Skocz do zawartości

drwalnaostro

Zarejestrowani
  • Postów

    31
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E92 328i

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia drwalnaostro

  1. Problem w tym, że nikt do kogo dzwoniłem, a obdzwoniłem już z 15 warsztatów w Polsce (okrąg łódzkie +200km) albo się w ogóle nie podejmuje tej skrzyni, albo na dzień dobry mówią +10k złotych. Tyle samo będzie kosztował swap na innego GM lub ZF, dlatego póki co jeżdżę, może dokonam wymiany jeszcze raz oleju z nadzieją, że coś się zasyfiło w mechatronice.
  2. Gdybym miał problemy ze skrzynią przed wymianą oleju to nie szukałbym winnych i nie płakał. Tu chodzi o to, że przed wymianą skrzynia pracowała praktycznie idealnie (z dwa razy miała zmułę jak jej dałem but spod świateł, ale słyszałem, że i ZF tak miewa), kickdown normalnie działał i skrzynia podawała na każdym biegu. Po wymianie wyszło to co napisałem. Nie mam żadnych dowodów na to czy faktycznie olej był czarny, czy mechanik zrobił reset czy nie, może olej był dobry, a zrobił reset i rozwaliło skrzynie. Jest to wszystko po prostu podejrzane i po ludzku się tutaj próbuję doszukać o co chodzi, bo przeczytałem też pół forum amerykańskiego BMW i są też takie wątki, gdzie ludziom rozsypywały się te skrzynie przy 120, 140, 180k km i wymienili tarczki, zrobili zestaw naprawczy Sonaxa a skrzynia GM i tak dalej nie chodzi. Nie widzi mi się ładować w auto 10-15 tysięcy tylko po to by pojeździło lepiej przez miesiąc. Na ten moment rozważam jeździć, aż się nie rozleci a potem chyba swap na 6HP lub w ogóle manual. Ja robię rocznie max 10k km, prawdopodobnie bym tym autem przejeździł 3-5 lat i dalej by skrzynia chodziła jak chodziła bez wymiany oleju. Dlatego jestem wkurzony, w dużej mierze na siebie, że chciałem zbyt dobrze. Temat założyłem też po to by przestrzegać innych, że GM to jest skomplikowana sprawa i nie wymieniać oleju jeśli nie mają 100% pewności czy był wymieniany wcześniej.
  3. Z resztą się zgadzam, ale nie z tym. Pracowałem też w utrzymaniu ruchu i robiliśmy tysiące przekładni. Wiadomo, przekładnie przemysłowe są znacznie prostsze od skrzyni biegów, ale podstawowa zasada jest jedna - najpierw robi się próbę olejową, sprawdza się przez wizjer jaki jest olej (widać opiłki, błyszczy się - to telefon do klienta i pytanie czy wymieniamy dalej czy nie). W przypadku skrzyni upuściłbym chociaż pół szklanki oleju i sprawdził. Niestety nie mam kanału, jakbym miał to bym zrobił to sam i miałbym pretensje do siebie, ale jestem zdania, że mógł mechanik wykazać się odrobiną więcej inteligencji, a nie zrobienia aby była sztuka. Mój błąd, że nie przewidziałem, że zachowa się inaczej niż ja bym postąpił, mogłem mu rozpisać instrukcję krok po kroku jak robić wymianę oleju w 15 letnim aucie. No dobrze, to zakładając, że jednak to mechatronika a nie tarczki - wystarczy, że tą mechatronikę się wyczyści czy jak? Czy to i tak zużycie tych zaworów?
  4. Czy znacie jakiś warsztat, który ogarnie skrzynie automatyczne GM? E92 328i skrzynia GM 6L45.
  5. lukaszewski nie denerwuj się, automaty to trochę temat tabu nadal w Polsce i ciężko o rzetelną wiedzę, a już zwłaszcza w temacie niszowych skrzyń GM, do których od pół roku nie mogę znaleźć żadnego warsztatu, który by się w nich specjalizował, poza tym jednym koło Lublina. 99% mechaników (a dzwoniłem do już jakiś 10 zakładów w Polsce, okolice Piotrków Tryb jak i różnie Warszawa, Kielce, Śląsk) wywala oczy jak mówię im, że w BMW z 2011 roku mam 6 biegowy hydrokinetyczny automat GM, a nie ZF 8HP. Jedni mówią by w ogóle nie ruszać wymiany oleju jak się nie zna historii, inni żeby wymienić, ale nie kasować adaptacji, kolejni żeby kasować - podejrzewam, że NIKT z nich do końca nie wie jaka jest prawda. I nie obraź się, ale chciałbym byś powiedział czy sam taką skrzynię 6L45 rozbierałeś? Bo instrukcje od GM podają, żeby kasować adaptację TYLKO w przypadku remontu skrzyni, a nie w przypadku tylko wymiany - bo po skasowaniu adaptacji skrzynia myśli, że wszystko jest nowe, nowe uszczelniacze, nowe tarcze, nowe kosze - i od razu będzie wariowała, bo nie będzie się zgadzać ciśnienie. Do meritum tematu - większość diagnoz mechaników pokrywa się, że prawdopodobnie zużyły się pakiety sprzęgieł, tarczki czy jak to zwał między biegami 1-2-3. Jedni rzucają kwoty 5-8 tysięcy, inni że minimum 10k, inny że 15 tysięcy. Nie wiem co mam robić, nie uśmiecha mi się wywalić x tysięcy jeśli to nie załatwi nawet sprawy. Macie do polecenia jakiś warsztat w Polsce co robi takie skrzynie GM?
  6. Dostałem info od mechanika - olej był czarny... niestety nie wpadł na pomysł, by zatrzymać w takim przypadku wymianę oleju i zapytać się mnie czy na pewno działamy - przed wymianą skrzynia chodziła w porządku. Nie kasował adaptacji, jedynie zarejestrował. Przedzwoniłem do jednego Pana specjalizującego się w skrzyniach ZF i GM spod Lublina. Nie wiem na ile mu ufać, ale częściowo jego rady mi pomogły. Powiedział, że w przypadku, kiedy olej był czarny i to kategorycznie nie kasować adaptacji skrzyni, bo będzie myślała wtedy, że wymieniono też uszczelnienia, panewki i tarcze skrzyni, co zaowocuje jeszcze gorszą jej pracą. Natomiast polecił mi, by na 1 i 2 biegu kilkanaście razy na prostej drodze auto przycisnąć i wyhamować i wtedy jest szansa, że będzie poprawa - no i skrzynia chodzi płynniej w spokojnej jeździe, może jak to Majster mówi "się dotrze i będzie chodzić" Pozostaje problem z kickdown/dynamicznym przyśpieszaniem na dokładnie 2 biegu. Na drugim biegu nawet w trybie manualnym jak dam gaz do spodu to szarpie. Obroty rosną do 2,5k i ma czkawkę, znowu rosną do ok 5k i czkawka - tak jakby zęby były wyłamane? Jak będę miał czas zrobię filmik.
  7. no tutaj jest pierwszy problem, nie mam ISTA, działałem tylko w INPA jak miałem E46, a jak widzę ISTA jest płatna i to nietania Czytałem na forach USA, że można zrobić reset przez Tool32, można podobno też przez INPA, ale w ogóle nie chce mi się łączyć ze skrzynią.
  8. Piotrków Trybunalski, mówiłem mechanikowi by zrobił adaptację, czy zrobił tego się dowiem po weekendzie (na fakturze nie mam takiej pozycji wyszczególnionej) - mam nadzieję, że to tutaj cały problem jest, chociaż niepokoją mnie te szmery na 1 i 2 biegu, brzmi jakby coś tam tarło nieregularnie, jakby wałki/koła były powycierane. Jeśli wierzyć, że przebieg jest prawdziwy to ma 180k km. O rejestracji oleju nigdy nie słyszałem, możesz coś więcej napisać? Ogólnie to moje pierwsze auto w automacie. Samochód odebrałem w piątek po pracy, przejechałem się nim trochę i od razu zwróciłem uwagę, że coś jest nie tak, ale pomyślałem, że olej się musi jakoś ułożyć czy coś, żeby nie panikować od razu. Zrobiłem z 50 km i nic się nie zmieniło. Nie próbowałem jeszcze robić adaptacji na własną rękę, żeby nie stracić prawa do jakiejś ewentualnej reklamacji u mechanika.
  9. Witam, Oddałem wóz do mechanika na wymianę oleju w skrzyni + filtr. Po serwisie słychać nieregularne wycie/rzężenie na 1-2 biegu. Ponadto skrzynia ma problemy z biegami właśnie 1,2,3, czuć lekkie szarpnięcia i ślizganie się jakby w trybie D, natomiast dając kickdown skrzynia kompletnie wariuje, szarpie. Co może być winą? Przed wymianą oleju skrzynia miewała zamułę, ale nie szarpała, nie wariowała. Pacjent to E92 328i z USA, silnik N51B30, skrzynia GM 6L45. Oddałem auto do serwisu Opla z nadzieją, że skoro byli w GM to tym bardziej powinni sobie poradzić ze skrzynią GM. Niestety nie mam żadnych magików od BMW w mieście.
  10. Problem w tym, że takich modeli w Polsce są raptem 3 sztuki na całe Otomoto, najtańsze za 30k to nawet nie biorę pod uwagę, drugie za 45k i to za 55k... Aha, zapomniałem dodać - interesuje mnie tylko opcja z automatyczną skrzynią. Ogólnie N52 E90/E92 na Otomoto takich ogłoszeń nie od handlarzy jest może z 10 na Polskę...
  11. Proszę o opinie na temat E92 328i z USA, czytałem, że te N52K z USA są całkiem udane + podobno poprawiono w nich cykanie zaworów. 55k złotych to normalna cena dzisiaj za takie BMW rocznik 2010-2012? Zakładam, że było lekko walnięte i nie ma powyginanych podłużnic czy spawane z dwóch. Całkiem dobrze doposażone, LPG, Mpakiet ori zew+wew, felgi mpak, szyberdach, Xenony skrętne, HiFi. W CEPiK podaje, że "odnotowano wypadek lub wystrzał poduszki" + "uszkodzenie pojazdu", czy warto zakupić raport z Carfax czy niewiele tam się dowiem?
  12. Temat rozwiązany Przyczyną było zainstalowanie przez mechanika jakiegoś zamiennika elektrozaworu, który działał w cały świat. Wymiana na oryginał i wszystko wróciło do normy. Pozdrawiam,
  13. Możliwe, chociaż miałem lampy oryginalnie ZKW, a w przypadku xenona chociażby producent AL produkował o wiele lepsze od ZKW, może w przypadku halogenowych też tak jest. Na pewno kształt odbłyśników od długich się różni i odbłyśnik ZKW jest plastikowy bodajże, a w AL metalowy - ZKW podobno się szybko wypalają.
  14. W sensie takie E90 R6 poniżej 30k to będzie wysoce prawdopodobnie trup coś jak E46 R6 poniżej 10k? Czy w ogóle odpuścić sobie porównywanie cen E46 z podobną mocą do E90?
  15. Witam wszystkich, Planuję zmianę floty, obecnie mam E46 sedan polift, M54B22, manual, bez gazu. Rocznie robię ok. 8000km, jazda praktycznie tylko po zakorkowanym mieście. Rozważam obecnie 2 scenariusze, ale najważniejsze to lepsze przyśpieszenie, żaden xdrive i koniecznie automat: 1) E46 M54B30 polift sedan/touring - coupe raczej odpuszczam, bo ceny bardzo poszły w górę 2) E90/E91/E92 z N52B25 lub N52B30 czyli roczniki 2005/2007 - lub czy warto zainteresować się tymi poliftowymi na bezpośrednim wtrysku? Zwłaszcza taka opcja jak E90 N52B30 automat bardzo kusi i już od 2 miesięcy przeglądam portale ogłoszeniowe, jednakże bardzo mało ogłoszeń nawet jak na całą Polskę. Jakieś opinie na temat N52? Czy utrzymanie go będzie sporo większe od M54B22? A może jednak warto popatrzeć też te z bezpośrednim wtryskiem (chyba N53?), gdyż nie zależy mi aż tak na LPG i niskim spalaniu. Szukam złotego środka między mocą, wygodą, a kosztami, z większym naciskiem na moc i wygodę. No i jeszcze pytanie jaki budżet na taki temat, czy jest sens szukać takie auta poniżej 30 tysięcy (z ubezpieczeniem i powitalnym serwisem).
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.