Cześć,
Pacjent: BMW X3 F25 2011r. 28i 258KM.
Od czasu kupna samochodu jeździłem bez podpiętego lusterka centralnego i czujnika światła/deszczu.
Auto miało uszkodzony dach i poprzedni właściciel robił go na odwal się, w efekcie czego te 2 wtyczki były za krótkie.
Żeby nie ściągać całej podsufitki stwierdziłem, że przedłużę wiązkę, od czujnika jest 3-pinowa.
Niestety przez brak cierpliwości i lenistwo nie odpiąłem aku i po wyłączeniu zapłonu jeszcze było zasilanie i podczas cięcia wiązki poszły iskry.
Auto odpaliłem, wyłączyłem, zrobiłem sobie 15 minut przerwy, po czym wsiadłem i już będąc pewny że zasilania nie ma wziąłem się do roboty.
Wiązkę przedłużyłem, zabezpieczyłem termokurczkami i taśmą. Sprawdziłem ciągłość wszystkich przewodów miernikiem.
Przejechałem się, czujnik światła wydaje się działać - świecą dzienne, a nie jak wcześniej mijania.
Wycieraczki nie machają na auto z manetki - jest OK.
Podjeżdżam na parking, wysiadam auto, rygluje pilotem - nagle wycieraczki zaczynają szaleć.
Generalnie latają tam i z powrotem w nieskończoność, przy zaryglowanym samochodzie, jak odpalę silnik jest OK.
Do tego w iDrive pojawiła się kontrolka jak na zdjęciu...
Na 90% wiązkę zrobiłem poprawnie, ale zrobiłem też zwarcie i auto szaleje.
Moje pytania:
- czy trzeba skasować jakieś twarde błędy, jeśli tak to gdzie, mam ISTA+, kasowałem tylko w jednym miejscu (Vehicle management -> Troubleshooting -> Fault memory -> Delete fault memory). Obydwa problemy pozostały
- iDrive też jest w stanie na zapłonie zauważyć, że wycieraczki coś nieogarniają i wywala, żeby je sprawdzić w serwisie
- samochód jest obecnie nie do użytku, przesiadłem się do starej E46, ktoś się orientuje czy mogę po prostu wyciągnąć tymczasowo bezpiecznik (który?) od wycieraczek przód, żeby móc w ogóle jeździć, dopóki nie ogarnę elektromechanika?
- za co odpowiada ten system biernego bezpieczeństwa pasażera (mata naciskowa?) i co mogę sprawdzić sam?
- obecnie auto ma odpiętą klemę minus i jest zaryglowane kluczykiem