Skocz do zawartości

trojnart

Zarejestrowani
  • Postów

    5
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    BMW 530 xd F11 2013

Osiągnięcia trojnart

Nowicjusz

Nowicjusz (1/14)

0

Reputacja

  1. Hankook Ventus Slevo 2 245/45R18 100Y na oryginalnych felgach BMW. Rok produkcji opon 1419 (sprawdziłem po ciemku na jednej). Założone jak było przez poprzedniego właściciela ponieważ auto mam niecały rok. Dodam, że czasem przy pełnym skręcie np. przy zawracaniu na 3, nie wiem dlaczego ale bardziej w lewo odczuwalny jest jakby "uślizg" opon. Mówimy tutaj o normalnym, nie energicznym zawracaniu. Wydaje mi się że przeguby są ok bo nic nie stuka i nie puka przy mocniejszym ruszeniu na pełnym skręcie. Dodatkowo sprawdzałem kolejny raz dzisiaj błędy i ten 26CF00 póki co nie pojawił się po raz 3 a auto dalej szarpie.
  2. Teraz tylko pytanie czy ma to jakiś związek z szarpaniem podczas jazdy pod większym obciążeniem? Tutaj problem jest w nowszych modelach i widać że jest zle wskazanie ilości paliwa według Servicedesk Bulletin. Sam opis błędu na BMW faults już przestudiowałem i nic jakby z tego nie wynika. Pisze tylko o tym strainerze ale wyglada na to że jest on gdzieś na pompie paliwowej. Poza tym żadne z podanych tam warunków atmosferycznych nie wystąpiło w czasie powstania tego błędu mówię tutaj o temperaturze bliskiej 0 itp. Czy ktoś ma jeszcze jakieś pomysły?
  3. Witam. Pacjent: BMW 530 xd F11 Rok produkcji: 2013 Silnik: N57N (wedlug realoem) Błąd: 26CF00 - Regulacja ciśnienia wstępnego tłoczenia paliwa: Ciśnienie wstępnego tłoczenia za niskie / dodatni uchyb regulacji. Objawy: Problem pojawił się z dnia na dzień. Jedyne co wtedy było robione to wymiana opon na letnie (z wyważeniem), wymiana oleju z filtrem, filtru powietrza, kabinowego. Przy energicznym przyspieszaniu lub przy dużym obciążeniu (np. jazda pod górkę) auto zaczyna szarpać/drgać. Pierwsze moje odczucie jakby się dławił lub jakby brakowało jednego cylindra. Potem trop poszedł w stronę podpory wału lub VTG. Podpora wymieniona, tłumik drgań przed dyfrem z tyłu w dobrej kondycji, tuleje na mocowaniu przy VTG też w miarę ok. Przy okazji wymiany podpory wymieniłem również filtr paliwa. Niestety to nie pomogło. To szarpanie pojawia się w sposób niecykliczny, zauważyłem też że przy jeździe na autostradzie z prędkością około 100km/h auto nagle dostaje podobnych drgań. Myślałem też że może to od opon ale kierownica wcześniej może lekko drgała ale to nie jakby od wyważenia kół. Zakupiłem sprzęt diagnostyczny Foxwell i pojawił się dwukrotnie błąd 26CF00 - Regulacja ciśnienia wstępnego tłoczenia paliwa: Ciśnienie wstępnego tłoczenia za niskie / dodatni uchyb regulacji. Za drugim razem błąd również wykasowałem (jakiś tydzień temu) i do tej pory się nie pojawił a auto dalej szarpie. Oglądałem 3 wtryskiwacze pod kątem wycieków (4 najbliżej szyby kierowcy jest pod pianką i póki co tego nie rozbierałem). Dodam jeszcze że robiłem LiveTest na zadane ciśnienie paliwa vs. faktycznie wstępne ciśnienie i nie było zauważalnych anomalii ani na postoju, wolnych obrotach ani przy energicznym przyspieszaniu a fizycznie auto nadal szarpało. W internecie nie ma za dużo w tym temacie. Wspomniane jest, że pompa nie może wytworzyć wystarczającego ciśnienia (może). Równie dobrze jakiś czujnik (w układzie paliwowym lub układzie dolotowym) może podawać złe parametry i wtedy mieszkanka będzie zła. Gdzieś na zagranicznym forum wspominali o możliwości zatkania Fuel Strainer (filtr siateczkowy) i tutaj pytanie gdzie mogę ten filtr sprawdzić bo jak wpisuje hasło w wyszukiwarkę to pojawiają mi się kratki dolotowe powietrza, które ostatnio czyściłem. Czy ktoś spotkał się z podobnym problemem lub mógłby naprowadzić na jakiś trop? Będę wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam.
  4. Witam. Oczywiście kabel + komputer wyjdzie najtaniej ale mi zależy głównie na mobilności i szybkości. To czego ja oczekuje to że bede mogl w szybki sposób bez użycia komputera podpiąć się pod auto i sprawdzić w czym tkwi problem. Dlatego zależy mi na zestawie komórka (soft) + interface OBD gdzie moge się podłączyć bezprzewodowo BT lub WIFI. Dodatkowym atutem byłaby możliwości sprawdzenia nie tylko BMW ale np Opla lub innych marek. Też fajnie by było jakby program był kompleksowy czyli miał kodowanie i sprawdzanie błędów w jednej aplikacji ( bimmer Code i link to jednak dwie osobne aplikacje). Dlatego też mam dwa pytania. 1) Jaki interface OBD bluetooth lub WiFi wybrać tak aby w połączeniu np z różnymi softami lub też adapterem można bedzie podglądnąć BMW i inne marki samochodów pod kątem błędów. 2) Jaki soft? BMWhat, bimmerlink, Carly? Są inne opcje? Dodam że nie zależy mi aż tak strasznie na kodowaniu ale wiadomo im więcej możliwości ma sprzęt tym lepiej. Będę wdzięczny za każdą podpowiedź. Pozdrawiam.
  5. Witam Wszystkich. Czytam sobie ten post od początku i widzę że bardzo zmieniły się możliwości. Nasuwa mi się teraz pytanie - co tak naprawdę się bardziej opłaca zakupić? Jest Carly które kosztuje 300-400zl plus oryginalna subskrypcja za jakieś 250zl na rok. Można też kupić interfejs typu ELM i dokupić program. Ja potrzebuje tego to sprawdzenia błędów i wykasowania, może w przyszłości do jakiegoś lekkiego kodowania. Zależy mi też ewentualnie żeby zestaw działał nie tylko na BMW. Proszę o podpowiedź co na druga połowę 2020 roku warto zakupić? Podpowiem że korzystam z systemu iOS. Bardzo dziękuję za wszelkie podpowiedzi. Pozdrawiam.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.