
Zami
Zarejestrowani-
Postów
20 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Informacje osobiste
-
Moje BMW
e90 335d
Osiągnięcia Zami
Praktykant (3/14)
0
Reputacja
-
@mg123 mozesz napisac jakiej chemii uzyles do malowania? Mam ten sam problem.
-
podlaczam sie pod pytanie. to chyba ten sam Pan:
-
Robilem tam kiedys standard czyli plyny i filtry - tu nie trzeba wielkiej filozofii i bylo ok. Natomiast waz od doladowania (turbo->intercooler) mialem w oleju i Pan zaproponowal od razu wymiane calego elementu. Na moje pytanie czy sa fizyczne slady uszkodzenia albo czy uszczelka byla sprawdzana Pan juz nie mial niestety odpowiedzi.
-
Czesc, Czy ktos sie orientuje czy jest szansa na live data w iscie ponizszych parametrow: - egr %uchylenie - aktualnie polozenie klapki bypassu na chlodnicy egr I czy jest jakis test na droznosc chlodnicy egr? Cos w stylu intake sooting.
-
[N47 M47] aplikacja android diagnostyka, DPF i więcej
Zami odpowiedział(a) na pawelgawel temat w E90, E91, E92, E93
Czesc, dolaczam zrzut. https://ibb.co/L5SYCbz Jak to mozliwe, ze te temperatury chodza 1 do 1? Czy moze byc to spowodowane uszkodzonym temostatem? Ta max temperatura osiagnieta na postoju, auto stalo od okolo 83c. -
Czesc, Bede wdzieczny za sprawdzenie: F183980 Z gory dziekuje!
-
E90 - bardzo duże bicie przy hamowaniu z wysokich prędkości
Zami odpowiedział(a) na Zami temat w E90, E91, E92, E93
Lekki update z mojej strony. Wymieniem górne/poprzeczne wahacze na te od Mki - trw JTC 1423 i 1424. Ogolnie po pierwszym tescie na pewno jest mega poprawa tj dalej jest odczuwalne jakies bicie ale nie jest to wyrywanie kierownicy z rak. Jutro jade na zbieznosc i bede dalej temat zglebial. -
E90 - bardzo duże bicie przy hamowaniu z wysokich prędkości
Zami odpowiedział(a) na Zami temat w E90, E91, E92, E93
W paru innych wątkach też tuleja górnego wahacza była wskazywana jako przyczyna - po wymianie problem podobno ustal. Szukam jeszcze potwierdzenia czy problem występował w podobnych warunkach jak u mnie bo jak będę wymieniał to zrobię upgrade wezmę prawdopodobnie te wahacze trw z m3 -
E90 - bardzo duże bicie przy hamowaniu z wysokich prędkości
Zami opublikował(a) temat w E90, E91, E92, E93
Witam, Tak jak w temacie. Problem dotyczy przedniego prawego koła i występuję przy hamowaniu, które trwa minimum kilka sek z wysokich prędkości np 180-200. Objawia się to BARDZO silnym biciem na kierownicy. Po wyhamowaniu i późniejszej spokojnej jeździe objawy znikają. Przy jeździe miejskiej problem w ogóle nie występuje - brak jakiegokolwiek bicia. Wynika z tego, że problem występuje jedynie w otoczeniu bardzo wysokiej temperatury. 1. Auto świeżo po geometrii - wyniki idealne, lekka korekta. Rozmawiałem z diagnostą o tym problemie ale według niego układ jest w stanie bardzo dobrym. Mówił, ze jakby miał już się do czegoś przyczepić to ewentualnie do jednej tulei wahacza. 2. Auto po przeglądzie układu hamulcowego w warsztacie - brak uwag. 3. Ciśnienie opon fabryczne. 4. Brak dystansów lub jakichkolwiek zmian niefabrycznych Miał ktoś może podobną sytuację? Pozdrawiam -
[N47 M47] aplikacja android diagnostyka, DPF i więcej
Zami odpowiedział(a) na pawelgawel temat w E90, E91, E92, E93
https://ibb.co/MMHF2rL https://ibb.co/YcTyJ90 Dolaczam logi z BToola do poprzedniego postu odnosnie air mass. Oba wykresy reprezentuja te same dane jedynie inaczej zagregowane. Jak widac air mass expected ma wyrazne dwa poziomy 1500 i 2000, na ktorych sie opiera. Max air mass expected zostal osiagniety przy maks rpm i booscie w danym okresie czasu i juz sie nie zmienil, jakby sie zawiesil - silnik juz byl wtedy rozgrzany. Pytanie czy to blad pomiaru tylko u mnie czy jednak to jest powszechny blad. Wersja expert BToola, silnik m57 us. EDIT https://ibb.co/9b5H4qC Log z przejazdu wczesniejszego przed zatrzymaniem (zimny silnik) niz powyzszy. Jak widac nie ma tu zwiechy na air mass expected ale roznice miedzy expected, a actual sa bardzo duze. Co ciekawe widac, ze zaraz pod odpaleniu (zimny silnik) roznice sa najmniejsze (niska amplituda wahan) w tym okresie. -
czescidobmw.pl - Promocje / Nowości / Oferty
Zami odpowiedział(a) na Maciek_czescidobmw.pl temat w Dział Sponsorowany
Witam, Prosze o wycene kompletu termostatow (glowny+egr+dodatkowe wymagane elementy w postaci uszczelek/o-ringow). VIN: WBA PN7C50B F183980 (wersja usa) Pzdr -
[N47 M47] aplikacja android diagnostyka, DPF i więcej
Zami odpowiedział(a) na pawelgawel temat w E90, E91, E92, E93
Zrób pomiary podczas przyspieszania i porównaj sobie: https://log.malonetuning.com/chart/240823#H8KLCADClcK8S14CA23CjT0OwoMwDEbDr8OiOcKRQMKqUDlLwpTDgW3CrMOUEmDDpMKYwqrDpcO0JWHDqcOAw7rDnsO3EwIow43DsibCn8OQwrDCkMKBw6vDnBjDnRXCvl%2FDo8Khw6LCp8OMD17DiGfClW0tBz7DoSTDijvDlRRkWkjDkQjCqsOBwpTDvMOXw6PCh0tzw4rDuWVNHMKbfyIMdQjDusKzwrPCmcKUdcOidsOaw59iw7wBw7cqET%2FCvAAAAA%3D%3D pawelgawel juz teraz widac, ze moje logi sie bardzo roznia. Na wykresie od Ciebie actual jest wieksze lub bardzo zbliczone do expected w calym okresie natomiast u mnie actual jest zawsze nizszy od expected - i to bardzo - nie widac pelnego zakresu na 2 zalaczonych screenach ale pamietam jak to testowalem. Dzis jeszcze raz to powtorze i zgram dane zeby wykres zrobic. Z ktorego czujnika pochodza dane? MAF, MAP? Nie czuje zadnego ubytku mocy. Jedyne co mi sie przypomina to jedynie szarpniecie przy zmianie biegu z 2 na 3 (automat) przy wcisnietym gazie (przy odpuszczonym nie pojawia sie) ale to sobie do tej pory tlumacze adaptacja skrzyni. Wieczorem ogarne jeszcze test air mass system w ISTA i zobacze czy wartosci beda zbiezne z BToolem. https://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=1195370 -
[N47 M47] aplikacja android diagnostyka, DPF i więcej
Zami odpowiedział(a) na pawelgawel temat w E90, E91, E92, E93
Witam, W koncu zainstalowalem bimmer toola z uwagi na wyzsze spalanie i w czasie testow wyszlo ponizsze: https://ibb.co/ZLRk1r5 https://ibb.co/5GV7Fsb Po pierwsze termostat do wymiany. Druga sprawa to przeplywka? Wywalilo mi SES 4862 (Air system, air to EGR mass flow, plausibility). W opisie bledu jest informacja: "The measured air mass is too high compared with the calculated air mass" - https://bmwfault.codes/XMLDiagView?doc=MgAwADAAMAAwADEANgA3ADQANwAwADQANgA1ADAANAA= Tymczasem na screenach z BToola actual < expected, czy to nie stoi ze soba w sprzecznosci? Chyba, ze measured to expected, a calculated to actual - prosba o potwierdzenie. Przy pomiarach wiele razy (przy roznych obrotach silnika) wartosc expected dla air mass osiagala wartosc dokladnie 1500 - czy to normalne? -
Świerszczenie na wysokości podsufitki, lusterka wstecznego
Zami odpowiedział(a) na DanielEspasito temat w E90, E91, E92, E93
:lol: :lol: :lol: Od siebie tylko dodam, ze dobrym sposobem jest po prostu wpisywanie w youtubie wszelkich możliwych kombinacji slow kluczowych (oczywiście angielskie kombinacje) "e90, sound, noise, squeeze, interior" itp. i sprawdzanie czy w outpucie dźwięki z filmików pokrywają się z naszymi. Ja tym sposobem po minucie szukania odkryłem, ze u mnie świerszczy dmuchawa nawiewu. -
Czy Adpatacja przepływomierza powietrza jest potrzebna?
Zami odpowiedział(a) na k2bTK temat w inpa, ncs, nfs, winkfp, dis, sss
https://www.e90post.com/forums/showpost.php?p=20339421&postcount=8