Skocz do zawartości

prestigecelth

Zarejestrowani
  • Postów

    5
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    BMW E61 520D M47N 163KM 2006

Osiągnięcia prestigecelth

Nowicjusz

Nowicjusz (1/14)

0

Reputacja

  1. Myślałem szczerze mówiąc czy to właśnie paski tak szumią, najwyżej tak jak mówisz zdejmę je na chwile i posłucham wtedy, może tu mamy winowajcę. Dzięki :)
  2. Witam forumowiczów, piszę z pewnym zapytaniem o rozrząd w bmw e60 520d m47n. Powiem szczerze szukając info na forach, żeby nie zakładać podobnego tematu, znalazłem może 2 tematy ale i tak nie trafne, może źle szukam nie wiem, ale gdy odpalam samochód na zimnym, przez 2-3 min słyszę szum z przodu silnika, oraz nasłuchując przy lewym nadkolu. Z tego co udało mi się znaleźć w internecie, to informacja że rozrząd wymienia się przy 400-500 tys km przebiegu, o ile w ogóle będzie go słychać, bo rozrząd w tym silniku nie jest rzeczą problematyczną i na palcach idzie policzyc silniki gdzie sie faktycznie rozciagnal, nie tak jak w następcy n47. Na liczniku mam 187 tys nalotu, samochód sprowadziłem z niemiec od 1szego właściciela, serwis aso potwierdzony książką i wizytą w aso, oleje zmieniane co 20tys km i powiem szczerze dziwi mnie to, że przy tym przebiegu już go słychać.. dodam że zaraz po kupnie, czyli jakieś 2tyg temu nic kompletnie nie było słychać bo specjalnie słuchałem. Dzieje się tak od 3-4 dni, po rozgrzaniu grzechot ustaje, ale dalej słychać lekkie grzechotanie. Jako pierwszy podejrzany idzie termostat, odkąd kupiłem auto, silnik w ogóle się nie grzał do temp roboczej, tylko 50-60 stopni. Podejrzewam że poprzedni właściciel może nawet nie wiedział że termostaty są walniete i jezdził tak i może ten wiecznie niedogrzany olej przełozył się na szybkie zużycie łańcucha? Jest to w ogóle realne? Myślałem też o oleju, zmieniłem na valvoline 5w30 mst c3 full syntetyk, przed oczywiscie silnik był zalany płukanką liqui moly i może przez ,,inny" olej troche głośniej go słychać, ale jak to mówią wole zapobiegać (zmienić rozrząd) niż leczyć (remontować silnik). Co o tym myślicie, lepiej wymienić komplet rozrządu czy po prostu może jest to typowe w tych silnikach i się nie przejmować? Chyba ze te 187 tys nalotu ładnie było zmajstrowane i jest już koło 450 :D Dziwne trochę ze 16 letni diesel ma dopiero 187 tys przebiegu :D Sorry że taki długi post, ale zmartwił mnie troche ten rozrząd.. Pozdro :)
  3. Witam, piszę ponieważ szukam porady, zakupiłem pare dni temu e61 520d 163km, dziś jadąc do pracy z ciekawości sprawdziłem temp silnika i po ok 50km jazdy pokazywało 50 stopni.. sprawdziłem przewody i w 99% jestem przekonany ze to obydwa termostaty, już są zamówione. Tylko zacząłem się martwić bo wcześniej nie zaglądałem w temperaturę, a 4 dni już jeżdżę tym autem, gorsza sprawa bo termostaty przyjdą pewnie za 2 dni, a muszę jechać autem do pracy, nie mam innego wyboru. Im więcej czytam tym bardziej boje sie jeździć tym autem ze względu ma to ze olej sie wgl nie nagrzewa nawet do 70 stopni, a wtedy silnik, turbina, nie ma dobrego smarowania i boje sie ze go zatre, albo turbinę rozwale, Dpfa i egr tez coś moze trafić. czy pompe cr (jeśli tez olej ma na nią wpływ bo nie wiem). Dodam tylko ze odkąd mam auto to jeżdżę nim bardzo delikatnie, nie katuje go ani nic. Czy jeżdżąc bardzo bardzo delikatnie z zepsutym termostatami 60km/h max jest szansa ze zatre silnik, turbinę, zapcham dpfa, egr na dobre? Zostają mi 2 dni jazdy, zrobię może ze 100km, tylko pytanie czy warto ryzykować wymiana podzespołów wartych 2krotna wartość auta na rzecz termostatów za 300zl..
  4. Witam. Za dzień dwa stanę się szczęśliwym (bądź nie :lol: ) posiadaczem bmw e61 520d 163km silnik starszej gen z rozrządem z przodu. Auto przyjedzie z Niemiec, na dzień dzisiejszy rzekomo ma 185tys przebiegu, dzwoniłem po różnych aso, sprawdzali to, pokrywa się tez z książka serwisowa także ,,powiedzmy” ze jest autentyczny. Planuje zalewać go valvoline 5w40, tylko zastanawiam się czy warto by wypłukać silnik przed zmiana oleju? Nie wiadomo co Niemiec lał wcześniej, a słyszałem ze przed zmiana oleju czy na innego producenta czy np z 5w30 na 5w40 warto by wypłukać silnik, tylko tutaj się zastanawiam bo nie znam tego auta, a nie chciałbym go na dzień dobry zajechać płukanka. Chciałbym się poradzić bardziej obeznanych osób w tym temacie, czy po prosu spuścić stary olej i zalać nowy bez płukania i zadnego cudowania, czy może zlać stary, wlać jakiś tani+płukanka, zlać to wszystko i dopiero zalać ten docelowy? Ogólnie wg ks serwisowej olej miała zmieniany co 20tys. Dzięki i pozdrawiam :D
  5. Witam Panowie. Przymierzam się do zakupu bmw, e90/91, 318d n47 (polift). Czy znajdę coś fajnego w polifcie za 27tys +-? Nie mam na myśli wyposażenia, czy ma navi czy nie itp itd, chodzi mi o stan silnika i innych podzespołów. Wiem że stan auta zależy od X czynników i ze nie ma czegos takiego jak stan bardzo dobry/wzorowy, ale tak na oko czy w tej cenie za te 27tys jest sens szukać e91 w polifcie, czy lepiej szukać przed lifta i jakoś przecierpieć te lampy z lanosa :lol:
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.