Witam forumowiczów, dawno mnie nie było (od czasów E61), zatem przywitam się raz kolejny. :) Temat dotyczy bardzo irytującej mnie zagadki. Jestem posiadaczem F11 M550d z xdrive. Ogólnie wiadomo, że w nowych 5-tkach system IAS (integral active steering) montowany jest tylko w modelach RWD czyli jedno (tylne) napędowych. Poczytałem o tym jak ten nowy system działa...bla bla...rozumiem działanie i dlaczego nie może występować z xDrive. Jendak moja zagadka to w jaki sposób skonstruowany jest obecnie układ kierowniczy dla xDrive i czym się różni np od tego w X5 (E70) ? Do czego zmierzam. Obecnie w samochodzie F10/F11 z xDrive pełny obrót kierownicą od lewej do prawej to 3 obroty. Nie będę ukrywał, że jest to baaaardzo irytujące. Jazda z małą prędkością, w ciasnych ulicach jest dramatem !!! Ale takiego problemu nie miałem w X5 (E70 2009r). Tam był xDrive, obrót 2,5 raza i wszystko było ok ze zwrotnością. Czy ktoś może mi tak sensownie bez większego rozwodzenia się wytłumaczyć, dlaczego mam "gorzej" z kierowaniem w xdrive F10/F11 niż w starym E70 ??? Czy ktoś wie, czy można dokonywać modyfikacji ? Niestety nie znam się tak wnikliwie na konstrukcji układu kierowniczego, ale może jest to kwestia maglownicy (ilości czegoś tam na ślimaku?), a może jest to regulowane programowo ? Nie potrzebuję IAS takiego jakim jest technologicznie dostępne dziś, ale zmiana z 3 na 2,5 obrotu kierą by mnie w zupełności usatysfakcjonowała. dziękuję z góry za odpowiedzi.