Witam serdecznie. Od miesiąca stałem się posiadaczem BMW 5 GT F07 (3.0 diesel n57, rok 2010 - 245 koni) i mam kilka rzeczy tam do zrobienia, z czego z poniższymi dwoma chciałem się podzielić z Wami i zapytać o radę. 1. Podpiąłem auto pod kompa (carista + bimmer tool), gdyż auto czasami po odpaleniu traciło kompletnie moc na jakieś 5 - 10 sekund. Wywaliło takie błędy: 5'/F10/2010/Auto / D73N57A0 ------------------------------------------------------------ MOTOR (!) [silnik] 282B00 exhaust gas recirculation rate control, control deviation exhaust-gas recirculation rate too low/positive control deviation 272E00 exhaust gas recirculation valve, plausibility: mechanical defect close to the closed Position 272F00 exhaust gas recirculation valve, plausibility: - mechanically faulty near open Position Rozumiem, że problem leży w EGR. Teraz pytanie, czy zwykłe czyszczenie pomoże, czy mam się rozglądać za nowym zaworem EGR ? A jak czyścić to jakim specyfikiem ? (czytałem też o jakiejś akcji serwisowej EGR BMW, jak sprawdzić czy moje auto podlegało/podlega pod tę akcję?) 2. Zepsuł się przycisk otwierania tylnej klapy (tej od podnoszenia całej klapy razem z szybą) - wciskam i nic się dzieje (wcześniej musiałem 2-3 razy wcisnąć by otworzyć). Czy da radę tam się dostać do tego przycisku i go zdiagnozować? czy trzeba całą listę kupić nową ? Jeżeli wątki podobne już istnieją to przepraszam, szukałem - nie znalazłem odnośnie F07. Z góry dziękuję za wszelką pomoc. Pozdrawiam Zarath.