Skocz do zawartości

benek1357

Zarejestrowani
  • Postów

    3
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E90 N52B30 258KM 2005r.

Osiągnięcia benek1357

Nowicjusz

Nowicjusz (1/14)

0

Reputacja

  1. Dzięki kolego za dobrą diagnozę :). Gdy powiedziałem mechanikowi co i jak to też pierwsze podejrzenie padło na odmę i jej wymiana pomogła. Okazało się, że moja odma już poprzedniemu właścicielowi padła, a ten postanowił ją zakleić/skleić :mad2: , więc to była kwestia czasu aż padnie. Przyszły mrozy, auto dostało większego buta i odma poszła. Przy uszkodzeniu odmy puściła mi od razu uszczelka podstawy filtra oleju więc wymieniony został komplet uszczelek podstawy filtra oraz oczywiście węże odmy - oczywiście wszystko oryginał BMW. Wszystko robiłem w BMW NASO BAUMGART w Szczecinie, bo widziałem, że dużo forumowiczów polecało ten warsztat. Całkowity koszt takiego zabiegu w moim przypadku wyniósł: 488zł odma, 150zł węże, 302zł komplet uszczelek podstawy filtra (ceny brutto) + kilkaset zł za robocinę, ale nie jestem w stanie powiedzieć ile dokładnie bo miałem też kilka innych rzeczy i zostało to zsumowane. Myślę, że wyjdzie około 1300 zł brutto robiąc na oryginalnych częściach. Po wymianie elementów wszystko śmiga i auto jeździ jak nowe :).
  2. Program nazywał się bodajże ISTA+, znajomy się tym zajmował, ja w tym nie siedzę. Poczytałem, pooglądałem trochę o tej odmie i na razie wiele wskazuje na to, że to będzie to. Jadę do mechanika od razu w poniedziałek i zobaczymy co powie. Jak wymienie odme to dam znać czy pomogło.
  3. Witam, Mam dość specyficzny problem, mianowicie przedwczoraj przy pocniejszym dodaniu gazu ok 3000obr (silnik już był rozgrzany, skrzynia automat) auto nie miało takiego kopa jak wcześniej, nie jechało, a za mnąpojawiła się wielka chmura białego dymu. Odpuściłem gaz i wszystko wróciło do normy, ale nie gazowałem już mocno tylko powoli jednostajnie przyspieszałem. Po dojechaniu na miejsce i zgaszeniu silnika pojawiła mi się kontrolka niskiego poziomu oleju (2 tygodnie wcześniej sprawdzałem i była dokładnie w połowie pomiędzy min a max). Dodam, że z rury wydechowej czuć było dziwny zapach spalenizny którego nie było czuć wcześniej. Dolałem 1l oleju po czym na następny dzień znowu na rozgrzanym silniku dodałem mocniej gazu żeby wyprzedzić, skrzynia zredukowała bieg, silnik wkręcał się na obroty, a za mną chmura białego dymu, aż nie odpuściłem gazu. Zrobiłem tak 2 razy i znowu wyskoczyła mi kontrolka niskiego poziomu oleju, mimo, że dolałem litr wczoraj!!! Zauważyłem wyciek oleju przy podstawie filtra oleju (sprawdzałem, że to dość powszechny problem), ale nie chce mi się wierzyć, żeby sama uszczelka powodowała aż tak gigantyczne ubytki. Silnik chodzi równo, nic nie stuka, nic nie puka, odpala idealnie. Auto kupiłem 05.2020 i nic się takiego nie działo. Na drogach ekspresowych normalnie dodawałem gwałtownie gazu, auto leciało pięknie. Dodam, że 09.2020 założyłem gaz najwyższej klasy i auto zachowywało się równie perfekcyjnie po założeniu instalacji. Teraz dzieje się to zarówno na LPG jak i na benzynie. Olej alvoline SynPower XL-III C3 5W-30 zgodny z BMW LL-01 , wymieniany 06.2020 i od tego czasu robiłem dolewke 2l na 8 000km. Nie ma żadnych błędów po podpięciu się kompem. Bardzo proszę o pomoc bo nigdzie nie znalazłem dokładnie takiego problemu. Widziałem tematy o ubytkach, ale nie aż tak momentalnych przy dodaniu gazu. BMW E90 3.0 N52B30 258KM 2005r. + LPG.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.