1. W tym segmencie i za te pieniądze, w dzisiejszych czasach nie zdecydowałbym się na samochód nie arcy sportowy w przysłowiowym "pogrzebaczu", automat to zupełnie inny poziom komfortu w codziennym użytkowaniu a i wykorzystanie niewielkiej ale jednak dynamiki silnika o wiele lepsze. 2. Ludzie nadal kochają (o zgrozo) nawigacje - choć osobiście wolałbym najtańszą opcję na Apple Car Play - w nowych BMW działa perfekcyjnie i co najważniejsze bezkablowo - ale tu musi się wypowiedzieć ktoś o najtańszym sposobie by go mieć bo w M135i, które właśnie rozważam i tak jest już w standardzie i "nie wiem co i jak" Podobnie jest z elektryką foteli która moim zdaniem jest absolutnie zbędna ale ludzie to kochają Ale wreszcie w tym punkcie wg mnie najważniejsza kwestia - konfiguruj samochód dla siebie a nie dla potencjalnego właściciela za 5-6 lat. Dla niego będzie grał rolę tylko przebieg, silnik, automat, ewentualnie stan wizualny + CENA... 3.Po pierwsze - co potwierdzi każdy - możesz wymienić olej absolutnie wszędzie poza ASO i nikt, nigdy nie zwróci Ci za to uwagi w żadnej marce. Po drugie - moim zdaniem w tych wszystkich wyżyłowanych silnikach turbo absolutny must have to przedłużona gwarancja 5 lat... Zbyt dużo kosztują fuck'apy producentów nowych samochodów, aby za nie płacić z własnej kieszeni. A co smutne ale prawdziwe, jak nie będziesz katował tego samochodu, a planujesz jeździć nim te 5 lat, to mając przedłużoną gwarancję darowałbym sobie częstsze wymiany. Coś padnie ? - producent będzie się martwił. 4.Patrz punkt 3. A przy cenie tych pakietów w seri 1, w ogóle nie ma nad czym się zastanawiać jeśli chcesz jeździć samochodem dłużej niż 2 lata. Tylko Ci którzy jeżdżą 1-2 lata i zmiana ich nie kupują, a i to uważam za błąd, bo przy sprzedaży samochodu z przedłużoną gwarancją jest to atomowy argument :) 5. No i tu jest problem bo jeździłeś 118d, które ma 150 KM i 350 Nm i 4 cylindry. 118i to 140 KM i 220 Nm - 3 cylindry. Lekkość jazdy tego 118d przy 118i będzie astronomiczna. Niestety, słabe benzyny są po prostu słabe, a słabe diesle mają moment obrotowy i to załatwia przyjemny feeling, w połączeniu z automatyczną skrzynia biegów to już w ogóle robi się z niedużego diesla bajka w jeździe na codzień. 6. Przegląd w BMW nie jest aż tak kosmicznie drogi w porównaniu choćby do VAG. Mając przedłużoną gwarancję to jedyna różnica w kosztach utrzymania. Bieżąca eksploatacja każdego samochodu z tego samego segmentu kosztuję podobne pieniądze - nikt nie każe kupować Ci klocków czy tarcz w serwisie BMW.