Skocz do zawartości

Niexwnikaj

Zarejestrowani
  • Postów

    11
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Niexwnikaj

  • Urodziny 22.01.1997

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E39 Touring 523i 170km automat 99'
  • Lokalizacja
    Białystok
  • Zawód
    Spawacz

Osiągnięcia Niexwnikaj

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Taka sama sytuacja po przejechaniu się znów błąd.
  2. Dzień dobry. Mam nietypowy problem z silnikiem m52b25tu 170km 1999r. + gaz(barracuda,kme)opisywana sytuacja jeżdżenia na samej benzynie. Samochód normalnie jeździł bezproblemowo ok. 2 tygodnie temu Żona jechała do Rodziców i mniej więcej po 20km drogi zrobiła przerwę , bo musiała nakarmić Córkę. Zgasiła silnik i po ponownym odpaleniu zaczął się telepać, nierówno pracować, stracił moc, terkotał jak diesel i wyskoczył check engine. Po dojechaniu do pobliskiego warsztatu i podpięciu pod komputer wyskoczył błąd z wypadaniem zapłonu na 3 i 6 cylindrze. Mechanik powiedział żeby sprawdzić stan świec i cewek zapłonowych. Podczas powrotu do domu auto znów jechało prawidłowo. Po zamianie cewek miejscami, skasowaniu błędu i przejechaniu się ok. 10km było dobrze, a następnie znów check engine nierówna praca, telepanie, brak mocy plus, terkotanie jak diesel i check engine, Ponowne podłączenie komputera to samo wypadanie zapłonu na 3 i 6 cylindrze. Sprawdziłem oporność wszystkich cewek i wynosiły 0.6ohm(BERU ZS302 16/19), wykręciłem świece wszystkie końcówki przypalone na czarno, nie były mokre(Świece NGK Platinium Laser BKR6EQUP wymieniane 3k temu). Po odpięciu przepływomierza samochód pracował jeszcze gorzej. Zamieniłem wtryski miejscami i skasowałem błąd, znów ok. 10 km i to samo. Kupiłem wtryski po regeneracji to samo jedynie nie kopcił na biało aż tak mocno i mniejsze spalanie średnie wychodziło. Pierwszy raz od ok. 6 msc przełączyłem auto na gaz i praca silnika wróciła do normy po ok.3km znów włączyłem na benzynę i auto jechało normalnie przejechało z 4/5km i znów telepanie, terkotanie diesla, brak mocy itd, po ponownym wejściu na gaz znów normalnie pracował. Odpalam samochód następnego dnia i znów ok. 10 km i znów te same objawy, a na gazie jak ręką odjął. Na INPIE korekty wgl mogę uznać, że nie pokazuje, ponieważ wszystkie cylindry wskazują wartość 0, jedynie 6 pokazuję 1259! i podczas jazdy nawet nic się nie rusza, a na postoju jedynie korekta na 6 cylindrze wzrasta i potrafi dojść do 3k. Wszystkie inne parametry INPA pokazuję normalnie(prędkość, temperaturę oleju, cieczy chłodzącej, wartości akumulatora, pracę vanosów, itd) jedynie korekty nie działają prawidłowo. Ma ktoś może jakiś pomysł co może być nie tak?
  3. Dziękuję, mam nadzieję, że gdy włożę trochę serca w auto to odwdzięczy się bezawaryjnością :)
  4. Witam. To znowu ja. :D Od dwóch miesięcy walczę z tylną wycieraczką, obstawiam, że coś ją opętało, albo po prostu jest złośliwa. Na początku machała się co jakiś czas bez sensu(myślałem, a pewnie na wyboju, albo coś), potem wyskoczyła kontrolka spryskiwaczy na desce rozdzielczej i ludzie z grupy e39 na facebooku doradzili, abym wymienił pompki spryskiwaczy, więc wymieniłem 2 od razu na nowiusieńkie, żeby już tam nie zaglądać. Ustąpiło, jak ręką odjął, myślę sobie wymienię od razu bezpieczniki od wycieraczek, żeby już nie wracać do tej wycieraczki. Dziś problem powrócił, włącza się kiedy chce, macha ile chce, czasem się nie rusza. Już nie wiem co może być z nią. Czy może ktoś z Was, wie co może być(uprzedzam kostki i kable sprawdzone). Jak nie ma możliwości naprawy to czy da się jej pozbyć, bez żadnych błędów w komputerze i na desce rozdzielczej. Cały czas mam w głowie dźwięk chodzących tych wycieraczek, już nawet w deszcz przednich nie włączam, specjalnie smaruję szybę przednią Glaco z Soft99, żeby tylko jej nie włączać, bo sam dźwięk doprowadza mnie do szału.
  5. "Cukiereczki" chciałbym zamontować ze względu na to, że wolę stracić na komforcie jazdy, a zyskać na precyzji. Jak to kiedyś sobie żartowałem ze swojego ustawienia fotela(opuszczony fotel do końca, oparcie prosto, żeby podczas sytuacji awaryjnej nie rzucać się do kierownicy, itd), że ja muszę być przedłużeniem samochodu i tworzyć jedną całość :mrgreen: Na początku samochodami jeździłem, jak typowy Sebix(fotel napompowany, odchylony, że głowę to w szybie tylnej pasażera prawie widać, jedna ręka na kierownicy), aż nie wpadłem do rowu Laguną II na rondzie. W ogóle nie czułem samochodu, kiedy wpadł w poślizg, reakcja była za wolna, zanim podniosłem swoją kościstą dupę z fotela i złapałem dobrze kierownicę to mogłem sobie pokręcić bączki, wpadając do rowu. :roll: Przekonałem się w mercedesie w210, że pouliretany to dobra sprawa :D Pozdrawiam i życzę miłego weekendu :D
  6. Witam. Czy jest różnica w kompletnych zestawach pouliretanowych do e39 touring z nivo i bez? Posiadam u siebie właśnie nivo, a chciałbym założyć kompletny zestaw do zawieszenie pouliretanowy Sh80, ale co sklep internetowy, to inny opis do produktu tego samego producenta, więc człowiek po prostu się gubi, czy będzie pasować, czy też nie. Auto będzie użytkowane normalnie(żadne driftowozy, tym bardziej z m52tub25 w automacie :D ), czy wymieniać komplet, a może jednak tylko sam tył lub przód, może ktoś z Was stosował i może ocenić jak się jeździ na takich zestawach. :mrgreen: Co do nivo, czy wymiana na poduszki sport z firmy aerosus.pl, zamiast zwykłych które posiadam coś da? Jak wymieniać poduszki, to jakie amortyzatory wstawić do tyłu? :mrgreen: Jaki gwint na przód możecie polecić, oczywiście tylko przód wchodzi w grę, ponieważ chce zostać z tyłu na nivo i po prostu w inpie opuścić ? :mrgreen: Z góry dziękuje i pozdrawiam :D
  7. Dziękuję za odpowiedź. W takim razie, biorę się jutro do roboty, a sondę jutro sprawdzę numery seryjne i zamówię. :) Pozdrawiam i życzę miłego weekendu :D
  8. Witam wszystkich :) Swoją przygodę z BMW, zacząłem na początku sierpnia 2021 roku :D Jako, że mając obecnie 25 lat, trochę aut przewinęło się przez moje ręce(o każde dbałem jak mogłem i nie oszczędzałem)(nie polecam laguny II 1.9dci bez dodatku do ropy, w zimę pompa paliwa pada, golf 4 1.6 8v bardzo tanie w utrzymaniu, lanos 1.6 twardy jak kabanos, w210 czołg tylko od patrzenia korodował). Poszukiwania auta zacząłem pod koniec czerwca 2021 roku. Przeglądałem grupy na fb, olx, otomoto, sprzedajemy, itp. Najpierw stawiałem na e46 touring 323i/328i, ale nic ciekawego nie mogłem znaleźć, przeważnie Białystok +250km były same 316-320i, więc swoje poszukiwania rozszerzyłem o model e39. Zależało mi głownie na silniku i żeby był w kombi, oraz miał tylny napęd, a jak wiadomo e46 i e39, nie gniją tak jak w210 i w203, a na nowsze modele lub lexusa mnie nie stać. Trochę się naszukałem i znalazłem mojego biedaka 523i automat w touringu :D Samochód był w kolorze oxford green którego się zarzekałem, że nigdy nie wezmę, ale jako, że właścicielem był jeden z pracowników Auto Land S.A i wszystkie dokumenty miałem do wglądu, oraz mogłem na sprawdzić auto w warsztacie, to już kolor nie grał zbytnio roli. Auto było serwisowane w Łomiankach w warsztacie specjalizującym się w marce BMW. Poprzedni właściciel trochę zainwestował w auto, oprócz blacharki którą musiałem ogarnąć(tylna klapa wraz z ramką i tył progów): -wymiana oleju w skrzyni automatycznej -cewki zapłonowe -świece zapłonowe -przepływomierz powietrza -uszczelki kolektora -przewód filtra powietrza -zbiorniczek układu wspomagania -separator oleju -klocki hamulcowe + tarcze zimmerman(przód + tył) -szczęki hamulcowe -zestaw montażowy szczęk -czujniki abs -łożyska kół tylnych -pokrywa zaworów -uszczelka pokrywy zaworów -halogen prawy i lewy(oem) -lampa przód lewa i prawa(depo) -olej + filtry Tutaj macie informacje o wyposażeniu z vinu: 202 Steptronic Steptronic 216 Servotronic Servotronic 220 Self-leveling Suspension Niveauregulierung 227 Sp/suspension W Self-leveling Suspension Sportl.fahrw. Mit Niveauregulierung 261 Side Airbag For Rear Passengers Seitenairbag Fuer Fondpassagiere 266 Lt/aly Wheels Radial Spoke 48 Lm Raeder/radialspeiche 48 354 Green Stripe Windscreen Gruenkeil-frontscheibe 401 Sliding/vent Roof, Electric Schiebe-hebedach, Elektrisch 413 Luggage Compartment Net Gepaeckraumtrennetz 423 Floor Mats, Velour Fussmatten In Velours 428 Warning Triangle Warndreieck 431 Interior Rr Vw Mirror W Aut Anti-d Innenspiegel,automatisch Abblendend 441 Smokers Package Raucherpaket 494 Seat Heating F Driver/front Passenger Sitzheizung Fuer Fahrer/beifahrer 508 Park Distance Control (pdc) Park Distance Control (pdc) 520 Foglights Nebelscheinwerfer 534 Automatic Air Conditioning Klimaautomatik 540 Cruise Control Geschwindigkeitsregelung 548 Speedometer With Kilometer Reading Kilometertacho 785 White Direction Indicator Lights Weisse Blinkleuchten 801 Germany Version Deutschland-ausfuehrung 863 Europe/dealer Directory Service Kontakt-flyer Europa 879 German / On-board Documentation Deutsch / Bordliteratur Po zakupię, od razu auto przekazałem do blacharza, bo jakbym zwlekał znając życie byłoby jak z w210, że nie miałbym do czego spawać i co ratować, a jak wiadomo człowiek uczy się na błędach. Po odebraniu auta od blacharza pojechałem do gazownika, ponieważ poprzedni właściciel jeździł tylko na benzynie, a instalacja z tego co zaobserwowałem przy zakupie była gorszego sortu(z tego co pamiętam to wtryski były Herculesy wersja blue), więc zostały wymienione wtryskiwacze na Barracudy, filtry nowe, oraz regulacja instalacji LPG. Następnie wykonałem swój dawny rytuał , który robiłem przy zakupie każdego auta, więc wymiana pasków klinowych, rolek, koła pasowego, pompy wody i napinacza. Od razu za jednym zamachem, wymieniłem sprzęgło wiskotyczne, oraz obudowę wentylatora, bo była połamana i popękana. Ostatnio wymieniłem olej i filtry gdyż rok czasu minął od wymiany. Zrobiłem płukankę i wlałem ceramizer do nowego oleju. Wymieniłem również, 2 pompki spryskiwaczy. Świecę już wymienione :D Sondy jednak dwie były do wymiany, to również wymieniłem. Szukałem przyczyny trybu awaryjnego skrzyni automatycznej, wyszło, że przez uszkodzone dwie sondy przepalało bezpiecznik po odpaleniu od razu, po wymianie sond wszystko jest okej :cool2: Przy okazji wymieniłem uszczelki materiałowe pod filtrami kabinowymi, ponieważ rozsypywały się od samego patrzenia :mrgreen: Kupiłem jeszcze listwę klapy tylnej nową i zostanie "jak na razie" wymienić uszczelkę misy olejowej(zamówiłem z Victor Reinz, mam nadzieję, że się nada). :roll: Oto zdjęcia Balbinki:
  9. Kupiłem nowe świece platynowe(NGK BKR6EQUP), jutro powinny dojść. Miernik do sprawdzania poziomu kompresji z Yato właśnie odebrałem, więc jutro na spokojnie będę mógł sprawdzić. Auto ma instalację LPG (wtryski nowe może z 500km przejechane Barracudy). Filtry od gazu również wymienione i instalacja wyregulowana.(tj wtryskiwacze około 500km temu). Pomiar pracy na cylindrach nie pamiętam, czy odczyt był na lpg, czy benzynie. Jutro podjadę i sprawdzę jak pracuje na gazie, jak na benzynie i wrzucę zdjęcia. Pomiar zrobić na zimnym i następnie na ciepłym silniku, czy tylko na ciepłym? Co do sondy lambda, czy z Boscha będzie dobra, czy polecacie jakiejś innej firmy(używana nie wchodzi w grę)? Wymieniać wszystkie na raz, czy jedna wystarczy? Czy zakładając nową sondę będę musiał przeprowadzić jakąś adaptację? Czy wystarczy skasować błędy po wymianie i przejechać ileś tam kilometrów i sama się zaadoptuje? Czy jest jakiś sposób na lokalizację lewego powietrza? Z góry dziękuję i pozdrawiam :)
  10. "25 avtivate Lambda probe heating before KAT Bank 1 Error frequency : 14 Logistic counter: 40 Engine speed 1408.00 1/min load 315.93 mg/Hub lambda probe voltage control probe Bank 0.09 V temperature cooling water 42.00 Grad C appear before (rel.) 1.90 h Kurzschluss gegen Masse CARB-Fehler Fehler nach Entprellung gespeichert Fehler momentan vorhanden sporadischer Fehler Errorcode: 19 F2 0E 28 2C 3A 12 78 B2 10 ------------------------------------------------------------- 228 lambda contol tolerance Bank 2 to big Error frequency : 1 Logistic counter: 39 Engine speed 1152.00 1/min load 217.88 mg/Hub temperature cooling water 75.00 Grad C lambda contol tolerance Bank 2 13.28 % appear before (rel.) 0.30 h Abweichung fett CARB-Fehler Fehler nach Entprellung gespeichert Fehler momentan nicht vorhanden sporadischer Fehler Errorcode: E4 B1 01 27 24 28 A4 A2 B2 20 ============================================================" To otrzymałem w pdf, tylko tych z opcji "shadow" brakuję :?
  11. Niexwnikaj

    523ia 99' dziwny problem

    Witam. Jako, że od niedawna (pół roku) jestem posiadaczem e39 523i automat w touringu z 99, czy szczęśliwym to nie mogę powiedzieć, bo mam mieszane uczucia. Po zakupię wymieniłem olej na 5w40 PMO Extreme Ester+PAO(2022), filtry(powietrza,kabinowy,oleju(knecht,mann)), 2 paski(contitech), pompa wody(hepu),napinacz paska x2(ina),rolki(ina),koło pasowe(febi), świece platynowe NGK, wtryski gazu barracuda, sprzęgło wiskotyczne(behr). Teraz przejdę do rzeczy, a więc podczas jazdy na zimnym silniku(przez jakieś 200/300m) słychać niemiłosierne wycie podczas wkręcania się na obroty, a zbiera się jak muł. Myślałem, że to normalne dopóki 2 dni temu nie wyskoczył mi żółty check enigne, a jako, że nie lubię zwlekać z naprawami dziś zajechałem do znajomego i z INPY wyszły następujące błędy(błędy zwykłe i jakieś "shadow"): 25-lambda podgrzewacz bank 1 228-Odchylenie mieszanki Bank 2 50-EVAP Zawór regulacyjny lub Monitorowanie reakcji Stopień 2 133-CAN sygnał ASC -opóźnienie 35-Przekaźnik układu wtryskowego powietrza wtórnego 62-Układ wtrysku powietrza wtórnego -Przełączanie zaworu 126-Aktywacja Elektromagnesu pompy szczelności Zbiornika 127-Aktywacja Elektromagnesu pompy Jako, że jestem zielony na razie w sprawię BMW, temu przychodzę do Was, co może być przyczyną, oraz jak rozumieć błędy i wykres pracy cylindrów. Dziękuje i pozdrawiam. :)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.