Skocz do zawartości

qubak

Zarejestrowani
  • Postów

    27
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    G01

Osiągnięcia qubak

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. Cześć. Pytanie po jakim przebiegu wyskoczył Wam komunikat o konieczności wymiany klocków hamulcowych? Jaki koszt w ASO/ poza ASO za przód/tył? U mnie XDrive 20d, 2020 po 30 tys tylne klocki piszczą i są do wymiany, koszt ok 1800 - 2000 zł brutto. Jazda 'normalna'. Z góry dzięki.
  2. Jak zamawiałem hak to była mowa tylko o wiązce dedykowanej - wygląda na to, że to nie jest wiązka oryginalna i nie miałem pojęcia, że może to mieć takie znaczenie. Ta wiązka od westfalii, tak jak pisałem wcześniej okazuje się, że nie jest kodowalna i nie będzie wysyłać informacji do komputera pokładowego po podłączeniu przyczepy - czyli tym samym nie będzie działać to o czym pisałeś... Z tego co zrozumiałem, nawet jak w id7 zakodują, że jest hak w samochodzie, to i tak nie będzie to działać - najwyżej mogą pojawiać się błędy... to wszystko trochę mi się nie skleja, ale niestety zależy z kim rozmawiam w serwisie - każdy mówi coś innego. Auto jest na gwarancji więc mam ograniczone możliwości. Przy okazji zapytam jaki byłby koszt wymiany na oryginalną wiązkę BMW.
  3. Kilka informacji, które udało mi się zdobyć: - do kwietnia westfalia produkowała wiązki dedykowane z modułem UCC1, których nie da się kodować w BMW - tzn nawet po zakodowaniu, ten moduł wpięty do CAN nie będzie wysyłał informacji do komputera pokładowego pojazdu np o podłączonej przyczepie itp, dopiero w kwietniu 2022 westfalia wypuściła nowy moduł (wiązkę), którą podobno da się zakodować (jest ryzyko, że pojawią się błędy przy aktualizacji modułu przyczepy np poprzez Remote Software Upgrade i będzie potrzebne ponowne kodowanie) - wiązki dedykowane i wiązki oryginalne często mogą wyglądać tak samo i być produkowane przez tą sama firmę (np westfalia), ale te oryginalne nie są dostępne poza ASO - w moim przypadku (BMW X3 G01 z iDrive7), podłączenie poza ASO wiązki dedykowanej (przed kwietniem) powoduje, że auto nie widzi haka, czujniki się nie wyłączają, kamera się nie zmienia, klapa bagażnika dalej jest otwierana gestem nogą (to takie główne zmiany, które nie zostają zainicjowane po podłączeniu przyczepy/bagażnika rowerowego) - jestem umówiony w BMW, które wstępnie uważa, że da się zakodować sterownik westfalii, który jest wpięty do CAN (czyli sprzeczność z tym co mówi wsparcie westfalii) - zobacze czy faktycznie BMW ma jakieś swoje sposoby na kodowanie takiego modułu Podsumowując, wychodzi na to, że bez oryginalnej wiązki, Westfalia dopiero w najnowszej wiązce daje możliwość kodowania, które działa z BMW (zaznaczam, że chodzi o modele BMW, nie mam wiedzy o kodowaniu innych pojazdów).
  4. A montowałeś w ASO czy poza ASO? i kto robił kodowanie - bo ta wiązka od Westfalii teoretycznie nie wymaga kodowania, a w BMW mówią o konieczności 'doposażenia' auta w hak...
  5. Hej, zamontowałem hak Westfalia, z wiązką dedykowaną, ale ze względu na przepaść cenową montaż nie był w autoryzowanym serwisie BMW - okazuje się jednak, że sama wiązka nie zmienia ustawień niektórych elementów systemu i konieczna jest aktualizacja oprogramowania i doposażenie auta w hak. Problemy jakie na szybko zaobserwowałem to m. in.: - brak wyłączania się czujników z tyłu przy podłączonej przyczepie/bagażniku - brak deaktywacji otwierania klapy bagażnika gestem podczac zamontowanego na haku bagażnika - tak z ciekawości byłem w szoku, że nie można dostępu komfortowego wyłączyć samodzielnie - tak, żeby otwieranie i zamykanie samochodu było tylko przy użycia przycisków na kluczyku - brak zmian w widoku kamery cofania Ten post jest też w celu poinformowania osób, które planują taki montaż - okazuje się, że jednak sam montaż haka z wiązką dedykowaną nie wpływa na ustawienia w oprogramowaniu - trochę zostałem wprowadzony w błąd przed podjęciem decyzji o montażu. Będę wdzięczny jak ktoś podzieli się swoim doświadczeniem i czy udało się komuś zaktualizować system iDrive 7. Tylko w niektórych serwisach BMW chcą wykonać taką usługę odpłatnie, a żeby nie stracić gwarancji na razie nie mogę tej aktualizacji zrobić poza BMW.
  6. Hej, kojarzy ktoś czy jest jakaś nowa aktualizacja iDrive 7 z Remote Software Upgrade - podobno miała się pojawić a czeka mnie wizyta serwisowa...
  7. siodema ja mam G01 z marca 2020 z Live Cocpit i ID7. Niestety nie wiem jak sprawa wyglada z ID6 i czy jest możliwość aktualizacji do ID7.
  8. Problem miałem z telefonem, skontaktowałem się ze wsparciem Samsunga i powiedzieli mi jak zrobić reset ustawień sieciowych i teraz działa - podczas Wifi direct mam już internet przez transmisję danych. To wyłączanie systemu, jest tylko wtedy, gdy zaraz po zakończonej jeździe wyłączy się silnik i otworzy drzwi - każda zmiana w systemie po wyłączeniu silnika a przed otwarciem drzwi pozostawia system aktywny - przynajmniej tak zaobserwowałem jak do tej pory. Z dodatkowych rzeczy, które zwróciły moją uwagę, to teraz na postoju na zegarach jak ma się chwilowe spalanie to jest wartość 99/100 l/km a wcześniej chyba było -/100 l/km Również po wyłączeniu zapłonu na panelu od klimatyzacji jest ikonka 'wentylatora', której wcześniej nie było - sygnalizuje według mnie możliwość włączenia wentylacji na postoju. Zmieniło się też sporo w Mapach, jeżeli chodzi o sposób wprowadzanie celu itp... System iDrive jest w porządku, ale brakuje mi kilku możliwości, zwłaszcza kiedy miałem możliwość korzystać z różnych systemów w innych samochodach.
  9. Podzielę się spostrzeżeniami z ostatniej wizyty w serwisie BMW. Zgłosiłem, że system iDrive się zawiesił kilka razy + kilka drobnych rzeczy (problem z zapisanymi stacja radiowymi do ulubionych, brak spotify w menu Media). Pan w serwisie powiedział, że Spotify wydaje mu się, że powinien działać i że pewnie przeprogramują cały samochód (chyba, że okażę się że jest to błąd modułu, który będzie trzeba wymienić). Po ok 2.5h odebrałem auto - okazało się tylko, że został wgrany nowy soft - jest to soft 11/20 i poniżej moje spostrzeże co do zmian wględem wcześniejszej wersji 03/20: - dostępny jest Android Auto - ale są drobne problemy - na tel Samsung S9+ z Android 10.0 trochę kombinowania i dalej pojawiają się problemy, że jest połączenie bezprzewodowe Wifi Direct i nie ma internetu w telefonie, a tym samym w AA - szukam na różnych forach gdzie jest problem i próbuję (raz działa/raz nie), druga sprawa to dostępne aplikacje - na stronie w google play jest sporo różnych aplikacji (np Messanger, WhatsUp itp - czy są potrzebne to inna sprawa, ale raz mi się pojawiły, a potem zniknęły i nie ma jak ich przywrócić...) - także dalej walczę, żeby było to stabilne połączenie... - zmienią się ikonka na desce rozdzielczej od temperatury silnika (tak jak już ktoś wspominał) - kilka zmian w ustawieniach/statystykach pojazdu (np wskazania zużycia adblue - teraz po zakończeniu jazdy, wyłączeniu silnika i otwarciu drzwi system multimedialny się całkowicie wyłącza - tutaj mam pytanie czy też tak macie? wczesniej po zakończonej jeździe system (w tym radio z muzyką) wyłączały się dopiero jak się zamykało samochód... - dalej nie ma dodatkowych opcji w Apps, które są dostępne w innych modelach BMW z iDrive 7 - doszedłem do wniosku bawiąc się tym samym systemem ale w wyższych modelach, że jednak celowo BMW nie udostępnia pewnych funkcji w niższych modelach - szkoda, bo w tej klasie auta to raczej słabe - nie mówię o funkcjach dodatkowych, ale np o sterowaniu z poziomu kierowcy temperaturą z tyłu (3 strefa) - w wyższych modelach jest opcja z Menu klimatyzacji, zeby zmienić temperaturę, a w X3 można tylko zawsze po włączeniu mieć temperaturę 22stopnie, a jak chce się ją zmienić z poziomu kierowcy to tylko poprzez SYNC wszystkich stref... Jak ktoś ma jakieś swoje spostrzeżenia co do najnowszych wersji oprogramowania to będę wdzięczny za wskazówki/komentarze. Tak samo jak pojawią się nowe wersje oprogramowania. PS Dodam tylko, że skoro AA jest od wersji 11/20 to nie rozumiem, dlaczego w serwisach jak próbowałem się dowiedzieć to często mówili, że nie ma i nie wiadomo kiedy się pojawi...
  10. Dzięki za informacje - zaraz sprawdzę :) Jeżeli chodzi o te ograniczenia hardware dla modułu SP15 to z tego co wiem nie będzie możliwe: - sterowanie głosowe klimatyzacją - otwieranie pojazdu telefonem - Remote Software Upgrade - ale tak jak pisałem wcześniej na infolinii BMW powiedzieli mi, że ta opcja ma być dostępna też dla X3 w tym roku
  11. Żeby sprawdzić wersję oprogramowania, to jak jest ustawiony język angielski, to w instrukcji obsługi wystarczy wyszukać po słowie kluczowym "imprint" Ja muszę się udać do serwisu niebawem, ponieważ ostatnio miałem problem z zegarami (nie odpalił się system na ekranie głównym), a na zegarach miałem BMW X5 zamiast X3 :D - trwało to przez jakiś czas, dopiero po dłuższej przerwie w jeździe system się ponownie załadował. Mam też problem (którego nie umieli rozwiązać) z nazwą stacji radiowej dodanej do ulubionych - zamiast "Radio ZET" zawsze zapisuje mi się nazwa "Mary J." - taka głupota, ale śmieszne, ze reset nie pomógł i w BWM nie umieli ogarnać :) Mam nadzieje, że uda się dokonać aktualizacji systemu w ramach gwarancji, ponieważ zaskoczyło mnie, że usługa aktualizacji systemu jest płatna. Ale dobrze wiedzieć, że AA już działa w X3. Szkoda natomiast, że BMW ogranicza dostęp do niektórych funkcji tylko ze względu na politykę (niby jest iDrive 7, ale nie wszystkie opcje w X3 i w Polsce są dostępne).
  12. Ciekawe, bo słyszałem kiedyś, że tylko te auta, które mają nowy moduł (można je rozpoznać po przycisku uruchamiania pojazdu, który jest umieszczony przy dźwigni zmiany biegów) mają możliwość zdalnej aktualizacji. Natomiast pod tym linkiem widać zdjęcie z auta ze starszym modułem (dalej dostępny m.in. w BMW 5 czy 7, jak również BMW iX3 jest już kompatybilne, a przecież to jest dalej wnętrze zwykłego X3. Możliwe, że ta informacja o planowanej dostępności zdalnej aktualizacji również w BMW X3 jest prawdziwa i niebawem będzie dostępna. Problem tylko, że w BMW bardzo ciężko dostać konkretną odpowiedź... PS No i niestety, za aktualizację systemu do nowszej wersji serwisy każą płacić :(
  13. Cześć, otwieram taki wątek, bo jestem ciekawy jakie macie wersje oprogramowania iDrive 7 w swoich pojazdach - od dłuższego czasu próbuję się dowiedzieć jak wygląda kwestia aktualizacji (np wersja z Android Auto) i co chwila dostaję różne odpowiedzi (od serwisów, infolinii BMW). Chciałbym też wiedzieć, jakie zmiany są dostępne dla X3 w Polsce, bo jak dotarłem do informacji o zmianach w systemie iDrive 7 (ogólnych) z ubiegłego roku, to połowa tych funkcji nie jest dostępna w Polsce (np możliwość włączenia świateł tylnych wraz ze światłami do jazdy dziennej) Ja mam wersję 03.2020 - brak Android Auto. (info o wersji dostałem z infolinii) Dowiedziałem się, że w tym roku ma pojawić się aktualizacja, która pozwoli w BMW X3 na Remote Software Upgrade (jakiś czas temu słyszałem w serwisie, że przez "jakieś" ograniczenia, ta opcja w tych modelach nie będzie dostępna) - może ktoś coś wie w temacie Dajcie też znać jak u siebie sprawdzacie wersję oprogramowania i co się zmieniło przy aktualizacji systemu (nowy wygląd, nowe opcje itp). Ja ze swoich obserwacji systemu iDrive 7 w róznych modelach zauważyłem np: - inaczej wyświetlane grafiki informujące o braku zapięciu pasów (przód i tył) - brak w X3 opcji do sterowania klimatyzacją z tyłu - brak opcji do sterowania otwieraniem okien - brak BMW Caring Car - brak ikony na desce rozdzielczej i światłach mijania - jest tylko jedna ikona od świateł postojowych, która zapala się jak włączą się światła mijania Jeżeli chodzi o aktualizację wersji z Android Auto, to słyszałem w jednym serwisie, że już była, ale znikła i pewnie za kilka dni pojawi się nowa wersja (informacja z początku lutego), jak również dostałem informację, że jeszcze nie ma wersji z Android Auto. Ciekawostka, że od ok tygodnia podłączając ten sam telefon do samochodu na telefonie pojawia mi się komunikat, że w Aucie jest dostępne Android Auto (brak aktualizacji wersji oprogramowania w ostatnich miesiącach), natomiast nie udaje mi się tego zainstalować w telefonie... Pozdrawiam,
  14. Czy ktoś może ma jakieś informacje odnośnie aktualizacji z Android Auto w BMW X3 G01 iDrive 7? Dzwoniłem kilka razy i nikt nie umie odpowiedzieć. Ostatni soft mam z marca 2020, podobno jest jakiś nowszy ale nie ma w nim android auto.
  15. Ja mam na razie przejechane 5 tys km i mam wrażenie ze nic nie zmienił się zasięg od czasu jak odebrałem samochód a na pewno cały czas mam ze nie trzeba nic dolewać... sam się zastanawiałem jak i czy to działa...
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.