Skocz do zawartości

grzes-beton

Zarejestrowani
  • Postów

    22
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    Mini One R50 1.6 benzyna MTF 2003

Osiągnięcia grzes-beton

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. Który rocznik? To o tyle istotne, że przed marcem 2007 była inna skrzynia, niż później i różne oleje mają być.
  2. Wiem, zauważyłem, ale cóż zrobić? Temat jest aktualny, wciąż te samochody jeżdżą. A jeśli nie wszystkie, to pytam z nadzieją, że ktoś pamięta :mrgreen:
  3. Właśnie, mam ten gwizd już przy 130/h. W jaki sposób to się reguluje? (Mini R50)
  4. Wiesz dlaczego drewno pływa? Dlatego, że ma mniejszą gęstość od wody. Płynny stan skupienia nie oznacza gęstości mniejszej od ciała stałego. Będziesz może zaskoczony, ale olej silnikowy 15W-60 również ma gęstość mniejszą niż woda. Nie mylmy pojęć, to że coś szybciej spływa nie znaczy że ma mniejszą gęstość. To co widzisz porównując oleje w szklankach, potocznie nazywasz gęsty/rzadki, tymczasem jest to różnica w tarciu wewnętrznym, czyli lepkości właśnie. Oleje różnią się bardzo nieznacznie gęstością między sobą (835...860kg/m3). Woda ma 1000.
  5. Gęstość - to ciężar właściwy (masa do pojemności), a nie wrażenia wzrokowe i dotykowe :) Obydwa mają ok 840kg/m3 Gdyby 0W-20 był rzadszy, to byłby 2x lżejszy. a ten 10W-60 z filmu ma 850, niewiele więcej. Do dwukrotności wciąż daleko. Potocznie i z rozpędu lepkość wygląda jak gęstość, ale w sprawach technicznych nie należy tego utożsamiać.
  6. Dokładnie ten kupiłem, ale wśród "helix ultra" jeszcze są różne, tj m. in. do BMW są LL-01 (charakterystyczne API SN plus), do Forda - WSS (charakterystyczne ACEA A5) itd i trzeba wiedzieć który "helix ultra" wybrać do danego samochodu. Generalnie widzę taką tendencję na forach: Shell jest chwalony, Castrol krytykowany, a są to firmy, które za komuny razem w Polsce pojawiły się jako pierwsze z zachodu (także Elf i Esso). Jak widać, z czasem wyrobiły sobie odmienne opinie. Nawet korekta błędów w Firefoksie podkreśla Castrola na czerwono, a Shella pozostawia w spokoju. Chciałbym obejrzeć mecz, gdzie Shell i Castrol grają ze sobą w piłkę.
  7. W tym sklepie wszystkie inne oleje też jadą z Niemiec, a ceny mają normalne, nieco wyższe niż na allegro, więc to nie to. Owszem, powszechna praktyka. Czy zatem kategorycznie wkluczasz możliwość, że ten produkt może być wyższej klasy, wart swojej ceny? dane producenta: https://www.mpmoil.pl/products/05000E/motor-oil-5w-30-premium-synthetic-fuel-conserving-ford Tuśmy sie "świetnie" dogadali. Nie chodzi mi o to czy szkodzi wlać do BMW olej przeznaczony do Forda, tylko napisałem że nie szkodzi że na forum BMW zamieszcze olej do Forda, jako przykład w temacie. :D :D
  8. A jaką z tych norm bmw spełnia ten Shell Helix Ultra SN Plus, który to olej chcesz zastosować? spełnia BMW LL-01. dokładnie w książce jest tak: zalecany: BMW Long Life 01 (Long Life 98) alternatywne: inne BMW Long Life przy ACEA A3.
  9. Zapytam na konkretnym przykładzie. Co on ma w sobie takiego, że jest taki drogi? https://www.czesciauto24.pl/mpm/15215728 W prawdzie to nie jest olej do BMW tylko do Forda, ale to nie szkodzi. Czy można stąd wywnioskować czy to PAO/estry, czy coś innego?
  10. Poniekąd racja, aczkolwiek taka informacja byłaby również reklamą. Co szkodziłoby takiemu Meguinowi napisać "PAO supertechnologia!" albo Shell "Gaz to Liquid - czyściutki. żółciutki!"? Tylko by pomogło. Podaje sie inne ważne rzeczy: czy to syntetyk, czy pół, jakie API, ACEA - a o tym też większość przeciętnych kierowców nie ma pojęcia. Podaje się np. niskie API - to już jest antyreklama, a jednak informacja jest. Gdyby ludzie byli świadomi, nie byłoby na forach głupich pytań, takich jak: "półsyntetyk 10W-40 do BMW - jaką firmę polecacie".
  11. Tyle że w większości przypadków jesteśmy w kłopocie, bo szukając oleju w sieci najczęściej nie widzimy tego oznaczenia przy poszczególnych pozycjach. Na przykład: https://www.shell-livedocs.com/data/published/pl/fc95b61b-64ac-410a-8676-f0be42e17909.pdf Ani słowa o GTL, a w sklepowych opisach tym bardziej.
  12. Rzekłbym nawet, że GTL ma pewną przewagę nad PAO - lepiej rozpuszcza dodatki i jest bardziej klarowna, jest z gazu więc mamy pewność że nie zawiera ropopochodnych "mikrookruchów". Estry - zgadza się, bo dopiero w połączeniu z nimi PAO dobrze rozpuści uszlachetniacze. Natomiast to estry są odpowiedzialne za panujący stereotyp, że syntetyki rozszczelniają silnik. W latach 70-tych pierwsze oleje syntetyczne na bazie estrów rozpuszczały lub deformowały uszczelki, które też były z estrów. Problem szybko opanowano, ale legenda wiecznie żywa.
  13. https://www.czesciauto24.pl/febi-bilstein/7013889
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.