Skocz do zawartości

Jagler

Zarejestrowani
  • Postów

    12
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    Kiedyś: BMW E87
    Dziś: BMW F30

Osiągnięcia Jagler

  1. P&P czyli tylko wymiana wkładu, czy kodowanie, panel do wymiany?
  2. A wymieniając chociaż lewe lusterko na fotochromatyczne obejdzie się bez wiązki do prawego? Wtedy tylko panel + lusterko lewe + kodowanie? Przynajmniej aby w lewym lusterku mniej mnie oślepiały pojazdy podczas nocnych podróży
  3. Czyli rozumiem jest taka opcja. To pytanie jak to zrobić po najniższej linii oporu aby to miało ręce i nogi?
  4. Witam wszystkich. Mam szybkie pytanie odnośnie zewnętrznych lusterek. Aktualnie oba wkłady mam zwykłe podgrzewane bez fotochromu, wewnętrzne lusterko z czujnikiem, które się ściemnia. Pytanie czy jest możliwość założenia i podpięcia wkładów lusterek zewnętrznych fotochromatycznych mając dotychczas lusterka zwykłe? Nie ukrywam podczas nocnej jazdy często razi po oczach pojazd z tyłu, a z tego co czytałem czujnik w lusterku wewnętrznym również odpowiada za lusterka zewnętrzne. Z góry dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam!
  5. W takim razie zapytam jeszcze czy polecasz może jakieś konkretne zimówki R18?
  6. Na 18 to prawidłowy rozmiar na 19 nie. Czasami sam model opon powoduje szarpanie skrzynki. Różni producenci mają różne rozmiary. Jedne 255/35r19 będą wyższe nawet o 1cm od drugich jak postawimy oponę obok opony. Michelin np zazwyczaj ma niższe opony od konkurencji a np hankook wyższe. To samo jest z szerokością np w M3 michelin vs pirelli róznica 1cm w szerokości przy tym samym rozmiarze. To jest chore bo rozmiar powinien być rozmiar ale tak nie jest. Dlatego z xdrive albo jeden rozmiar albo opony z gwiazdką to najpiewniejsze wyjście. W F06 miałem ten sam problem. Zimowe 19" przód michelin były wyższe od pirelli o 0.5cm a tył michelin był niższy o 1cm w sumie 1.5cm różnicy w średnicach pirelli vs michelin. W moim przypadku pomimo, że jak kolega wyżej napisał opony są niby dobrych rozmiarów, powinienem pomyśleć nad wymianą przed następną zimą na rozmiary podobne do moich letnich. Ewentualnie myślę jeszcze czy jednak powyższy problem nie był spowodowany dystansami…
  7. Może masz rację. Teraz zauważyłem również, że letnie to 225/40, tył 255/35, zimówki to 225/45 i 255/40 tył. Chyba zmienię te opony przed następnym okresem zimowym… Anyway dziękuję raz jeszcze.
  8. Witam Panowie. Jestem po wulkanizacji, zmieniłem kola na letnie 19 i okazało się, że przy zimowych 18-stkach pozakładane są dystanse… Po zdjęciu ich i zmieni kół auto płynie jak bajka… W życiu bym nie wpadł, że dystanse mogą powodować „kangura” przy xDrive’ie. Opony pomierzyliśmy wszystkie i bieżnikowo jest w granicy tolerancji. Dziękuję wszystkim za pomoc, sugestie z całego serca! Pozdrawiam.
  9. Dzięki wielkie Panowie. Dam znać jak się sprawa z kołami ma w sobotę gdy wyskoczę do wulkanizatora, postaram się wszystko pomierzyć i wrzucić na chwilę te drugie koła R19 dla testu, bo ewentualną regenerację vtg mam umówioną już na poniedziałek. Z tego co mi mechanik jeszcze mówił dzisiaj z rana, to robił test, tzn. odłączył skrzynkę i podobno auto szło jak bajka. Po podłączeniu znów to samo. Jeszcze pytanie czy polecacie jakieś konkretne strony w celach poszukiwania opon z homologacją bmw, bo na stronie np Micheline wyskakują mi te, które już mam, a ponadto nie widzę tam takich z homologacją do BMW.
  10. Chwilowo nie mam możliwości sprawdzenia, najszybciej w sobotę. Pytanie czy opony powinny być tych samych rozmiarów, czy jednak są dopuszczalne różnice w wymiarach między tyłem, a przodem? Mam świadomość, że różnica w zużyciu przy xDrivie jest minimalna w porównaniu do Quattro w Audi, ale czy ogólnie można przy xDrive mieć szersze z tyłu opony względem przodu?
  11. Typowe objawy VTG. Napisz jakie masz rozmiary opon bo może to ich wina. Sprobuj zmienić na inne koła jak masz możliwość i wtedy zobacz. Opony tak jak napisałem są to R18 odpowiednio: 225/45 95V przód, 255/40 99V tył. Przednie jak i tylne to Micheline Pilot Alpine 5, 2019 rok.
  12. Witam wszystkich forumowiczów! Od niespełna 2 miesięcy jestem szczęśliwym posiadaczem BMW F30 2015 rok. Niestety od prawie początku użytkowania auta zaniepokoił mnie pewien fakt. Przy ostrzejszym ruszaniu, po wbiciu 2-giego biegu przez automat strasznie szarpie, taki jakby kangurek. Wbicie 3-ciego biegu również odbywa się z dość dużym szarpnięciem. Przeszukiwałem już forum, a także internet, ale nigdzie nie uzyskałem konkretniejszej odpowiedzi (lub też nie udało mi się doczytać). Byłem już na serwisie pozakupowym i mechanik stwierdził, że to wina skrzynki VTG. Z dokumentacji, jaką uzyskałem do auta, jednak faktura dotyczy regeneracji xDrive'a pod koniec 2020 roku. Co ciekawe początkowo auto miało nabite 2,2 bar na każdym kole, lecz po zmianie ciśnienia na 2,5 przód i 2,7 tył wg. tabliczki od strony kierowcy powyższe objawy są zdecydowanie mniej odczuwalne. Dzwoniłem również do firmy zajmującej się skrzyniami vtg i stwierdzili, że to właśnie tego będzie wina. Inny zaś serwis BMW, stwierdził, że wymagana jest diagnostyka, lecz spytali również jakie są aktualnie zamontowane opony na aucie. W chwili obecnej są to 225/45 R18 przód, 255/40 R18 tył i stwierdzili, że powinny być te same rozmiary, a nie tak jak u mnie. Pytanie czy powyższe problemy mogą być związane z rozmiarami opon? Czy ktoś się orientuje? Będę wdzięczny za każdą sugestię! PS. Dodam tylko, że letnie opony R19 również dostałem przód 225/45 i 255/40 tył. Pozdrawiam!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.