Skocz do zawartości

MechanikAmator

Zarejestrowani
  • Postów

    17
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    nie powiem

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia MechanikAmator

  1. Cześć Posiadam nagłośnienie HiFi seryjne. Pod podłogą bagażnika jest coś w rodzaju wzmacniacza, pisze na nim Harman/Becker. Na początku myślałem, że jest to właśnie główny wzmacniacz, lecz zerknąłem pod lewy schowek bagażnika ( tam gdzie jest gniazdo 12v ). I pod spodem również jest coś w rodzaju wzmacniacza. I teraz już zgłupiałem ... Przewody ze "wzmacniacza" po lewej stronie pod schowkiem odpowiadają przewodom idącym na głośniki. Samochód mam całkowicie wygłuszony, dodatkowo wszystkie głośniki zamieniłem na Harmana + dołożyłem tylną półkę + tylne tweetery w drzwiach, Następnym etapem był właśnie wzmacniacz, lecz szczerze mowiąc to nie wiem co kupić, bo nie wiem co jest co WDG. BMW store, "wzmacniacz" pod podłogą to sterownik od Active Sound Design, który nawet nie wiem za co odpowiada, a prawidłowy wzmacniacz jest pod schowkiem. Czy w przypadku zmiany wzmacniacza na harmana, ten Active sound Design tez trzeba wymienić na coś innego? Kolejna kwestia to kwestia wtyczek, czy orientuje się ktoś czy wzmacniacz hifi oraz harman ma taką samą wtyczkę? Kolejne pytanie odnośnie kodowania, zależy mi na tym aby mieć te wszystkie możliwości regulacji co posiada harman. Sama zmiana wariantu nagłośnienia na harmana nie stanowi problemu przy kodowaniu, lecz rozbudowa tych mozliwości w idrive? Czy ktoś mógłby się na ten temat wypowiedzieć ?
  2. Cześć F30 328i RWD, auto bezwypadkowe, przebieg 230k. Wymieniłem : Amortyzatory przód (sachs ) + poduszki + łożyska ( febi ), Amortyzatory tył KYB, tuleje całego przedniego zawieszenia ( LEMFORDER ), Zestaw naprawczy maglownicy, łączniki stabilizatora. Koła mam 18 oryginalne na Runflatach. Samochód ma problem w postaci pływania, utrzymania jazdy na wprost, po prostu ciężko jedzie sie nim prosto, non stop trzeba korygować jazdę. Wszystkie wahacze mam oem, sworznie nie mają luzu, nie pracują może jakoś super ciężko, ale nie są też wybite, Stuków w zawieszeniu brak. Jest jakby takie martwe pole na kierownicy jakby samochód miał jakieś luzy, lecz w zawieszeniu ich nie ma. Samochód po prostu prowadzi się niepewnie, lecz przy ponad 180km/h jakby ten objaw zanika, jest pewniej niż na przykład przy 140. Dodatkowo problem w postaci dosyć znacznego przechylania się samochodu na boku podczas na przykład pokonywania rond. Czy ktoś może ma podobne odczucia lub problem i go w jakiś sposób rozwiązał ? Dodam jeszcze, że miałem wcześniej cztery f30, wszystkie na felgach 16 bez runflata, zawieszenie było w dużo gorszym stanie, w niektórych nawet wylane amortyzaotry, i te samochody nie miały problemu z jazdą na wprost, czy przechylania. :X Jeden egzemplarz miał nawet najechane 420k km na oem wahaczach które były wywalone i takiego objawu nie było. Słyszalem o zmianie stabilizatorów od wersji z większymi silnikami np. od 3.0 diesla ( podobno są grubsze ) przez co zanika trochę efekt przechylania na boki. Obecne to jakiś żart, w rękach idzie tą rureczkę zgiąć.
  3. Faktycznie, nowe baterie nie są nowe, są w sumie zużyte. Kupiłem komplety z różnych sklepów, na jednym to samo, na kolejnym, przeszło. Nawet samochód zaczął się lepiej otwierać z dalszej odległości. Także, baterie. Temat do zamknięcia.
  4. Od góry odkręć korek trzymający tłoczek ( ten z zestawów naprawczych przekładni ), Nałóż smaru i złóż z powrotem, śrube dokręć z umiarem. jak przesadzisz to jest taki objaw, przerabiałem u siebie dokładnie to samo jak za mocno dokręciłem, kierownica chodziła ciężej i "blokowała się " w okolicach punktu 0.
  5. Bardziej podmieniałem, mam akurat dwie f30 i po prostu miałem taką możliwość, aby wykluczyć problem Okej kupie jakieś świeższe baterie i zobaczymy
  6. Źle zapięty wieloklin na przekładni, generalnie jest to totalnie nie przemyslane, plastikowy "naprowadzacz" który jest luźny i moze zmienic swoje polozenie. Jezeli kąty Ci sie zgodzą, bodajżę w 2 stopniach to błędu nie będzie wywalać, po zrobieniu kalibracji. Także Ista i zrobić kalibracje czujnika kąta skrętu.
  7. Cześć Od jakiegoś czasu mam problem z w sumie nie wiem czym. Na dwóch kluczykach jest to samo, wymieniłem baterie, wymieniłem antene która jest pod tunelem przy capholderach. F30 z 2014 r, USA, dostęp bezkluczykowy. Wchodze do auta, raz na 5 odpaleń wyskakuje błąd "Kluczyk/Pilot brak lub uszkodzony pilot zdalnego sterowania" Problem występuje również kiedy jade samochodem, wysadzam pasażera, pasazer wysiada zamyka drzwi, kluczyk jest u mnie w kieszeni, i nawet wtedy ten błąd wyskakuje. Chwila moment i ten błąd znika. Błędów w pamięci nie ma żadnych. Nie sądze aby 2 kluczyki były w jakikolwiek sposób uszkodzone, baterie tak jak pisałem wymieniałem, dodatkowo antene od tego bezkluczykowego odpalania. Ktoś coś doradzi?
  8. Cześć, gdzie dokładnie można sprawdzić kąt położenia kierownicy w iście?
  9. Może mi ktoś powiedzieć gdzie w BimmerCode szukać wyłączenia obrysówek? Nie moge zlokalizować
  10. Cześć Posiadam f30 z 2013 roku, oraz drugą z 2013 roku po wypadku. W jednej powypadkowej jest uszkodzona przekładnia kierownicza ( samochód na coś wskoczył ) Musiałem samochód przestawić, więc zdemontowałem od swojej sprawnej przekładnie i przełożyłem do powypadkowej. Generalnie auto ruszyło bez błędów kierownicy, przestawiłem na warsztat po czym zdemontowałem przekładnie i wsadziłem z powrotem do swojego sprawne f30. Niestety chyba coś zepsułem Po odpaleniu wspomaganie pracuje jak trzeba, lecz po przejechaniu z 2 km, jakby słabnie, strasznie ciężko kręci się kierownicą. Wcześniej tego nie było. Gdy zatrzymam się jest okej, wygląda to tak jakby wspomaganie odłączało się przy około 20 km/h. Czasem przy szybszym kręceniu kierownicą lub dokręcaniu na max w lewo lub prawo wyskakuje błąd odnośnie stabilizacji toru jazdy. Wykonywałem wszystkie możliwe opcje uczenia czujników poprzez ISTE, niestety jest to bezskuteczne, błąd co chwile powraca. Nie sądze abym zepsuł w jakikolwiek sposób przekładnie. Błędy są następujące : 482394 D01B2A D35A53 D35A62 Jeżeli ktoś miał podobny problem lub wie jak go rozwiązać i od czego dokładnie zacząć, będę bardzo wdzięczny, i z oczywiście sie odwdzęczę. Kilka warsztatów specjalizujących się w BMW niestety nie wie od czego zacząć
  11. Cześć Jestem po wymianie przekładni w powypadkowym F30 z 2014 roku. Po montażu wyskakują błędy, czasem znikają, czasem świecą się cały czas i auto głupieje. Błędy: 480128 480A02 480AB8 482394 Chciałbym się dowiedzieć jak wykonać adaptacja czy kalibracje czujnika kąta skrętu. Istą niestety nie moge tego przeprowadzić, ponieważ nic nie ma po kliknieciu czujnik kąta skrętu.
  12. Cześć Jestem szczęśliwym użytkownikiem n26, mam obecnie przebieg 216k. Sprawdzałem sobie ostatnio korekty wtryskiwaczy, generalnie nie wychodzą poza -0.20 i +0.30 takżę uważam, żę jest okej, mimo wszystko z racji faktu, że jest to USA i nie posiada wymiennego filtra paliwa pod samochodem, tylko wbudowany z pompą paliwa w zbiorniku, chciałem wlać jakiś dodatek czyszczący do paliwa. Wcześniej jeździłem tylko Dieslami, raz na jakiś czas wlewałem Diesel Spulung, i efekt tego środka zawsze jakiś był, napewno nie zaszkodził Chciałbym się dowiedzieć czy w przypadku tego typu wtryskiwaczy benzynowych bezpośrednich jest jakiś podobny środek czyszczący jak właśnie Diesel Spulung, nie interesują mnie marketowe produkty.
  13. Sprężarka klimatyzacji sie kończy, nie serwisując ( już nie chodzi o czynnik r134a tylko o olej który doklada się do układu wraz z serwisem ) takie rzeczy dzieją się właśnie przy przebiegach już 200 k km. U siebie mam podobnie, możę troche ciszej, przebieg 211 w wielu autach wcześniej sytuacja była identyczna.
  14. Cześć Miał ktoś przypadek gwizdającej ( jakby się woda gotowała ) uszczelki do szyberdachu? Odrazu powiem, że jest szczelnie, po prostu przekraczając 120 km/h zaczyna gwizdać, i słychać to raczej centralnie więc uszczelki drzwi odpadają. kolejna sprawa czy ktoś tą uszczelke wymieniał? W 5 wiem, ze uszczelka jest na karoserii, natomiast w 3 jest na szybie.
  15. BMW F30 328I N26 USA 246km RWD -Trasa ( przepisowo 120 - 140 ) 6.2l -Trasa ( jeżdżąc normalnie okolice 160-170 ) 9 l -Trasa ( 90 za tirem ) 5.5l -Miasto ( jazda dynamiczna ) 10l -Miasto ( jazda jak emeryt ) 7.5l -Trasa Częstochowa - Split 6.6l -Zabawy w trybie SPORT po mieście 13l w góre
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.