Skocz do zawartości

Roggalo

Zarejestrowani
  • Postów

    3
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E90 => 320D => 177 KUNIÓW => 09/2009

Osiągnięcia Roggalo

Nowicjusz

Nowicjusz (1/14)

0

Reputacja

  1. Witam! Piszę z rozwiązaniem problemu, bo być może inni też będą szukać! Klapy wirowe! Objawy, koszta, rozwiązanie problemu. Problem był w BMW E90, 320D, 177km, produkcja po liftowa 2009 rok. Przebieg: 330 000km Objawy: 320 000 km: Około roku temu zauważyłem, że silnik w chłodny dzień zaraz po odpaleniu dziwnie brzmi. Trochę głośniej niż zazwyczaj, tak trochę jakby mercedes 123. Po rozgrzaniu i powyżej 1,5 tyś. obrotów wszystko wracało do normy. Błędów brak. Spodków mocy nie zauważyłem. 325 000km: Następnie doszedł efekt "turbo dziury". Np podczas szybszego ruszania ze skrzyżowania, sekunda zawiechy, jakby paliwo nie dochodziło. Wtedy pojawił się błąd EGR. Czyszczenie nie pomogło. Nastąpiła wymiana na nowy. koszt EGR 200 zł + koszt robocizny. 325 500km: Przy 1,5 tyś obrotów, podczas spokojnej jazdy motor dostawał lekkiej czkawki. Przy bardziej dynamicznej jeździe nie było objawów. Podejrzenie, że wadliwy EGR - Podpięcie pod kompa nie wskazało żadnego błędu. Zalecenie mechanika, aby jeździć, kontlować i czekać na jakieś objawy lub błąd. Lanie lepszego paliwa + dodatkó czyszczących układ (Liquimoly Diesel Spulung) nie przyniosły znaczącej poprawy 330 000km: Po odpaleniu auta, w kabinie czuć było zapach spalin i zapalił się check sygnalizujący redukcję mocy i odcięcie turbiny. Komputer - klapy wirowe. Klapki już tak były wywalone na oringach, że zrobiła się nieszczelność. Powietrze uciekało przedmuchem i turbina odczytywała, że coś nie tak z ilością powietrza i się odcinała. Po dogrzaniu silnika, check się wyłączał i wszystko wracało do normy. Rozwiązanie: Zdecydowałem się na zamówiony przez mechanika zestaw zaślepek klap z popularnego serwisu aukcyjnego, koszt 80 zł. Montaż i demontaż kolektora + instalacja wszystkiego 600zł. Suma 680zł. Była druga opcja, zamówienie nowego kolektora i koszt 1100 zł + 500 zł instalacja z demontażem starego. Podciśnienie podpięte tak, jak było z klapkami. Żaden błąd nie wyskakuje! Praca silnika wróciła idealnie do normy. Równiutko, na zimnym cichutko. Przy 1,5 tyś obrotów żadnych szarpnięć ani czkawki. Wcześniej nawet myślałem, że po tylu latach nie umiem wrzucać biegów, a okazało się, że wszystko prze te klapki. Równiutka praca silnika, idealnie wchodzą biegi! Dodatkowe komentarze oczywiście mile widziane, mam nadzieję, że komuś borykającemu się z podobnymi objawami ten post choć trochę pomoże.
  2. Raz jeszcze witam wszystkich forumowiczów. Zanim ktoś wytknie, że znów to samo to zapewniam, że od paru dni wertuje forum i nie mogę znaleźć aktualnych informacji. Mianowicie. Mam BMW E90 z roku 2009. Anglik. Wersja nawigacji MOTION, system CIC. Chciałem zaktualizować mapę w navi. Zacząłem od poszukiwań fachowca, który by to zrobił. Jeden dżentelmen z miasta Łodzi za jednorazową aktualizację mapy zażyczył sobie 400 zł. Jednocześnie, u innego fachury umówiłem się na założenie tempomatu w cenie 550 zł, więc kwota 400 za mapę wydała mi się zbyt duża. Postanowiłem sam to zaktualizować :) W skrócie, okazało się, że map jest mnóstwo (chomikuj itp) Wiec bez problemu znalazłem mapę do mojej wersji nawigacji. Później okazało się, że potrzebny jest kod FSC. Po całym dniu walki z próbą wyciągnięcia pliku 1B.hex ( różne pendrive, na odpalony, na zapłonie itp) poddałem się i kod postanowiłem zakupić na allegro za 86 ziko. Kod miał przyjść w ciągu kilku minut do 24 godzin. Po 36 godzinach i mizernych próbach kontaktu ze sprzedającym, zażądałem zwrotu kasy. Sprzedający oznajmił, że z powodu COVID19 wszystko działa wolniej i nie wie kiedy kod przyjdzie. Kasę oddał. Więc, mam mapy ale nie mam kodu FSC. Allegro i OLX zwyczajnie nie ufam. Czy jest tu ktoś zaufany, kto może polecić kogoś, kto mi ten kod załatwi? Może ktoś z okolic Łodzi może podpiąć wtyczkę i swoim magicznym komputerkiem wyciągnąć ten kod? Panie, Panowie i inne Panewki... Chętnie zapłacę! Czytałem regulamin i mam nadzieję, że post nie zostanie usunięty. Jeśli złamałem jakąś zasadę to bardzo przepraszam, ale nie mogę znaleźć rozwiązania a może innym ten temat też pomoże. Pozdrawiam,
  3. Witam wszystkich i pozdrawiam. Moje BMW to stara ale jara e90 w dwu litrowym "dizlu". 2009 rocznik.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.