Nie porównuj Norwegii do Polski. Moim zdaniem podkreślam moim zakup hybrydy typu plug-in to najgorsze z możliwych rozwiązań, tylko czysty elektryk np.iX 40 albo czysty spalinowy (benzyna lub diesel). Ewentualnie jak ktoś bardzo kocha hybrydy to może sobie kupić np. CH-R-a i tam w Toyocie jest hybryda ale nie ładowana z gniazdka tylko odzysk z energii hamowania czyli HEV i taka hybryda jest lepsza od PHEV. :) Radzę nie wybierać PHEV choćby ze względu podstawowe problemy X5 45e to -mniejszy bagażnik w odróżnieniu od zwykłych spalinowych x5 przez baterię -większa waga auta jezdzimy z dodatkowymi kilogramami baterii a ja bateria wyładowana to od razu spada moc i koszty eksploatacji idą ostro w górę to już nie jest taki super oszczędny silnik -pamiętać o tym aby codziennie w hacie ładować bo jak nie to nie ma to sensu -brak ogrzewania postojowego (webasto) w opcjach konfiguratora DLA MNIE MUST HAVE -i jeszcze wiele wiele innych nie chcę mi się wymieniać wymieniłem najważniejsze W moim przypadku zamówiony G06 50i będzie pełnił funkcję tylko jednego auta w rodzinie, więc nie chciałem elektryka, ale też nie chciałem diesla bo klekot mi nie pasuję a mam bardzo małe przebiegi roczne więc koszty paliwa nie odgrywają roli, Jako drugie auto i każde kolejne w rodzinie może phev będzie ok ale większość ma problem aby mieć kasę na jedno takie a co dopiero na drugie. Ja mogłem pozwolić sobie tylko na jedno auto więc padło na G06 na szczęście nie mam żony ani dzieci więc mniejszy bagażnik poprzez ostro poprowadzoną opadającą linią dachu to nie problem wielkość X6 jest dla mnie aż nadto, dodatkowo wybrałem opcję webasto ponieważ X6 jest tak wielkie że nie zmieści mi się do garażu i będę parkował na podjeździe więc ogrzewanie postojowe to dla mnie opcja konieczna i nie ma jej w konfiguratorze 45e. :) Pewnie na upartego dla kawalera X4 a nawet i X2 by wystarczyła ale X6 jest bardziej ostentacyjny i uparcie pokazuje że nie żałowałem opłaty wstępnej czy na racie leasingu kilka tys. Co by nie było jest to na plus.