Skocz do zawartości

spookyhvh

Zarejestrowani
  • Postów

    4
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E90 335xi 2007

Osiągnięcia spookyhvh

Nowicjusz

Nowicjusz (1/14)

  • Pierwszy post Unikat
  • Rok na forum Unikat
  • Miesiąc na forum
  • Tydzień na forum
  • Dedicated Unikat

Najnowsze odznaki

1

Reputacja

  1. Stać mnie, stać – po prostu chciałem najpierw skonsultować temat, żeby nie rozbierać wszystkiego i nie wymieniać na ślepo, jeśli nie ma takiej potrzeby. Dzięki za nakierowanie, zajmę się najpierw konwerterem i mechatroniką.
  2. Witam, już od jakiegoś czasu mam problem z automatyczną skrzynią biegów. W skrócie: auto to BMW E90 335i z 2007 roku, skrzynia 6HP21X. Na podstawie własnych obserwacji i informacji znalezionych w internecie podejrzewałem, że przyczyną może być konwerter. Objawy, które zauważyłem: • Przy lekkim przyspieszaniu (na biegach 1–4) obroty dochodzą do 2000 rpm i utrzymują się na tym poziomie. Dopiero na 5. i 6. biegu widać zmianę, choć słychać, że skrzynia próbuje zmieniać biegi. Czasem także wydaje się, że obroty lub praca silnika falują, choć na obrotomierzu tego nie widać. Interpretuję to jako próbę zmiany biegu i działanie sprzęgła. • Po odpuszczeniu gazu obroty od razu spadają poniżej 1000 rpm (jak przy wrzuceniu na luz), a po ponownym dotknięciu gazu wracają na właściwy poziom. • Przy zwolnieniu i ponownym dodaniu gazu pojawia się chwilowe opóźnienie, a czasem obroty najpierw rosną, zanim skrzynia zareaguje. Wszystkie te objawy występują wyłącznie na początku jazdy (ok. 2 minuty po odpaleniu) i tylko na trybie “D”. W trybie “S” oraz przy zmianie biegów łopatkami problem nie występuje. Jedynie pierwszy punkt zdarza się także później, ale tylko przy mocniejszym wciśnięciu gazu (~70%). Przy pełnym gazie działa normalnie. Mechanik nie jest w stanie jednoznacznie określić przyczyny, a firma zajmująca się regeneracją konwerterów stwierdziła, że te objawy nie wskazują na jego awarię. Wydaje mi się to jednak nienormalne – z tego, co pamiętam, kiedyś nie widziałem czegoś takiego. Zainteresowałem się tym tematem, ponieważ obawiam się, żeby przez to nie doszło do uszkodzenia czegoś innego. Jeśli to skrzynia, to czy lepiej szukać drugiej na wymianę, czy próbować naprawiać? Otwieranie skrzyni i konwertera może okazać się kosztowne, a na razie nie chciałbym inwestować w to większych pieniędzy. Około rok temu miałem już problem ze skrzynią, konkretnie z wstecznym biegiem: link do tematu. Wtedy również został wymieniony olej w skrzyni. Z góry dziękuję za pomoc i wszelkie sugestie.
  3. Witam, udało się rozwiązać problem. Przyczyną była pęknięta uszczelka (tzw. okularki, załączam zdjęcie). Wymieniono płytkę mechatroniki, uszczelki oraz dynamicznie zmieniono olej. Może komuś przyda się na przyszłość przy podobnym problemie.
  4. Witam, od około 1,5 tygodnia skrzynia zaczęła gubić bieg wsteczny. Nie znalazłem w internecie nic podobnego dlatego sam stworzę nowy temat. Auto to E90 335i 2007r, automat zf6hpxx. Gdy ruszę z gazem mogę cofać bieg jest, lecz gdy się zatrzymam, bieg spada na "neutral". Po 3 takich próbach wyskakuje błąd skrzyni i głupieje np. na D od razu jest 4 bieg. Po uruchomieniu od nowa auta wszystko okej. Wybrałem się do jednego mechanika, komputer wskazał błąd konwertera lecz on nie zajmował się automatami. Przejechałem się więc do serwisu skrzyń automatycznych. Tam komputer wskazał inny błąd, ślizg na 4 i 5 biegu, jednak po jeździe testowej nic takiego nie stwierdzili. Skrzynia miała wymieniany olej 17tyś. km temu, zresztą w serwisie odrzucili wszystkie podstawowe awarie: lewarek/linka, olej, ponieważ tyczyło by się to jednak większości biegów a nie samego wstecznego. Czy ktoś miał coś podobnego? Może ktoś ma jakiś pomysł czego szukać?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.