
f.misiarz
Zarejestrowani-
Postów
15 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Informacje osobiste
-
Moje BMW
bmw f10 2014 520d xdrive 190hp individual
Osiągnięcia f.misiarz
-
Tylko, że u mnie jestem po wymianie i dalej to samo
-
Nie ja, tylko mechanik dał taki błąd
-
DIAGCODE: D2460_AZ8TU000_01_002
-
Pierwszy raz tam byłem
-
Wiesz co kontrolka napędu jak wyskakiwała to od razu tryb awaryjny zarzucało i ledwo się turlałem. Mechanik(bylem u niego 1wszy raz bo przeprowadziłem się z innego miasta) obstawił ropę w wiązce i problem ze sterownikiem. Wymienili wiązkę przeczyscili sterownik i dalej lipa, później powiedzieli że sterownik do wymiany. Wymienili. Znowu to samo. Zrobili coś tam od mas powietrza i: Ten problem zniknął ale wychodzi na to że skrzynia jest do wymiany. (Nie miałem żadnego problemu ze skrzynią wcześniej może z 2 na 1 jak zmieniało to delikatnie gdzieś tam coś może dało się odczuć ale to wszystko). Jakie błędy nie wiem szczerze byłem w szoku i nie zapytałem nawet dałem sobie czas żeby pomyśleć co zrobić dalej. Różne myśli w głowie: 1. Pewnie faktycznie dobrze, że wymienili wiązkę sterownik jeśli było zalane ropa 2. Pewnie faktycznie dobrze, że wymienili rurki mas powietrza 3. Ale teraz skrzynia i przez nią auto wpada w tryb awaryjny i jest do wymiany cała ? Tak bez sprawdzenia mniejszymi partiami nie wiem olej, czy jakieś inne mniejsze podzespoły a tu od razu tak cała skrzynia 4. Może faktycznie taki zbieg okoliczności i się rozleciała 5. A może od początku zrobili błędną diagnozę i po prostu ten tryb awaryjny który mi się odpalał to od początku coś ze skrzynią było nie tak i nie potrzebnie wymienili wiązkę sterownik? 6. A może chcą dobrze ale problem leży bardziej gdzieś w elektryce bo trochę tak to jak by wygląda 7. Trochę dziwne że od razu skrzynia kaplica do wymiany * Nie wiem czy nie odebrać auta od nich i albo na lawecie albo w trybie awaryjnym do turlać się do elektromechanika.
-
Witam, nie mam gdzie się poradzić już nie wiem co robić. Spróbuję napisać w skrócie w punktach: 1. Problem: Brak ładowania kontrolka 2. Mechanik: Aku i alternator- wymieniamy 3. Problem: Napęd kontrolka 4. Mechanik: Ropa w wiązce i na sterowniku 5. Wymiana wiązki i czyszczenie sterownika 6. Dalej napęd kontrolka 7. Wymiana sterownika 8. Dalej napęd kontrolka 9. Wymiana rurek mas powietrza 10. Problem napędu zniknął 11. Skrzynia wymiana kontrolka 12. Mechanik mówi żeby wymieniać skrzynie teraz Wszystko po kolei. Czy to taka zbieżność i akurat mam skrzynie biegów do wymiany całkiem czy powinienem szukać gdzie indziej przyczyny ? Znajomy poleca mi znaleźć dobrego elektromechanika albo skrzyniowca. Macie jakiś pomysł może kogoś polecacie w KRK i okolice ? Aktualnie auto wpada w tryb awaryjny i błędy skrzyni wyskakują. Wydałem już 15 i mechanik mówi że albo 15 za regenerację skrzyni albo 10 za wymianę i używana skrzynie. Co sądzicie ?
-
Hey, Wiesz co mi świeca i tak jak na pierwszym filmiku i tak jak na drugim. Wszystko w zależności gdzie się znajduje i jakie są warunki oświetleniowe. Myślę że jak gościu z drugiego filmiku wjedzie na autostradę to efekt będzie ten sam jak na pierwszym filmiku, albo jak ten z autostrady wyjedzie na taką drogę jak z drugiego filmiku. Po drugie to w zależności czym kto nagrywał to widać efekt bardziej lub mniej widowiskowo. Wyjedź na polna drogę daj w odległości drugie auto i też powinieneś widzieć jak światło oplata auto przed Tobą "strzelając czarnym światłem" w samochód z przodu. Raczej wszystko jest oki. Pozdrawiam
-
Jeśli to xdrive to sprawdzić czy napęd dobrze chodzi.
-
Witam, Update odnośnie problemu xdrive: wymiana oleju xdrive i adaptacja pomogly. Niestety objawy dalej występują ale sporadycznie. Szkoda, że całkowicie nie da się wyeliminować problemu. Chyba zostaje xdelete i ewentualnie naprawa w przyszłości całej puszki czy jak to się nazywa(3tys zł pewnie pęknie, innej opcji nie ma) Widzę, poprawę podczas zmiany biegów albo to efekt placebo(płynność zmiany biegów ) Jeśli ktoś ma jakieś sugestie pomysły to możecie dać znać gdzieś czytałem że 2x wymiana oleju komuś pomogła ale nie wiem czy jest sens. Pozdrawiam, Filip
-
Dzięki Panowie w poniedziałek wymienię olej zapytam mechanika czy ma oprogramowanie i może zrobić adaptacje jeśli nie to będę szukał magika który to robi w miastach najlepiej Lublin Warszawa Kraków bo mam takie trasy w pracy. Będę informował jak sytuacja się rozwinie. Pozdrawiam i jeszcze raz dziękuję, Filip
-
Tak zrobię na poniedziałek wymiana oleju xdrive. Mam tylko pytanie jak się robi adaptacje ? Chodzi o adaptacje skrzyni tj. pedałami przytrzymać parę sek i puszczać ? Czy jest jakaś procedura do adaptacji xdrive ? Jeśli tak to można samemu czy trzeba komputerem ? Czy może mechanik po prostu robi już takie cuda? Pozdrawiam i dzięki wielkie za podpowiedź, Filip
-
Czy można "bezkarnie" używać tej opcji i nie spowodować jakiejś usterki napędu ??? Jadę np. do Niemiec trasę 1000 km, jest ładna pogoda itd więc toczę się na tylnym napędzie .... Z tego co się przewijało z różnych tematów to jeśli nie pałujesz auta to nie będzie usterek tylko trzeba wymieniać opony tak jak wyżej. Żeby pozniej nie było różnić w oponach bo xdrive zacznie świrować jeśli tył będzie bardziej zużyty. Tylko, wiem to z teorii więc mogę się mylić.
-
Wyzej się odniosłem do tego co napisałeś to jak byś mógł mi wytłumaczyć z tym olejem. Dzięki
-
Witam, Rozumiem i dziękuję za ocenę sytuacji. Co do tego co napisałeś o oleju masz na myśli żeby powiedzieć mechanikowi żeby wymienił olej xdrive i olej do skrzynki ? Czy olej do xdrive = olej do skrzynki ? Wydaje mi się że mechanik wymieniał mi jakiś czas temu olej przekładniowy ale nie jestem pewien bo nie mam faktury przy sobie.. olej przekładniowy to jeszcze co innego czy to właśnie ten do xdrive/skrzynki ? Z tymi olejami jeszcze się uczę sory za chaos. Dzięki za odpowiedź i pozdrawiam, Filip
-
Witam, jak w temacie: pacjent: f10 520d xdrive 2014r automat kupiony w pazdzierniku i juz 15tys km zrobilem autem..(taka praca) sory za brak polskich znakow pisze z maka dziewczyny.. objawy: na parkingu, przy skrecie ok 100stopni kierownica i trzymaniu w tej pozycji(nie wazne w ktora ze stron) i jazda na wolnych obrotach auto wolno szarpie w rownych odstepach. Zauwazylem, ze tylko jak dodaje gazu i trzymam tak ponizej 1k obrotow jadac ze stala predkoscia (bardzo wolno) i trzymajac kierownice w pozycji 90stopni++ daje sie uzyskac efekt szarpania(bez nacisniecia gazu tego nie ma). Jestem nowym uzytkownikiem forum ale doslownie wszystkie strony przepatrzylem zanim w ogole zalozylem konto. Z tego co wyczytalem obawiam sie, ze to xdrive szczegolnie ze jak wyciagam 2 bezpieczniki (od 4x4) z tylu 178 i 138 to problem ustaje. opony te same przod i tyl takie jak powinny byc(gosc od ktorego kupowalem zalozyl juz zimowki i nie wiem czy robil zbieznosc). Auto po za tym sprawuje sie bardzo dobrze(czasami na progach zwalniajacych czuc jak by na ktorejs osi byl.. luz? i tez ta sama sytuacja z wcisnietym pedalem gazu czuc a bez nie czuc.) Nie swieca mi sie zadne kontrolki(co wydaje mi sie dziwne jak na problem z xdrive chyba, ze to poczatek?) i pytanie do Was na co byscie typowali i co byscie doradzili bo nie mam budzetu w tym miesiacu na grubo ponad 3tys zl niestety : 1. Czy jest sens jechac na zbieznosc kol na poczatek? 2. Czy od razu dac skrzynke do sprawdzenia? 3. Czy olej wymienic? jesli tak to jaki bo szczerze pogubilem sie ktory olej jest od x drive?: a. olej w skrzynce, b. olej przekladniowy, c. olej skrzyni biegow, d. olej dyferencjalow? e. olej reduktora? (tak w mechanice jestem lajkiem, za to moge zrobic dobre zdjecia i obrobic w photoshopie jesli ktos potrzebuje) 4. Moze zamiast tego kupic xdelete i wyciac problem na jakis czas? (nie latam bokami, sam chcialem 4x4 dla bezpieczenstwa, ale nie mam budzetu aktualnie na 3tys zl++ a taki xdelete 600zl i chyba oszczedzi przednia os na jakis czas?) 5. W ktoryms temacie na forum byl (troche) podobny problem i winny okazal sie czujnik ABS? 6. Moze to cos bardziej z kontrola trakcji? 7. elektryka? (to chyba pytanie/zyczenie) Wielkie dzieki Panowie za kazda dobra rade i zycze dobrej nocy! Pozdrawiam, Filip