Skocz do zawartości

khav

Zarejestrowani
  • Postów

    4
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    nie powiem

Osiągnięcia khav

Nowicjusz

Nowicjusz (1/14)

0

Reputacja

  1. Tak, jest zaporowo drogo, a co gorsze póki co nadal daleko do rabatu rzędu 50 000zł.
  2. To się akurat zgadza, nie ma co nawet z tym polemizować. Chociaż akurat brak możliwości szybkiego ruszenia w trudniejszych warunkach mnie nie odstrasza, bo i tak kiedy pada staram się jeździć ostrożniej. Bardziej boję się ze będą problemy z trakcją zimą.
  3. poważnie zastanowiłbym się nad 318i, zostaje 15 tysięcy na dodatkowe opcje, cisza i bardzo niskie spalanie według opinii forumowiczów Będę sprawdzać zatem 318i i 320i. różnica to software ale też łopatki więc przy tej niewielkiej dopłacie brałbym sportową Nie wiem czy wykorzystam łopatki, ale skoro jest szybsza to jest to argument. mam też podstawowe ale z tempomatem stop&go i taki zestaw polecam bo wychodzi fajnie cenowo i w trasie można się wyluzować Faktycznie, zapomniałem o stop&go - zaznaczyłem go. lepiej hamują, są bardziej trwałe ale tarcze i klocki są wyraźnie droższe, ogółem robienie serwisu hamulców w ASO to rozbój w biały dzień i wiele osób robi to w niezależnych warsztatach na oryginalnych częściach (na co masz prawo) Zatem warto brać. ja wybrałem sportowe pasywne, lubię sztywniejszą jazdę, jeśli zależy Ci bardzo na komforcie to adaptive, zwykłego nie znam ale auto będzie napewno wyższe o parę mm co już wygląda gorzej Czy pasywne nie jest też bardziej przewidywalne? W końcu auto ma zawsze taką samą sztywność zawieszenia, do czego kierowca może się przyzwyczaić/nauczyć. 19" pasują idealnie do tego nadwozia, niestety obecne wzory w 18" są.. słabe, jeśli chcesz komfortu to 19" bez runflat Otóż to, te wzory nie powalają, może to celowy zabieg. Rozumiem, że wymiana RFT na zwykłe opony już we własnym zakresie czy może można to zlecić dealerowi? Rabaty temat rzeka ale wszystko poniżej 15% to raczej słabe rabatowanie, tutaj kolejny powód do zastanowienia się nad 318i - z tego co mi wiadomo jest bardzo chętnie rabatowany. Zgadza się, podczas rozmów z dealerem wspomnieli, że benzyny się lepiej "kalkulują". Zobacz co ma w standardzie wersja M Sport, bo interesuje cię ten model, to nie tylko zderzaki. Masz tam między innymi w cenie sportowe zawieszenie. W standardzie jest sportowe zawieszenie M. Adaptacyjne M to dopłata 2700zł (przynajmniej dla wersji benzynowej którą teraz konfiguruję). Zgadza się. Trzeba wybrać 320i i wtedy jest opcja skrzyni sportowej. @Randall, @Ponta, @nikoo2 dzięki za odpowiedzi. To konfig z benzyną: https://configure.bmw.pl/pl_PL/configid/i6i6o3j3 cena zaporowa - 257k. Będę sprawdzać za ile faktycznie jest do kupienia (bo wyjściowo to jest kwota, za którą wg ogłoszeń otomoto można niemalże brać jakieś potężniejsze silniki).
  4. Cześć. Rozważam zakup G20. Chciałbym prosić o wskazówki co do zakupu (dotyczące nie tylko silnika). Myślę o wersji 318d RWD.Trochę faktów: - rocznie robię około 20 tysięcy kilometrów, dwa razy w miesiącu średnio trasy po około 450km. Do tego czasem wycieczka. Po mieście nie jeżdzę codziennie; czasem po zakupy, na basen, do znajomych itd. - w trasie jeżdżę raczej spokojnie i równo, nie mam frajdy z wyprzedzania wszystkiego co widzę. - moje aktualne auto mam 5 rok i wychodzi około 100 tysięcy przebiegu (diesel 2.0, około 140KM, skrzynia manualna, napęd na przód). Czasami brakuje mi dynamiki, próbując podgonić od świateł doświateł by zdążyć na zielonym czuję, że auto się męczy i nie do takiej jazdy zostało stworzone. Ale jakoś z tym żyję. Wyposażenie, które chciałbym mieć w nowym samochodzie: - pakiet M, ponieważ dopiero wtedy podoba mi się G20 - szybę z izolacją akustyczną - nagłośnienie HK - światła LED o rozszerzonym zakresie lub nawet laserowe - sportowe fotele z podparciem lędźwiowym - automatyczną skrzynię - pakiet zimowy - większy bak - inne, teoretycznie drobiazgi... Zastanawiam się jedynie nad sensownością live cockpit professional, ponieważ jest dość drogi. Z drugiej strony klasyczne zegary mógłby by być ładniejsze w G20. To samo z Head-up (czy dopłacać?) W zasadzie to po doposażeniu auto robi drogie jak na 150 konnego diesla (koło 230 tysięcy pln przed rabatem lub koło 260 tysięcy po dodaniu live cockpit, head-up itp). Pytania: - czy przy takich przebiegach ten silnik będzie dobrym wyborem? Czytałem, że akurat ten diesel łapie temperaturę dość szybko, co jest zaletą przy krótszych odcinkach - RWD z jednej strony jest bardzo chwalone, czy jest się czego bać przesiadając się z auta przednionapędowego? Nie wyjeżdżam w góry zimą często, ale gdyby do tego doszło, to czy łańcuchy będą w tym przypadku koniecznością? Mój aktualny samochód dał radę na ostatnim wyjeździe do Czech a wtedy dopadało trochę śniegu (nie musiałem zakładać łańcuchów). Jako kierowca mam prawo jazdy od kilkunastu lat, pewnie ze 150 tysięcy km się uzbierało. Chyba nie ma sensu linkować tu filmików z "polscy kierowcy" gdzie BMW wpada w poślizg, bo i tak nie wiadomo co zrobił kierowca w tym momencie. Pytam, czy RWD będzie OK w warunkach drogowych jakie mamy w Polsce (czyli definitywnie nie jest to 12 suchych i ciepłych miesięcy) - czy jest duża różnica w pracy sportowej automatycznej skrzyni a zwykłej automatycznej? - zrezygnowałem z asystentów, bo są bardzo drogie a i tak nie działają perfekcyjnie z tego co słyszałem (nie chcę zaczynać burzy, ale utrzymanie w pasie ponoć działa lepiej w skodzie superb). Czy ktoś kto je ma może podzielić się opinią? - hamulce M (dopłata stosunkowo mała, bo około 3 tysięcy). Wychodzę z założenia że lepsze hamownie może przydać się w każdej sytuacji, niezależnie od tego czy samochód ma 150 czy 250KM. Czuć różnicę w skuteczności/modulacji w porównaniu do zwykłych hamulców? - nie wiem jakie zawieszenie wziąć. Adaptacyjne/sportowe/zwykłe. Trochę mi się już miesza od mnogości opcji. - pozostać przy felgach 18 czy może pokusić się o 19? Wizualnie podobają mi się 19, a raczej ich wzór (18 calowe dostępne w konfiguratorze nieszczególnie przypadły mi do gustu). Czy na 19 będzie komfortowo czy absolutnie odpuścić ten pomysł? - na jak duży rabat można liczyć w BMW? Aktualnie dostaję 30 tysięcy rabatu i rzekomo nie da się więcej. Ze względu na wybrane opcje nie mogłem znaleźć takich aut na stocku (chociażby 318d + harman kardon skutecznie zawężą wyniki na otomoto).
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.