Skocz do zawartości

kaka1099

Zarejestrowani
  • Postów

    3
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    BMW E91

Osiągnięcia kaka1099

Nowicjusz

Nowicjusz (1/14)

0

Reputacja

  1. Witam, Mam problem z BMW e91 316d 2010 rok, auto z przebiegiem 160 tys. po chip tuningu. Zauważyłem, że jak odpalam auto na zimnym najczęściej po całej nocy to czasami zdarza się, że silnik nie równo pracuje, czasami te obroty falują na tyle, że da się to zauważyć na obrotomierzu, a czasami po prostu pod tyłkiem czuć, że coś jest nie do końca w porządku. Jak auto się lekko rozgrzeje na tyle żeby obroty na jałowym spadły do tych 800 obr/min to wszystko już jest tip top nic nie faluje, nie trzepie budą. Po podpięciu i diagnostyce Btool-em wyskoczył na silniku błąd: 4B05 - Regulacja dawki jałowej cylinder wtryskiwacza 4. Po skasowaniu błędu i kilku jazdach testowych doszedłem do takich wniosków, że błąd wyskakuje sporadycznie tylko po długim postoju jak jest zimno. Przykładowo wsiadam rano do auta błędu nie ma, dojeżdżam do pracy i czasami błąd już jest po skasowaniu. Użytkując auta co jakiś czas w ciągu dnia błąd się już nie pojawia. Po pierwszej diagnostyce w wujkiem googlem dowiedziałem się, że powinienem sprawdzić korekty na wtryskiwaczach, jednak mam pewne wątpliwości co do interpretacji wyników dlatego nagrałem filmik, który tutaj zamieszczam i mam wielką prośbę do kogoś ogarniającego temat nieco bardziej o pomoc w interpretacji wyników i o opinię czy należy się tym przejmować i czym prędzej się tymi wtryskami zająć czy generalnie jest ok. Jeżeli chodzi o film: Pierwsze dwie minuty zaraz po odpaleniu na zimnym auto stoi na jałowym i rzeczywiście ten wtryskiwacz numer 4 ma te korekty największe ale wraz z upływem czasu te korekty wyglądają coraz lepiej. Następnie pojechałem się przejechać i rozgrzać silnik nie wyłączałem odczytu korekt więc można zobaczyć jak to wygląda w czasie jazdy, cykl mieszany po drodze do roboty więcej stania w korku niż jazdy. I mniej więcej od 18:30 jest auto znowu stoi na jałowym z tym, że teraz już rozgrzane, co ciekawe na rozgrzanym wtryskiwacz 4 ma jeden z niższych wyników i najgorzej to wygląda w przypadku 3. Prosiłbym o opinię, z góry dzięki.
  2. Miałem w końcu chwilę i zabrałem się za robotę, wyjąłem skrzynie biegów i generalnie zachowuje się ona tak jakby cały czas był wbity bieg, tzn. jak jest na luzie to jest bieg i kręcąc wałem z jednej strony moment jest przenoszony na wał wyjściowy po wrzuceniu jakiegoś innego biegu skrzynia się całkowicie blokuje, wnioskuje że pewnie są wbite dwa biegi na raz. Zrezygnowałem z naprawy i zacząłem rozglądać się za używką i tu pojawiają się schody tzn. Skrzynia, którą wyjąłem jest firmy GETRAG na jej dwóch częściach znajdują się odlane numery: 217.0.0173.96 217.0.0201.98 Dodatkowo na białej naklejce z kodem kreskowym mogę znaleźć kolejne dwa numery: 5415663AI3 217.0.0007.02 Przeszukałem allegro i generalnie skrzynia nie jest zbyt popularna w trójkach za to znalazłem sporo wyjętych z e87 z tym, że w większości znalezionych przeze mnie egzemplarzy jeden z nabitych numerów się różni tzn. na części od strony silnika nabity jest numer: 217.0.0201.97 No i właśnie czy to 97 a 98 na końcu tego numeru ma jakieś znaczenie czy mogę swobodnie montować taką skrzynie. Ewentualnie prosiłbym kogoś znającego temat o wskazówkę jakiej skrzyni najlepiej szukać, który z tych numerów jest kluczowy. Mam w aucie start-stop co chyba też ma znaczenie. Z góry dzięki, Kacper
  3. Witam, Mam problem z moim BMW generalnie w czasie redukcji na drugi bieg skrzynia trochę zgrzytnęła tak jakbym nie docisną pedału sprzęgła i później pojawił się problem chciałem zmienić biega na trójkę i generalnie mi się to udało z tym, że to nie była trójka tylko jakiś wyższy bieg. Cała akcja skończyła się tym, że stanąłem na awaryjnych pod górkę i tu ciekawa sprawa. Generalnie lewarek zmiany biegów zablokowany w górnej pozycji. Auto wbite na jakimś wysokim biegu bo nie jestem w stanie ruszyć pod górkę motor gaśnie. Najciekawsze jest to, że pomimo tego, że jest górka auto z wciśniętym sprzęgłem bez hamulca się nie stacza tak jakby skrzynia sama w sobie zablokowała koła. Po tym jak kolega rozbujał lekko auto góra dół udało mi się wyrwać lewarek w dół co spowodowało, że auto zaczęło się swobodnie toczyć na sprzęgle. W tej chwili wygląda to następująco lewarkiem mogę ruszać tylko góra dół, na boki nie chodzi nie zależnie w jakiej jest pozycji to jest wbity jakiś bieg nawet jak teoretycznie jest w tej pozycji neutralnej, na luzie. Do tego jak przesunie się go w górę to blokuje koła. I teraz pytanie czy ktoś ma jakiś pomysł co mogło się zepsuć albo miał podobny problem. Plus mam pytanie o dostęp do skrzyni czy da się do niej dostać od góry przez tunel środkowy czy dostęp jest tylko od dołu. Będę się na dniach zabierał do próby zdiagnozowania problemu plus ewentualnej naprawy więc każda wskazówka jest na wagę złota. Pozdrawiam, Kacper
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.