Skocz do zawartości

Adamos247

Zarejestrowani
  • Postów

    6
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E39 530d mpak po vin

Osiągnięcia Adamos247

Nowicjusz

Nowicjusz (1/14)

0

Reputacja

  1. Witam! ręce mi opadają i nie daje już rady, może ktoś mądry tutaj mnie naprowadzi... Dostałem auto do naprawy, które było uwaga... w śrubkach! 2 kartony śrub, wszystkie zmiksowane, nawet nie podzielone na góra i dół silnika, rozbierał jakiś rzeźnik... W silniku poleciał tłok, nawet nie pamietam który, ale sie po prostu rozsypal, sprawdziłem dół silnika, tylko tłok do wymiany, jeden, ale żeby było wszystko po ludzku poleciały 4 nowe tłoki wraz z korbowodami i oczywiscie panewkami, nowy naped pompy, nowy rozrzad kompletny, napinacz, uszczelka glowicy, sruby, swiece, oleje filtry etc.. auto poskladane, odpala od strzała i dwa błędy, oba dotyczące valvetronica, tłumaczac na polski: ustawienie niemozliwe i drugi: dezaktywowano, poza skalą, coś takiego kody:133E10 i 133B04 czasami pojawia sie rowniez, ale da sie je skasowac: - 201101 - 120408 domyslam sie ze sa wywolane zla miesznka i nie pracujacym system valvetronic... kazdy powiedzial by ze adaptacja, ale gdy probuje adaptacji, to pojawia mi sie komunikat, ze samochod nie ma wartosci obrotowej silnika 0 lub przekaznik valvetronic jest uszkodzony(sprawdziłem 12v na wszystkich 3 kablach - jest, masa jest, zolte kable sygnalowe wszystkie po około 5v, każdy interfejs, mowi to samo, TEXA, ISTA+, BOSCH, te same bledy, brak mozliwosci zakodowania valvetronica, błędów nie da się usunąć) błędy włączają sie bez startu silnika, odpiecie aku, rozładowanie kondensatorów, nie pomaga, kalibracji wtedy też nie da się przeprowadzić mozliwe rozwiazanie: odpal silnik zgas i sprobuj po 10 sekundach ponownie...(tak sugeruja - oczywiscie nie działa)\ po włączeniu zapłonu polksiezyc powinien zrobić taki ruch góra dół, robi tak zawsze w bmw system valetronic z tego, co pamietam z innych silnikow nic z tego nie rozumiem, pozostałe adaptacje moge wykonac, robiłem juz wszystkie, jeszcze jest takie cos jak inicjalizacja tego systemu valcetronic, ale oczywiscie jest przerywana, bo to odbywa sie na odpalonym silniku, ale valvetronic ma blad wiec nie widzi go i nie zmienia pozycji, więc w ISTA konczy się operacja zaraz po starcie, niepowodzeniem... silniczek valvetronica - nowy, w czwartek przyszedl, cieszylem sie ze to raczej to, skoro jest napiecie itp przy skladaniu silnika, uzyta blokada bomby, "wału", na skrzyni biegów, blokada wałków i oczywiscie talerze od vanosow, rowniez zablokowane... napinacz wkrecony, po obrocie silnika, wracają na swoje miejsce, w sensie blokady.. przestawialem juz raz rozrzad, tez jest gorzej, choc wiem, ze zegar jest na 0, ale przedtem juz tez nie działał valvetronic, z tym, ze jak odpalil za ktoryms razem, to dodawalo sie dodac gazu i nawet czasami potrafił normalnie chodzić, nawet czasami jeden blad valvetronica wyrzucał na chwile z aktualnego na "historia", teraz za to odpala za kazdym razem ale jak wcisne gaz powoli wejdzie mi na 2 tysiace obrotow i to jest maks... nie mam już pomysłu, może ktoś naprowadzi, może znacie jakieś podobne przypadki, albo sami mieliście, juz zaczynam myslec, czy na pewno dobrze jest rozrzad, ale skoro po obrocie silnika moglem wlozyc blokady na miejsce, to musi byc dobrze? generlanie probowalem juz wszystkie, zamieniałem wtyczki, nie mam pojęcia co jest, czemu myśli ze silnik nie jest z pozycji 0, skoro pokazuje mi w danych rzeczywistych predkosc obrotowa silnika 0
  2. Adamos247

    Stukot w silniku

    Dzięki za pomoc!
  3. Adamos247

    Stukot w silniku

    https://drive.google.com/folderview?id=1AFlJ-vk2mHJedScOW93Jf-n_aYCzjEaf Filmiki związane z pracą silnika 5ty bieg 2.2tys obrotów gaz delikatnie wszystko cichnie, na jałowym 3-4tys żeby ucichło, w tym zakresie w sensie, za mną czarno - siwo, spadek mocy jednak jest Jeszcze dodam ze wymienile już 1 i 2 wtryskiwacz, lecz 3/4 zostawiłem ten sam, nie ruszałem ich gdyż dźwięk dobiega z przodu silnika, czy zepsuty 3ci bądź 4ty wtrysk może powodować zła praca pierwszego z nich? Bo obojętnie jakiego nie wsadze, przez drewienko robiąc łyżeczkę stuki ewidentnie dobiegają z 1 cylindra, jest to niemal pewne, zauważalna całkowicie inna praca na 1ym garze
  4. Adamos247

    Stukot w silniku

    W tym przypadku to chyba jednak wtrysk nie sugeruje się już korektami
  5. Adamos247

    Stukot w silniku

    Cześć wam serdecznie! Pacjent e46 2002r. Przebieg 440tys ale. Moze i więcej. Kupiłem auto z uszkodzonymi wtryskami, faktycznie tak było, ciągle jednak brakowało mi delikatnie mocy pomimo w 100% dobrych wtrysków. Jak się okazało dopiero dziś (zawalony był filterek odmy) przez co autko się dusiło, ale niestety wczoraj, gdy jeszcze nie wiedziałem, przeciągnąłem go, oczywiście na rozgrzanym silniku, w ramach testów, tak do 4 może 4.5 tys na 3/4 biegu, nagle silnik zaczął terkotac i straciłem moc, choć tez nie całkowicie, jak sie okazało, dostał się olej do układu spalania i wtryski pokazly zle korekty na 1 i 4 cylindrze ,wymieniłem jeszcze raz podkładki w razie w i wywalając filterek odmy (usuwając usterke) niby jest okej, kopci sobie lekko na czarno, ale ma swoją moc itp, tylko pozostał dziwny stukot, miałem tak już w jeden e46 z silnikiem m47, w tym mam chyba m47n dde 5.0 na pewno, no i jest identycznie, wtedy na tym stukocie jeździłem po. 200km/h autostrada i nigdy się nic nie stało. Dziś zdjąłem też pokrywę zaworów (stąd nowe podkładki pod wtryski) gniazda są w super stanie jbc, no i tam jest igła, panewki, krzywki wszystko w normie, jak sprawdzałem śrubokrętem tlok czy na panewce nie ma luzu, nie było najmniejszego na żadnym cylindrze, choć te stukoty ewidentnie sa z przodu silnika, przynajmniej tak się niosą i raczej z góry, drugi raz mam to samo, sprzedałem poprzednie auto jako sprawne bo było sprawne tylko sobie stukało, ale jeździło, dzwoniłem do faceta do dziś tak jeździ, ale nie chce sprzedawać kolejnej z tego samego powodu.. Irytuje mnie to klekotanie Podeślę potem filmik Edit@ Pytanie, czy wy wiecie co w tym silniku może stukać? Nie wróży dobrze ze zaczęło po takim solidnym wstawieniu, ale objaw jest wręcz identyczny i stukot też
  6. Nie wiedziałem jak nazwać temat, witam wszystkich, jestem posiadaczem e39 3.0d 184 fabrycznie, manual Gdy przyspieszam gwałtownie z pedalem w podłogę, auto przy około 3 tysiącach obrotów, nie ważne w zasadzie na jakim biegu, przestaje pracować, bądź po prostu przelewa lub nie podaje odpowiedniej dawki na 4 wtryskiwacze, są to : wtrysk 1, 2, 5 i 6. W momencie gdy się tak stanie, czyli przyspieszę na te 3 tys obrotów z pedalem w podłogę, auto automatycznie chodzi jak traktor, Kopci niemiłosiernie na niebiesko, ma 0 mocy. Wtryski pokazują wtedy dawki na INPIE wartość - 10, wszytkie cztery wyżej wymienione, przez kilka sekund pobuja ostro silnikiem i zaraz wróci do normy. Warto dodać, że rzadko bo rzadko, ale potrafi zgasnąć, co ciekawe, można to wywołać na biegu jałowym dodając gaz do ok 4 tys obrotów, wtedy nawet potrafi silnik zgasnąć, ale uwaga! Ponowne odpalenie nie powoduje, że silnik wraca do swojej normalnej pracy, buja silnikiem i chodzi jakby na 2 cylindry kilka sekund, tak jak wyżej, te kilka sekund powrotu do normy jest potrzebne, zawsze! Można przekroczyć magiczna barierę 3 tys obrotów jadąc na maksymalnie 70% gazu, przed 3 tysiącami słychać jakby trochę wtryski grały, ale pewien nie jestem czy nagle 4 wtryski mogą się zacinać bądź wyłączać w tym samym czasie, czy przelewać i czy to może być ich wina. Korekty są różne, moje ostatnie e39 lekko grało i zawsze miało pełna moc a miało 1 wtrysk - 6 reszta blisko - 1/1 i nie było takich sytuacji, zmieniłem wtedy jeden wtrysk bo czasami słyszałem spalanie stukowe, tu tam nie chce zmieniać 4rech wtrysków zbędnie, jeden ma o - 2, inny - 1.5, inny - 1 ale to nadal w normie, powiedzmy, na wolnych obrotach pięknie chodzi i wtryski tez nie grają Jak łysy na metalowych bębnach. Pompa progowa nowa, stara wyła ciśnienie 3 8 stale, spada minimalnie na wyższych obrotach Nowy filtr paliwa - dzis wrzucony (drugi) Podczas wpadania w ten dziwny kilkusekundowy tryb auto ma ciśnienie na szynie CR odpowiednie i takie samo jakby auto pracowało okej Ciśnienie na pompie progowej również nie spada 3.5-3.8 bara Nie chce zmieniać niepotrzebnie wszystkich wtrysków gdy może się okazać, że to nie to, a nie sądzę by to były wtryski, grają dopiero, metalicznie grają przy magicznej barierze 3 tys obrotów, jakby Im czegoś Brakowało Błędów brak, tylko błąd czujnika doładowania ale to nie jego wina, doładowanie jest w porządku, tu ewidentnie jest coś z paliwem
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.