Skocz do zawartości

Madczerw

Zarejestrowani
  • Postów

    4
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    X4 F26 2014 2.0d 190KM

Osiągnięcia Madczerw

Nowicjusz

Nowicjusz (1/14)

  • Tydzień na forum Unikat
  • Miesiąc na forum Unikat
  • Rok na forum Unikat

Najnowsze odznaki

0

Reputacja

  1. Madczerw

    Kod lakieru?

    Swoje auto znam od początku użytkowania i nie było bite. U mnie podobnie na słupku od strony kierowcy jest nalepka o ciśnieniu a druga o lawetach jak nie wolno holować i takie tam. Naklejka z naciskami na osie i kodem koloru jest na słupku pasażera - otwórz tylne i przednie drzwi. Dodam że mam egzemplarz salon polska. Pozdrawiam
  2. hej jestem nowy, moja pierwsza bmw i zwracam się z prośbą o pomoc w kilku kwestiach (przeszperałem różne fora i nie znalazłem jednoznaczych odpowiedzi) mam BMW X4 F26 z 2014 1) od jakiegoś czasu zauważyłem, że po odpaleniu auta, ruszeniu i kilku metrach zielone diody na lewarku gasną (podświetlenie czerwone działa cały czas). Wyłączę silnik i po krótkiej chwili znowu włączam zapłon- i diody zielone palą się prawidłowo. po kilku, kilkuset metrach po ruszeniu ponownie gasną i nie pojawiają się (nawet nie migają) aż do ponownego odpalenia auta. dodam, że skrzynia, przełączanie biegów działa ok- jak dawniej. brak tych diod jest bardzo wkurzające dla oka :(. Wyjąłem cały wybierak (przetarć na kablach w tunelu nie znalazłem- są jak nowe), popryskałem K2 Contact (czy jakoś tak, spray do elektrycznych podzespołów). Wybierak rozebrałem: są tam dwie płytki elektroniczne: mała i duża (je też popryskałem contactem). Nie zauważyłem żadnych przerwanych ścieżek czy nadtopień. Po zmontowaniu przejechałem prawie 1tys km (przez około tydzień) i wszytko było ok. wczoraj po przejażdżkach na wybojach/drogi leśne zauważyłem że problem z diodami wrócił. Odpalam, ruszam i gasną. może contact odparował...? Co sądzicie, co może być problemem: - może jednak gdzieś jest uszkodzony kabel w tunelu? - może jednak ta większa płytka w środku wybieraka? - poluzowane gniazdo prowadzące do wybieraka? - a może problem jest pod szkiełkiem samego wybieraka, a nie tej puszcze na spodzie? Nie udało mi się zdjąć szkiełka (tego pod którym są diody) w obawie przed połamaniem. Niestety nie znam się na elektronice ale przeczucie coś mi mówi, że coś nie łączy- skoro contact pomógł na tak długo. Weryfikacja tego jest trudna, wolę nie rozbierać tego co tydzień lub dwa. ps. auto nie jest po wypadku, nie było zalane, nic się nie wylało na wybierak. 2) mam problem z określeniem jaką mam skrzynię biegów Jest automatyczna z łopatkami, mam tryby eco pro, comfort, sport i sport +), dodatkowo wybierak/drążek mogę przestawić w lewo i czuję, że auto lepiej się zbiera (zarówno w manualu jak i automacie) W związku z problemem z diodami- pkt 1. myślałem o zakupie używanego wybieraka, ale już takiego z większym przyciskiem P- po prawej. https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/25_0514-przelacznik-zmiany-biegow/i56427/kL/sN/r2014 I tu pojawiły się schody- czy mam skrzynię zwykłą czy sportową? po czytaniu różnych forów zgłupiałem. nawet wybieraki o takim samym kształcie jaki ja mam- czy istotne jest z jakiego innego silnika byłby ten nowy wybierak, czy też pojemność i liczba cylindrów nie ma znaczenia, paliwo? A w związku z tym- czy w tej puszcze/skrzynce dolnej wybieraka (na tej większej płytce) jest jakiś moduł sterujący skrzynią biegów czy raczej gdzieś indziej? będę bardzo wdzięczny za pomoc pozdrawiam Wojtek
  3. zdejmujesz dekor z tunelu środkowego (podważasz po bokach, najlepiej między idrive a podłokietnikiem- otwarty) odpinasz kable odkręcasz kilka śrubek i zdejmujesz ramkę z lewarka wykręcasz torxami cały wybierak odpinasz wtyczkę na wyłączonym zapłonie pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.