Witam, Mam prośbę o pomoc, niedawno stałem się posiadaczem BMW F10 z 2014 roku z pakietem M, obecnie są założone alufelgi 18 cali BMW (ta sama szerokość) z oponami Run Flat firmy Falken bez "gwiazdki", wszystkie w jednakowym rozmiarze zgodnym z rekomendowanym na naklejce ze słupka tj. 245/45 R18 100 V M+S XL. Otrzymałem również do auta komplet alufelg 19 cali BMW M pakiet (zakładam że przód 8,5 cala a tył 9,5 cala szerokości), bo na nich są opony w rozmiarach odpowiednio 245/40 R19 94Y i 275/35 R19 96Y. Wszystkie opony są firmy Dunlop, SP Sport MAXX GT z Run Flat i homologacją BMW - "gwiazdki". Tu zaczynają się moje dylematy, bo opony letnie są z powodu zużycia do wymiany i przeglądając oferty sprzedaży obserwuję, że więcej jest dostępnych opon z indeksami nośności i prędkości 98Y przód i 100Y tył. Mam nawet możliwość kupna kompletu opon po jednym sezonie zdjętego z BMW G30 z XDrive, z taką samą wysokością bieżnika każdej opony, firmy Pirelli, model Cinturato P7, też z Run Flat i homologacją. Wiem, że producenci podają na słupku minimalne indeksy nośności i prędkości, ale czy przy takim proporcjonalnym podniesieniu z 94Y na 98Y przód i 96Y na 100Y tył powinienem się czegokolwiek obawiać jeśli chodzi o xDrive? Mam dodatkowe pytanie o właściwe ciśnienie opon, bo naklejka ze słupka nie jest dla mnie w pełni jasna, z uwagi na to że przód i tył jest rozpisany w odrębnych wierszach (oznaczenia symbolami trójkąta i kółka). Dołączam poniżej zdjęcie naklejki i proszę o Wasze wsparcie - czy właściwe ciśnienie opon dla max. 3 dorosłych osób na pokładzie to 2,4 przód i 2,4 tył? P.S.: Mam świadomość, że wątek toczy się w dziale X3 (E83), ale zadaję pytania ogólne dotyczące xDrive a to chyba najdłuższy wątek o XDrive na forum i jest cytowany w innych działach.