Witajcie Panowie, potrzebuję Waszej pomocy w kwestiach mojego BMW E46 320d 2002 automat (sedan). Potrzebowałam pilnie coś kupić i nie miałam możliwości jeździć, szukać, sprawdzać - padło na niezbyt idealny egzemplarz, ale jeździ ;) W poniedziałek jadę do mechanika, zobaczymy co powie (byłam tylko na stacji sprawdzic zawieszenie i szybki pogląd (wstępnie do zrobienia gumy na stabilizatorze i rurki hamulcowe do wymiany). Jak narazie usterki które są - zauważyłam, to: 1. Prawa wycieraczka nie działa, 2. Świeci ikona od poduszki (mówił, ze czujka zepsuta - patrząc na miejsce gdzie jest poduszka wydaje mi się, ze była wywalona, bo jest nierówny plastik), 3. Swiecą ikonki na czerwono, że swiatła w tyle nie działają (a działają), facet mówił, że to z powodu zepsutej listwy oswietlajacej tablicę (do wymiany) 4. Nie działa srodkowe światło w kabinie - małe po bokach i tylne ok, 5. Dziwna sprawa z lampą lewą przednią (od strony kierowcy) - dziś otworzyłam auto, nie odpalałam, otworzyłam maskę, by sprawdzić olej (mega czarny, do polowy na bagnecie) i wowczas zauważyłam, ze ta lampa się świeci - przekrecilam wlaczenie, wylaczenie swiatel, nic to nie zmienilo, dalej swiecila, zamknelam auto, dalej swiecila, poszlam do domu, po jakims czasie, gdy wróciłam byla zgaszona, A teraz przejdzmy do spraw konkretniejszych: 6. Silnik dość głośno chodzi, i widzę, ze az maska wibruje. Podczas jazdy auto dobrze sie prowadzi, ale na postoju jest głośno, że nawet z drzwi słychać stukot 7. Lekki świst słychać podczas wciskania gazu, ale to podobno standard z turbiny 8. Przy skrecaniu w prawo na wolnej jeździe, typu ruszanie, podjezdzanie lub cofanie słychać tak jakby zgrzyty, coś w sensie jakby od zawieszenia w połączeniu z układem kierowniczym, 9. Gościu mówił, że auto nie ma dwumasy, że taki model (jest to możliwe?) i że nie miało dpf'a, że jakby miał to musiałoby być wpisane w dowodzie, ze on zmieniał z katalizatora na strumienice (po sprawdzeniu rury w środku - palec czarny) 10. I wisienka na torcie - o co głównie chce sie Was doradzić co mam zrobić - wymienial deskę rozdzielczą z anglika (ikona samochodu pokazuje otwarte drzwi na odwrót) - mówił, ze padło mu oświetlenie, i teraz wygląda ona tak, ze na predkosciomierzu są standardowo km/h, zaś na elektronice mile - 199 tys. mil z hakiem, wg bazy danej gov ostatni przebieg był 290 tys. km, zaś sprawdzając auto w car vertical ostatnie dane są z 2017 roku 320 tys. km - mix jak cholera, tym bardziej, ze silnik wymieniał na anglika co miał 80 tys. mil - doradzcie prosze co zrobić, jak ustawić to wszystko, by było na km i w porządku do przeglądu lub kontroli policji. Aha - i predkosciomierz zaniza predkosc o 5km (w porownaniu z aplikacją gps na telefonie). Czyli przykladowo - na liczniku 70km/h, wg gps 75km/h. Przewaznie roznice są do 2km. Proszę o porady :)