Skocz do zawartości

random.null

Zarejestrowani
  • Postów

    4
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    ...

Osiągnięcia random.null

Nowicjusz

Nowicjusz (1/14)

0

Reputacja

  1. Byłem w BMW Wrocław, rabat na serie 3 330i xdrive, specyfikacja pod 300k - 10%, może udałoby się 12%. Podobno 15% to tylko jak ktoś ma flote. Najtańszy leasing u nich (45% wkład, 24 miesiące) - 110% mega słabo. Mają też swój leasing 104% na serie 2 GC, 5, X3 i chyba X5. Na otomoto co jakiś czas salony wystawiają co prawda biedne wersje wyposażenia serii 3 (np. bez M pakietu), ale z 15-20% rabatem w stosunku do konfiguratora i leasing 109% przy tych samych warunkach co wyżej.
  2. racja, koszt leasingu względem 2019/2020 jest o jakieś 6/7% większy, do tego droższa podstawa auta, droższe wyposażanie i mniejszy rabat, czyli tanio to już było...
  3. To prawda, rabaty na 5 są większe niż na serie 3/4, może nie aż 22%, ale da się znaleźć 18%, z tym że seria 5 to odpowiednik A6. W sumie ciekawe jak duża jest to kwestia ile model jest na rynku, to A5 z linku niby miało facelift w 2019, a seria 4 G22 premierę w 2020, ale to dalej jest to facelift vs nowa generacja. W necie widziałem info że w 2024 ma być nowa generacja A5, może sukcesywnie pozbywają się obecnych modeli. Zastanawiałem się czy to nie dziwna strategia biznesowa, że jeden koncern daje rabat na dany segment 22%, a drugi 12% na ten sam, w tej samej klasie i analogicznym wyposażeniu, to jest ponad ~20k pln różnicy i w tej klasie to wyraźna różnica, ale seria 4 sprzedaje się znacznie lepiej niż audi A5 w US i EU, więc chyba nie muszą dawać aż takich rabatów bo auta i tak nieźle schodzą. USA: - seria 4: https://carsalesbase.com/us-bmw-4-series/ - A5: https://carsalesbase.com/us-audi-a5/ EU: - seria 4: https://carsalesbase.com/europe-bmw-4-series/ - A5: https://carsalesbase.com/europe-audi-a5/
  4. Ciekawe jest to że rabaty na np. audi A5 albo Q5 są nieporównywalnie wyższe niż na BMW seria 4, ewentualnie 3. Tutaj jedno z kilku audi tak mocno zrabatowanych przez salon na otomoto. Fragment opisu opisu: Audi A5 Coupé S line 45 TFSI quattro 195 kW (265 KM) S tronic Cena katalogowa: 331 670 PLN BRUTTO Rabat: 72 970PLN BRUTTO / 22 %!! NASZA Cena samochodu z VAT: 258 700 PLN!!! Cena obowiązuje w przypadku finansowania VW Leasing. https://www.otomoto.pl/oferta/audi-a5-nowa-dostepna-od-reki-wyprzedaz-okazja-bardzo-bogata-wersja-aso-ID6F9kZa.html Jeśli chodzi o analogiczne bmw 4 to największe rabaty jakie znalazłem na otomoto to jakieś 12% i to raczej na konfiguracje które z jakiegoś powodu nie zeszły. W Październiku 2022 wysyłałem zapytania do kilku salonów w polsce na konfiguracje 3 oraz 4, obie w okolicach 300k i odpowiedź była zawsze że rabat w okolicach 6/7% (pewnie dało by się ugrać więcej już będąc w salonie). Dalej to ma się nijak do 20-22% rabatu które dają salony audi. Zastanawiam się z czego to wynika, auta z tego samego segmentu, oba koncerny z niemiec, podobne ceny, konfiguracje, sytuacja światowa (pandemia - wojna) raczej dotknęła oba koncerny jednakowo. Czy jest coś jeszcze co definiuje aż takie różnice?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.