Witam forumowiczów, jestem posiadaczem X1 z 2012r. z silnikiem 18d z przebiegiem 250k km.
Auto ostatnio wypluło cały olej, po wnikliwej analizie padło na uszczelniacz wału po stronie koła tłumiącego. Otóż oring był lekko wypchnięty i lekko przecięty w jednym miejscu (możliwe ze mechanior podczas wyciągania go uszkodził). Ale do rzeczy, po wyjęciu uszczelniacza oczom ukazał się taki widok (patrz załącznik). Analizowałem różne możliwości, starałem czerpać wiedzę z internetu ale nic nie było w stanie mi odpowiedzieć JAK i DLACZEGO to się stało, bo domyślam się, że to panewka i gdyby nie uszczelniacz jeździłbym tak dalej bo żadnych innych objawów nie było.
Także moje pytania.
Co to jest, dlaczego tak się stało i co mogę z tym zrobić .
Z góry dziękuje za pomoc.
PS. Wcisnąłem ten pierścień palcem bez wysiłku.