie da się go skasować żadnym programem - trzeba kodować... Podobno w żółtej wtyczce jest pamięć i auto wie nawet na odłączonym aku, że coś kombinowaliśmy z fotelami a więc i airbagiem i zapisuje błąd w module poduszek który jest zabezpieczony przed usunięciem samemu. W ASO chcieli 3000zł 5. Zabieramy się za kodowanie - opis z forum Bimmertech poprawiony przezemnie do przekodowania tego konkretnego błędu... 6. Odpalamy silnik, wpinamy kabel do OBD... 1. Zczytywanie danych wybranego modułu: Uruchom program NCS-Expert. W lewym górnym rogu menu nawigacyjnego wybierz "File > Load profile" i z listy wybierz „Revtor’s NCS Expert Profile”. Kliknij przycisk VIN/ZCS/FA. Następnie kliknij przycisk ZCS/FA f. ECU i wybieramy model samochodu E89 (E90,E92,E93 itd) Wybierz sposób połączenia z samochodem, na przykład CAS. Jeśli wystąpi błąd, próbuj kolejnej opcji, na przykład ECU. Po pomyślnym połączeniu się, kliknij przycisk "Back". Kliknij przycisk "Process ECU" i z listy wybierz moduł "BABG" - tak się nazywa w moim przypadku (E93) moduł AIRBAG. Kliknij przycisk "Change Job" i wybierz "CODIERDATEN_LESEN", potwierdź przyciskiem "OK". Kliknij przycisk "Execute job". WAŻNE! Nie zamykaj programu. Możesz go zminimalizować dla wygody. 2. Edycja: Uruchom program NCS DUMMY. Wybierz model samochodu z listy rozwijanej. Kliknij przycisk "Browse" po prawej stronie okna programu i otwórz lokalizację c://ncsexpert/work. Znajdź plik FSW_PSW.TRC, zaznacz go i kliknij "Otwórz". Kliknij przycisk "Filter" nad "Browse", wybierz "Filter Modules by trace file..." i zatwierdź przyciskiem "Filter". Widzimy funkcje modułu AIRBAG i zaznaczamy jako NICHT ACTIVE, Do zmiany są fukcje na załączonym obrazku. Po edycji kliknij przycisk "Export FSW/PSW", a z rozwijanej listy wybierz "Export FSW_PSW MAN". Zminimalizuj program. 3. Wgranie zmian do pamięci modułu: Powróć do zminimalizowanego NCS-EXPERT i kliknij przycisk "Change job". Wybierz "SG_CODIEREN" z listy i kliknij przycisk "Execute job". Czekamy około minuty aż zakończy kodowanie. Jeśli wywali nam błąd to znaczy, że zaznaczyliśmy nie tak fukcje. Po udanym kodowaniu błąd znika z deski Kliknij "Back" i zamknij program NCS-EXPERT. Przejdź do NCS Dummy i kliknij krzyżyk zamknięcia. Program zasugeruje opróżnienie pliku MAN. Potwierdź przyciskiem "OK". Odłącz interfejs z gniazda OBD, zgaś i zamknij samochód. Prośba do admina o przypięcie jeśli uzna to za wartościowy opis. Na zdjęciu porównanie nowego fotela ze starym. Pozdro!
  9. Z tego co się orientuję nie ma znaczenia, że fotel z anglika będzie wywalał błąd. Każdy inny niż z tego auta pokazuje (podobno). Natomiast co z resztą wątpliwości. Przekładał ktoś w E9x fotele elektryczne?
  10. Cześć, Mam okazję kupić fotele w wersji sport do E93. Specyfikacja foteli USA (2007): - fotel kierowcy z pamięcią - oba w pełni elektryczne - oba grzane - oba pompowane boki Moje fotele w wersji EU (2007): - fotel kierowcy z pamięcią - oba w pełni elektryczne - oba grzane -bez pompowanych boków Ilość wtyczek i wiązek w modułach pod moimi fotelami i tymi z US jest identyczna i w tym samym kolorze. Pytanie: - co może pójść nie tak po ich przełożeniu? - wiem, że może być problem z błędem czujnika zajętości fotela pasażera po przełożeniu i potrzebne będzie kodowanie (znalazłem wskazówki na zagranicznych forach) - problem z błędem czujnika zajętości podobno można rozwiązać emulatorem dostępnym na allegro lub jak podaje Google AI procedurą sterowania fotelem przód tył i trzymaniem przycisków - co z pompowaniem boków po przełożeniu foteli, czy będą działać bez kodowania - czy ewentualnie przełożenie modułów z moich foteli rozwiąże problem z czujnikiem zajętości/pompowanymi bokami - czy spodziewać się jeszcze innych kwiatków?
  11. Daj do regeneracji. Piotr Drypa, Jagatowo, ul. Kolonia 37, 83-010 Straszyn. Tel: 507 250 039. Ja robiłem do 2.0 benzyna u niego. Dyfer jak nowy. Cena za benzyniaka 1800zł. Wysyłasz i po 4 dniach masz dyfer u siebie. Z tego co wiem to same części to około 1300zł więc samemu średnio się to opłaca.
  12. Dokładnie. Jest to nieopłacalne chyba, że nie liczysz się z kosztami. Remont starego lub jeśli się nie da to używka + prawdopodobnie jej remont (jeśli się da).
  13. Za 30zł to mogę wymieniać nawet co pół roku
  14. Po pierwsze z tego co piszesz to nie wiadomo w jakim stanie jest ten silnik i co właściwie się stało. Trzeba go rozebrać i zobaczyć. Jeżeli da się go wyremontować u kogoś kto wie co robi to będziesz miał auto do jazdy (koszt remontu=koszt używanego silnika, który też będzie wymagał remontu) Jeśli kupisz używkę lub zrobisz swapa na inną używkę to za 500km może się rozlecieć tak jak ten który masz teraz w aucie. (koszt innego silnika i dalej nie masz czym jeździć)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.