Myślę, że jak wszędzie jest tu wiele mitów i obie strony sporów przesadzają uzasadniając swoje racje. Te testy co przytoczyliście niewiele mówią o warunkach pracy silnika - jeden jeździ na krótkich trasach miejskich, głównie na zimnym silniku (np. moje poprzednie 330i osiągało tem. roboczą po 15 km w mieście zimą), drugi leci ekspresówki 500km ze stałą prędkością. W obu sytuacjach olej pracuje inaczej. Pewnie rozsądne jest wymienianie częstsze, ale bez przesady. Skrócenie interwały o połowę, do 15 tys to już i tak rozsądny kompromis. Co do cen to BMW przegina z olejem - cena regularna 0w30 LL04 to 120 zł netto za litr! Cała wymiana do mojego M340d to - w promocji - 1209 zł! Jedyne pozytywne, ze w Inchcape Poznań nie mają najmniejszego problemu z przywiezieniem własnego oleju, tak więc kupując samemu oryginalny olej BMW za 50 zł/litr można spokojnie urwać kilka stówek. Inna sprawa czy to naprawdę się zwróci na dystansie - powiedzmy - 200k km. Podejrzewam, że w nowoczesnym aucie wcześniej padnie cokolwiek innego niż sama "główna mechanika" silnika (superhiper katalizatory, DPFy, turbiny, wtryski..). Zreszta w bardzo przyjemnej i rzeczowej rozmowie pan doradca w Inchcape opowiadał co zdarza im się naprawiać w silnikach B57... Zalecił też zdecydowanie wymianę oleju w XDrive i skrzyni co 60-70k km (producent nie przewiduje standardowo wymiany)