Cześć. Rozważam zakup G20. Chciałbym prosić o wskazówki co do zakupu (dotyczące nie tylko silnika). Myślę o wersji 318d RWD.Trochę faktów: - rocznie robię około 20 tysięcy kilometrów, dwa razy w miesiącu średnio trasy po około 450km. Do tego czasem wycieczka. Po mieście nie jeżdzę codziennie; czasem po zakupy, na basen, do znajomych itd. - w trasie jeżdżę raczej spokojnie i równo, nie mam frajdy z wyprzedzania wszystkiego co widzę. - moje aktualne auto mam 5 rok i wychodzi około 100 tysięcy przebiegu (diesel 2.0, około 140KM, skrzynia manualna, napęd na przód). Czasami brakuje mi dynamiki, próbując podgonić od świateł doświateł by zdążyć na zielonym czuję, że auto się męczy i nie do takiej jazdy zostało stworzone. Ale jakoś z tym żyję. Wyposażenie, które chciałbym mieć w nowym samochodzie: - pakiet M, ponieważ dopiero wtedy podoba mi się G20 - szybę z izolacją akustyczną - nagłośnienie HK - światła LED o rozszerzonym zakresie lub nawet laserowe - sportowe fotele z podparciem lędźwiowym - automatyczną skrzynię - pakiet zimowy - większy bak - inne, teoretycznie drobiazgi... Zastanawiam się jedynie nad sensownością live cockpit professional, ponieważ jest dość drogi. Z drugiej strony klasyczne zegary mógłby by być ładniejsze w G20. To samo z Head-up (czy dopłacać?) W zasadzie to po doposażeniu auto robi drogie jak na 150 konnego diesla (koło 230 tysięcy pln przed rabatem lub koło 260 tysięcy po dodaniu live cockpit, head-up itp). Pytania: - czy przy takich przebiegach ten silnik będzie dobrym wyborem? Czytałem, że akurat ten diesel łapie temperaturę dość szybko, co jest zaletą przy krótszych odcinkach - RWD z jednej strony jest bardzo chwalone, czy jest się czego bać przesiadając się z auta przednionapędowego? Nie wyjeżdżam w góry zimą często, ale gdyby do tego doszło, to czy łańcuchy będą w tym przypadku koniecznością? Mój aktualny samochód dał radę na ostatnim wyjeździe do Czech a wtedy dopadało trochę śniegu (nie musiałem zakładać łańcuchów). Jako kierowca mam prawo jazdy od kilkunastu lat, pewnie ze 150 tysięcy km się uzbierało. Chyba nie ma sensu linkować tu filmików z "polscy kierowcy" gdzie BMW wpada w poślizg, bo i tak nie wiadomo co zrobił kierowca w tym momencie. Pytam, czy RWD będzie OK w warunkach drogowych jakie mamy w Polsce (czyli definitywnie nie jest to 12 suchych i ciepłych miesięcy) - czy jest duża różnica w pracy sportowej automatycznej skrzyni a zwykłej automatycznej? - zrezygnowałem z asystentów, bo są bardzo drogie a i tak nie działają perfekcyjnie z tego co słyszałem (nie chcę zaczynać burzy, ale utrzymanie w pasie ponoć działa lepiej w skodzie superb). Czy ktoś kto je ma może podzielić się opinią? - hamulce M (dopłata stosunkowo mała, bo około 3 tysięcy). Wychodzę z założenia że lepsze hamownie może przydać się w każdej sytuacji, niezależnie od tego czy samochód ma 150 czy 250KM. Czuć różnicę w skuteczności/modulacji w porównaniu do zwykłych hamulców? - nie wiem jakie zawieszenie wziąć. Adaptacyjne/sportowe/zwykłe. Trochę mi się już miesza od mnogości opcji. - pozostać przy felgach 18 czy może pokusić się o 19? Wizualnie podobają mi się 19, a raczej ich wzór (18 calowe dostępne w konfiguratorze nieszczególnie przypadły mi do gustu). Czy na 19 będzie komfortowo czy absolutnie odpuścić ten pomysł? - na jak duży rabat można liczyć w BMW? Aktualnie dostaję 30 tysięcy rabatu i rzekomo nie da się więcej. Ze względu na wybrane opcje nie mogłem znaleźć takich aut na stocku (chociażby 318d + harman kardon skutecznie zawężą wyniki na otomoto).