Skocz do zawartości

Ku Ba

Zarejestrowani
  • Postów

    171
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    118i f40

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia Ku Ba

Wielki entuzjasta marki

Wielki entuzjasta marki (7/14)

  • Reacting Well Unikat
  • Pierwszy temat Unikat
  • Dedicated Unikat
  • Pierwszy post Unikat
  • Współtwórca Unikat

Najnowsze odznaki

10

Reputacja

  1. Ku Ba

    Upalony DRL

    nie, ponieważ wydaje mi się, że takie dobre wole dotyczą grubych tematów jak silnik/skrzynia (ale nigdy nie korzystałem) nowa lampa około 8 tys zł plus robocizna. Naprawa za 1200 naprawdę skuteczna, działa jak przed usterką. Już przejechałem 10 tys km po naprawie i nie mam uwag.
  2. Ku Ba

    Upalony DRL

    dość powszechna. Jak mi się to zrobiło po 4 latach to teraz wszedzie "widzę" beemki z wypalonymi ringami mechanik od razu sprawe znał i bez problemu zrobił w ciągu jednego dnia. (kwestia zamowienia wcześniej elektroniki)
  3. Ku Ba

    Upalony DRL

    1200zł w serwisie specjalizującym sie w bmw. zdjecie zderzaka, wyjecie lampy, wymiana ledów i wykodowanie błędu wybiły mi z głowy zabieranie się za to samemu ale zdaniem mechanika nic trudnego...
  4. Tak jak mówisz, u mnie ten auto hold zużyl tylne klocki. nie wiedziałem ze tak to działa. w poprzednim audi klocki robiłem przód tył na 270kkm. ja zawsze tak jeżdżę. a auto ma szanse stygnąc, np teraz stoi tydzień na okęciu bo wyleciałem za granicę. serio ludzie jeżdżą wiecej osobówkami - 90 tys km rocznie do zrobienia (ale służbowo). ja się dziwię, że inni tak mało jezdżą.
  5. licznik kolorowy duży ID7. od marca 2021 nie dalo sie zamówić małej nawigacji a ja wlasnie wtedy składałem zamówienie. zero problemów wyświetlaczem
  6. dojazdy do pracy, wakacje, weekendowe wycieczki i tak się zbiera. kilka lat temu auto było dla dwóch rodzin to robiłem ponad 70 tysiecy rocznie. głownie autostrady oczywiście.
  7. zdaniem ASO wymiar trzymają, jeszcze ileś brakuje do granicznej wartości, a moim zdaniem laika jak sprawdziłem jest ledwo wyczuwalny rant
  8. Rok 2021 (31 maja odebrałem). Kupiony w BMW Dynamic Motors w Toruniu i tam serwisowany. Silnik b38 1.5 benzyna 136 koni wersja Sportline. ledy adaptacyjne skrętne, tarcze hamulcowe zdaniem mechanika wciąż trzymają wymiar (ledwo wyczuwalny rant)
  9. Może kogoś zainteresuje jak BMW F40 sprawuje się po ponad 4 latach eksploatacji (252 tys km). W ogólnym skrócie - bardzo dobrze Kupiłbym nowy, ale póki co za dobrze mi się jeździ. No ale wiadomo, jakby ktoś dał dobrą ofertę hmm. Do rzeczy - co się popsuło: dwie awarie były poza gwarancją to niesprawny led świateł dziennych - naprawa w serwisie specjalizującym się w BMW 1220 zł oraz bład czujnika odpowietrzającego bak (400 zł)- wymieniłem go sam. Cała reszta obsługi to typowe wymiany filtrów świec itd w ASO oraz naprawy gwarancyjne. Olej co 15 tys km, reszta zgodnie z harmonogramem producenta. Jeden check engine - wymiana zaworu wastegate (gwarancja). Dwa razy wymieniona szyba czołowa po uderzeniu kamienia, wymiana projektorka logo bmw pod lusterkiem. Raz wymieniono klocki tylne z płynem hamulcowym (ASO 2 tys zł). Co dziwne - zawieszenie nie ruszane, pasek osprzętu czy rozrząd, łożyska kół - wszystko bez zarzutu w opinii ASO i diagnosty SKP. Klocki przednie zużyte w 2/3 dopiero (252 tys km!) . Nie ma potrzeby dolewania oleju między wymianami. Spalanie z całego okresu około 5.6 l/100km. To auto prywatne, nie żadna firma czy leasing. Nie pytam, czy ktoś ma większy przebieg bo wg statystyk apki BMW mam ciągle "spedziles wiecej czasu w swoim bmw niz 100% społeczności"
  10. ja mam ustawione wcześnie, kilka doslownie falszywych alarmow na przebiegu 240 tys km. kilka razy system mnie uratowal w porę. mam wlaczonych wszystkich asystentow i to na trybie wczesnym, mocnym itp
  11. tu sie sprawdzi ChatGPT: Cześć Frelko, witaj na forum! Dobrze, że zwróciłaś uwagę na taką rzecz – lepiej naprawić od razu niż czekać, aż się pogorszy. To, co opisujesz, to dość częsta przypadłość – uszczelki czasem się odklejają, zwłaszcza gdy auto stoi na słońcu albo była jakaś zmiana temperatury. Jeśli uszczelka nie jest uszkodzona, spokojnie możesz ją sama podkleić – i to bez ryzyka dla lakieru czy gumy. Najlepiej sprawdzi się klej do uszczelek samochodowych, np. 3M Weatherstrip Adhesive (żółty albo czarny) albo Pattex Contact Rubber – są elastyczne, odporne na warunki atmosferyczne i nie niszczą materiałów. Ważne, żeby dobrze oczyścić powierzchnię – najlepiej alkoholem izopropylowym (IPA), żeby pozbyć się tłuszczu i brudu. Nakładasz cienką warstwę kleju na obie powierzchnie (uszczelkę i karoserię), czekasz chwilę aż przyschnie (zgodnie z instrukcją na kleju), a potem dociskasz na kilka minut. Dobrze potem nie zamykać drzwi przez godzinę-dwie, żeby klej chwycił. Jeśli uszczelka nadal dobrze wygląda, nie ma potrzeby jej wymieniać – a ASO jak to ASO, chętnie wymieni całe drzwi jakbyś im pozwoliła! Pozdrawiam i powodzenia! P.S. F40 to świetny wybór!
  12. u mnie jakieś 150 km przed końcem paliwa, mimo trybu spokojnego, zasięg się już pojawia na wyświetlaczu.
  13. ja zglaszam 231 tys km na oryginalnych przodach na dzień dzisiejszy.
  14. nie znam sie na mechanice, ale ostatnio na rozne problemy wspomagam sie czatemgpt i bardzo czesto pomaga. zobacz co napisał: 1. Spróbować jeszcze raz ręcznie odpowietrzyć układ. 2. Sprawdzić, czy płyn chłodniczy rzeczywiście przepływa przez nagrzewnicę. 3. Zweryfikować zawór sterujący nagrzewnicą i klapy w układzie HVAC. 4. Sprawdzić działanie termostatu i pompy (np. kamerą termowizyjną lub mierząc temperaturę węży). 5. W ostateczności zrobić test CO₂ w płynie chłodniczym.
  15. ja zrobilem na drukarce 3d obudowę, w ktora wlozylem elektronike pilota. nastepnie przykleilem w wybranym miejscu i dziala i wyglada idealnie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.