Skocz do zawartości

michalmalicki

Zarejestrowani
  • Postów

    24
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    2020 BMW 330i Touring G21

Osiągnięcia michalmalicki

Praktykant

Praktykant (3/14)

  • Tydzień na forum Unikat
  • Miesiąc na forum Unikat
  • Rok na forum Unikat

Najnowsze odznaki

0

Reputacja

  1. Aktualizacja Styczeń 2022: Od moich przygód z BMW G21 mineły prawie dwa lata. Niestety problem, który zaczął się od foteli BMW okazał się chroniczny. Do dzisiaj mam okropne problemy z prawym pośladkiem i nie mogę normalnie funkcjonować. Jest tak źle, że nie mogę siedzieć normalnie na zwykłym krześle. Lekarze, fizjoterapeuci, itd, nadal zgadują co może być nie tak. Rezonans i Rentgen niczego nie wykazały. Coś mi się popieprzyło z mięśniami, z tego co mówią specjaliści. Apel do wszystkich planujących kupować auto (BMW czy inne): testujcie auto na długich trasach (200+ km non-stop) i zwracajcie uwagę na wygodę foteli! Pozdrawiam M
  2. W moim niefortunnym BMW 3 miałem wrażenie, że cały czas jest coś nie tak z ułożeniem mojej prawej nogi. Tunel środkowy zdecydowanie wydawał mi się zbyt szeroki. Jakkolwiek nie ustawiałem pozycji fotela prawa noga mi po prostu "nie leżała". Moje objawy wskazują na syndrom mięśnia gruszkowatego. Jeden z powodów tego syndromu jest długotrwały obrót nogi (nie tylko stopy a całej nogi, włącznie z udem) na zewnątrz. Ja cały czas miałem wrażenie, że pozycja za kierownicą zmusza mnie do tego żeby prawa noga była lekko wykręcona. Nie jestem oczywiście w stanie udowodnić, że to pozycja a nie twardość lub konstrukcja fotela sprawiły u mnie dolegliwości. Zresztą teraz nie ma to już znaczenia. Mam nadzieję, że się wyleczę i wkrótce będę juz jeździł wygodnym Audi ;) Pozdrawiam M A robiłeś sobie rezonans kręgosłupa ls, że wykluczasz dyskopatie i obstawiasz mięsień gruszkowaty? Objawy bardzo podobne, ale dyskopatia niestety czestsza przyczyna bolow i niestety powazniejsza. Nie robiłem rezonansu kręgosłupa. Obstawiam mięsień gruszkowaty jako że ból pojawia się tylko i wyłącznie w obrębie prawego pośladka i tylko po siedzeniu na wąskim siedzisku. W dodatku problem pojawił się po raz pierwszy po nabyciu niefortunnego bmw, w którym siedzenie i pozycja były dla mnie niewygodne. Przez najbliższe 2 tygodnie skupię się na rozciąganiu i wzmacnianiu mięśnia gruszkowatego. Jeśli problem będzie wracał to zdecydowanie idę do lekarza. Dziękuję za sugestię. Pozdrawiam, M
  3. W moim niefortunnym BMW 3 miałem wrażenie, że cały czas jest coś nie tak z ułożeniem mojej prawej nogi. Tunel środkowy zdecydowanie wydawał mi się zbyt szeroki. Jakkolwiek nie ustawiałem pozycji fotela prawa noga mi po prostu "nie leżała". Moje objawy wskazują na syndrom mięśnia gruszkowatego. Jeden z powodów tego syndromu jest długotrwały obrót nogi (nie tylko stopy a całej nogi, włącznie z udem) na zewnątrz. Ja cały czas miałem wrażenie, że pozycja za kierownicą zmusza mnie do tego żeby prawa noga była lekko wykręcona. Nie jestem oczywiście w stanie udowodnić, że to pozycja a nie twardość lub konstrukcja fotela sprawiły u mnie dolegliwości. Zresztą teraz nie ma to już znaczenia. Mam nadzieję, że się wyleczę i wkrótce będę juz jeździł wygodnym Audi ;) Pozdrawiam M
  4. Chciałem bardzo fotele bazowe ze względu na to, że "przejechałem" się na fotelach sportowych w BMW. Jednak Audi A4 Avant 45 TFSi z fotelami standardowymi i takim samym wyposażeniem jak to samo auto w wersji "Business edition" w Holadnii koszowałby mnie prawie 10 tys. Euro więcej. Business Ed. jest tylko z fotelami sportowymi. Miałem to szczęście, że w tym samym dniu, w którym odstawiałem moje niefortunne BMW do dealera przetestowałem też Mercedesa GLC i Audi A4 Avant, oba z fotelami sportowymi. Miałem więc w tym samym dniu porównanie foteli sportowych w BMW 3 G21, Mercedesie GLC i Audi A4 Avant. W BMW 3 było okropnie już po 10 minutach. Mercedes dawał mi się we znaki po 30 minutach, a Audi było OK. Zdecydowałem więc na Audi z fotelami sportowymi. W najgorszym wypadku, jeśli Audi z fotelami sportowymi będzie dla mnie niewygodne to zamienię fotele na standardowe w Audi. Cały ten cyrk spowodował, że teraz obawiam się czy ów ból, który odczuwam w prawym biodrze i pośladku nie będzie chroniczny. Z tego co czytałem najprawdopodobniej nabawiłem się syndromu mięśnia gruszkowatego. Wszystkie objawy na to wskazują. Mam nadzieję, że do czasu odbioru nowego Audi (styczeń 2021) jakoś się wykuruję. Pozdrawiam M
  5. Napisałeś to sugerując, że jest to oczywiste, że fotele sportowe są mniej wygodne od zwykłych. Mój dealer zasugerował mi fotele sportowe jako fotele bardziej wygodne od zwykłych na długie trasy. Dodatkowo, czytanie postów na tym i innych forach wyraźnie wskazywało na to, że fotele sportowe w bmw są wygodniejsze na długie trasy niż fotele zwykłe. Nie kupowałem tego auta po to żeby jeździć "sportowo", nie jestem w ogóle taką jazdą zainteresowany. Niestety wyszło jak wyszło. Dealer odkupił ode mnie 6 miesięczny samochód, na czym oczywiście straciłem sporo pieniędzy. Jednak zdrowie jest ważniejsze. Zamówiłem już Audi A4 i uciekam jak najdalej od BMW. Pozdrawiam M
  6. Chodzę teraz na zajęcia z mobilności. Dodam, że rutynowo biegam, jeżdżę na rowerze i uprawiam wspinaczkę skalną. Ćwiczenie rozciągania pasma biodrowo piszczelowego robię rutynowo po każdym biegu. Zdecydowałem już, że pozbywam się tego auta i albo bmw 5 albo powrót do Audi. Pozdrawiam, M
  7. Cześć, Niestety to nie żart. Myślę, że problem jest raczej w szerokości kości w biodrach a nie w ilości tłuszczu. Od zeszłęgo tygodnia chodzę na zajęcia z postury i mobilności, więc adresuję też możliwość, że jest coś nie tak ze mną. Dodam tylko, że jestem normalnie aktywny: bieganie, rower, wspinaczka. Jednak dodatkowe zajęcia z postury i mobilności raczej nie zaszkodzą. Nie próbowałem jechać na fotelu pasażera. Jednak próbowałem jechać BMW X3 z takimi samymi fotelami i problem był podobny. Więc wyciągnąłem wniosek, że siedziska w tych fotelach są dla mnie za wąskie. Pozdrawiam M
  8. Cześć, Dziękuję za odpowiedź. 1. Boczek z prawej strony siedziska uciska mnie w boczną część prawego biodra. Rzeczywiście jestem zdziwiony, bo moje gabaryty są średnie. Fotel był już nieco zmodyfikowany przez autoryzowany przez BMW zakład (boczki były nieco rozszerzone) jednak to nie pomogło. Ta sytuacja jednak spowodowała, że zacząłem podważać mój wybór samochodu. Audi A4 Avant i BMW 3 Touring były niejako jedynymi samochodami, które rozważyłem. Jednak teraz myślę o zapłaceniu za auto, które będzie bardzo bardzo komfortowe na dłuższe trasy. 2. Układ kierowniczy w BMW 3 Touring jest lekki przy małych prędkościach w normalnym BMW 3 Touring G21 (sprawdzałem). Jednak w przypadku BMW 3 Touring (G21) z Variable Sport Steering kierownica jest zbyt ciężka (zbyt małe wspomaganie). Dlatego pytam o wspomaganie w piątce. Oczywiście sprawdzę to podczas jazdy testowej piątką. 3. OK, miałem nadzieję, że tylna oś skrętna pomoże w sterowaniu tym krążownikiem 4. Mam nadzieję! Jak będę kupował to na pewno z systemem audio B&W jako że mam zacięcie audiofilskie. Pozdrawiam M
  9. Cześć, Od kwietnia mam BMW 330i Xdrive Touring (G21). Samochód jest bardzo dobry. Niestety mam olbrzymie problemy z fotelami sportowymi. Mam zresztą na ten temat wątek: https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=215&t=373568 Przez najbliższych kilka tygodni postaram się rozwiązać problem foteli poprzez firmę modyfikującą fotele (zgodnie z gwarancją auta itd). Obawiam się jednak, że mogę nie rozwiązać tego problemu i fotel będzie nadal niewygodny. Dlatego też rozważam zamianę samochodu na BMW 530i Xdrive Touring u mojego dealera. Oczywiście wezmę tę piątkę na długą jazdę testową zanim wyciągnę portfel. Mam jednak kilka pytań do Was forumowiczów i użytkowników nowej piątki: 1. Siedzisko moich foteli sportowych jest dla mnie za wąskie. Prawe biodro boli mnie po pół godziny jazdy. Boczki w fotelach sportowych są bardzo agresywne w trójce, co w połączeniu z wąskim siedziskiem powoduje kompletny brak komfortu. Jestem średniej budowy ciała (176 cm, 73 kg). Czy ktoś z Was spotkał się z naciskiem na prawe biodro w piątce? Pytam i o fotele sportowe, standardowe i o fotele komfortowe. 2. Niestety zamówiłem w mojej trójce "Zmienny, sportowy układ kierowniczy " (S02VL). Jak dla mnie kierownica działa zbyt sztywno i samochód ma zbyt sportowy charakter. Jestem raczej zwolennikiem lekkiej kierownicy. Jest to kolejny powód, dla którego rozważam zmianę auta. Widzę, że w piątce jest coś co nazywa się "Aktywny układ kierowniczy ze skrętną osią tylną ". Czy mógłby ktoś skomentować jak kierownica działa z tym systemem? Czy lekko, czy raczej sztywno? 3. Trójka ma 4.71 metra długości i 2.07 metra szerokości z lusterkami. Piątka jest oczywiście większa: 4.96 m x 2.13 m. Boję się nieco przesiadki w taki duży samochód z mojej trójki. Nie jeżdżę co prawda po mieście z malutkimi ulicami. Samochód jest głównie na wypady weekendowe, czyli na dużo jazdy po autostradach. Jednak zdarzać się będą wyjazdy w góry, gdzie trzeba podjechać wąską drogą i może też na wąskiej drodze zawrócić. Dodam, że nie jestem mistrzem kierownicy a jedynie przeciętnym kierowcą. Co myślicie, czy powinienem w ogóle myśleć o tak dużym aucie? Czy ten "Aktywny układ kierowniczy ze skrętną osią tylną " pomaga jeśli idzie o manewrowanie samochodem? Jeżeli tak to mógłby ktos skomentować? 4. Komfort na długich trasach. Samchód będzie głownie do wyjazdów weekendowych z dojazdem 3-5 godzin. Dlatego ważny jest dla mnie komfort i cisza w samochodzie. W mojej trójce nie jest źle. Jednak problem z fotelem i ogólna pozycja za kierownicą nie są dla mnie komfortowe. Czy możecie skomentować kwestię komfortu w piątce na długich trasach? Dziękuję i pozdrawiam, Michał
  10. Zdjęcie z mojego G21 330i. 3600 km, w większości w mieście. Mówi mi, że 7.9 L/100 km. Nie wiem na ile to jest prawda ale chyba prawda. Pozdrawiam
  11. Mój fotel sportowy ma teraz rozszerzone boczki przez autoryzowany warsztat. Wstawili mi też podparcie lędźwiowe. Jednak nadal jest niewygodnie. Muszę teraz jedbak wziąć na wstrzymanie I iść do fizjoterapeuty. Potem zacznę od początku szukania pozycji. Najbardziej wkurza to, że auto jeździ jak marzenie. Mam 330i i jest to rakieta. Poza tym cicho itd. Wziąłem też wszystkie systemy itd więc drażni to, że taka podstawowa rzecz jak komfort siedzenia jest do d... Cóż, będę kombinował. Ale myślę, że za rok wracam do Audi... Pozdrawiam M
  12. Dzięki. Wybiorę się. Po wczorajszych próbach z różnymi siedzeniami myślę, że może być problem z moim ciałem. Pasmo biodrowo piszczelowe raczej to nie jest. Kiedyś miałem problemy z ITB ale ból jest gdzie indziej i ma inny charakter. Zresztą od tamtego czasu zawsze po bieganiu rozciągam ITB rzetelnie. Ale twoją sugestię wizyty u fizjoloterapeuty przyjmuję. Dam znać jaki będzie rozwój sytuacji. Pozdrawiam M
  13. Wczoraj miałem jazdę próbną BMW 3 (g20) z siedzeniami niesportowymi (również nieskórzane, tak jak moje). Po 20 minutach okazało się, że jest ten sam problem z fotelem wpijającym się w moje biodro. Nie mogłem znaleźć też wygodnej pozycji. Znów fotel wydawał się zbyt wąski. Mój dealer dał mi do przetestowania BMW X3 ze skórzanymi fotelami sportowymi (dokładnie takie same jak w G20). Po 30 minutach problem był ten sam: uczucie że siedzenia są zbyt wąskie. Następnie spróbowałem BMW 5 z siedzeniami komfortowymi. Tu było już zdecydowanie lepiej, aczkolwiek odczuwałem lekki ucisk na biodro. Na tym etapie są dwie możliwości: 1. Siedzenia BMW i mój tyłek są niekompatybilne 2. Coś się popsuło w moim biodrze (być może przez złą pozycję jazdy po odbiorze nowego auta) Teraz przez kilka dni nie będę wsiadał do auta i poszukam fizjoterapeutę żeby sprawdzić czy coś jest nie tak ze mną. Zobaczymy więc za kilka dni. Pozdrawiam i dzięki wszystkim za odpowiedzi. M
  14. Dzięki za pomiary! Rzeczywiście szerokość podobna. Ja myślę, że problem tkwi w agresywnie wyprofilowanych boczkach przy siedzisku w moich siedzeniach. Sprawdzę to eksperymentalnie dzisiaj, jako że będę testował G20 z siedzeniami niesportowymi. Jeśli idzie o kontuzje to nie wykluczam tego. Aczkolwiek, nie przypominam sobie żebym coś sobie nadwyrężył z prawej strony biodra. Dodatkowo, ten trop raczej mnie nie przekonuje dlatego że nie miałem najmniejszego problemu w moim Audi A4. Napiszę o moich spostrzeżeniach po jeździe trójką z niesportowymi fotelami. Pozdrawiam, M
  15. Też nie. Próbowałem wszystkiego. W ogóle przód fotela podniesiony w ogóle mi nie pasi. Pozdrawiam M
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.