Skocz do zawartości

MastersE60

Zarejestrowani
  • Postów

    8
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    e46,e60

Osiągnięcia MastersE60

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Ktoś wie co może być przyczyną ???? Mam podobnie w e90 radio widze było już przez jakiegoś idiotę naprawiane i zamontował bez wiatraczka. Dodatkowo końcówka mocy nie posiada pasty. Dodam wiatraczek i dam trochę pasty może pomoże. Tylko nie wiem jeszcze czy powodem moze być przegrzewająca się końcówka mocy czy może coś innego. Mulf oraz tcu w tym egzemplarzu nie występuje
  2. Podeśle ktoś link do isty-p ?
  3. Speed121 dzieki za cenne uwagi Jeśli ktoś ma tajemną wiedze i nie chce się nią dzielić publicznie to można do mnie na pw napisać. Uszanuję i nie rozpowszechnię tej wiedzy ;) A jeśli ktoś wie w czym problem i chce zarobić to niech napisze na pw ile. Ale auto jest uziemione wiec troche ciezko gdzies podjechac Bezpieczniki sprawdziłem wszystkie. Na schemacie widze ze 26 to 7.5A od ogrzewania i klimatyzacji - ???? napewno o ten bezpiecznik chodzilo f54 zerkne jeszcze raz bo faktycznie istotny bezpiecznik (czerwono żółty kabelek) czyli przekaznik k9 też odpowiedzialny za terminal 15??? jak ręcznie go zwarłem to coś się odezwało pod maską F62 tez do k9 f89 u mnie ma 10A zgodnie z logiką jest ok bo zapala się kontrolka na skrzyni biegów . Steruje nim terminal 30 i z nim niema problemów. Ale wydaje mi się że trzeba zaczynać od początku a to co wyżej to już dalszy proces. A u mnie jest nie kompletny sygnał wake up co sugerować by mogło fizyczne uszkodzenie sterownika ? no bo gdyby oprogramowanie zablokowało to chyba wszystkie sygnały. 15wup czerwono zielony (19pin) jest ok 15wup biały 18pin - nie sprawdziłem ale wydaje mi sie ze bedzie ponieważ jest na innej ścieżce niż reszta 7,8,9,13,14 w cas są połączone i sygnał jest sterowany przekaznikiem g8hl-1a4p-s wie ktoś co go wzbudza ? (10,11,15,16) tez z nimi polaczona Czyli tak na prawdę mamy kilka sygnałów wzbudzenia 1: 19pin (wzbudza wiele ukladow) po wzbudzeniu auta (otwarcie kluczem lub otwarcie drzwi) 2: 7,8,9,13,14 wynika ze schematu (wzbudza , 10,11,15,16 wynika z pomiaru nużek - i powinien to być sygnał po przekreceniu kluczyka. 3: 18pin - wzbudza ahl i acc moje przypuszczenia spadły na casa że to on blokuje sygnał jak go sprawdzić ??? Ktoś wie co wzbudza zegary ???? (coś znalazłem)F13 7,5A czerwono niebieski kabelek 4pin z kostki bezpieczników na 9pin zegarów Dziwi mnie ze podanie napiecia na 8pin zielonoszary czyli jeden z sygnałów wakeup powodóje zapalenie świateł stopu. Czyli tak jakby zwarcie z 2 pinem (ale tu nie jestem pewien . Napewno tak jest po odpieciu pinu 11=masa o ktorym pisalem wczesniej. Co prawdopodobnie załącza przekaźnik . Sprawdze dziś czy podanie napięcia też powodowało zapalenie świateł) Problem pojawił się po zwarciu + alternatora z masą auta. Ktoś mi powie dlaczego gdy pisze pw to wpadaja do folderu do wyslania zamiast wyslane ?
  4. Ibsto raczej gdy nie odpala nie kreci itp. Tu jest wiekszy problem bo brak terminal 15. Cas powinien dać sygnał na 8pin czyli zielono szary kabel ten powinien załączyć przekaźnik i01069 czyli ten w środku skrzynki (nie wiem co za idiota to wymyslil) ktoś wie jakie tu napiecie idzie ??? Co ciekawe po odpieciu masy z wtyczki x11015 nagle włączają się światła z tyłu, puszczane jest napięcie na moduł lamp więc można włączyć mijania, wraca wtedy też napięcie na przycisk awaryjnych, plus po zapłonie chyba z wtryskiwaczy też się pojawia. Zapewne dzieje się to ponieważ odpięcie masy z tej wtyczki (11pin brazowy) powoduje załączenie przekaźnika. Pojawia się wtedy 6v na zielono szarym przewodzie pytanie czy nie powinno być 12???? z ciekawości podałem na ten przewód bez odpinania masy 6v i też pojawiły się wyżej wymienione napięcia. Konsola jednak nadal martwa brak jakichkolwiek kontrolek. Inpa też wykrywa wtedy napięcie (czarne kropki) ale terminal 15 nadal nie widoczny. Czyli cas nie puszcza sygnału. Przywróciłem ustawienia fabryczne na cas Zaktualizowałem Cas to samo z modułem sgm niestety brak pozytywnego efektu Ktoś wie czy jest jakiś licznik wykrywający zwarcie w module cas ??? ktoś cos pisał że jak wykryje za duże obciążenie modułu to wyłącza terminal 15. Sygnał 15wup działa pojawia się odrazu po otwarciu auta, zanika po okolo 2 min bezczynności. Czyli 19 pin na cas Czerwono zielony kabelek. Czy jeśli mój cas jest uwalony i wsadze inny to powinno być wszystko ok tylko nie bedzie sie dalo odpalic ???? Ale stacyjka zareaguje na 1 i 2 pozycje kluczyka ??? Ewentualnie znacie kogoś kto w rozsądnej cenie jest w stanie pomoc ?
  5. Ktoś rozwiązał przyczynę ???. Zastanawiam się czy uszkodzony alternator może zablokowac terminal 15? czyli brak reakcji zegarów Który przekażnik odpowiada za terminal 15 widziałem fotki zielonego ale u mnie takiego nie ma. No i gdzie on sie znajduje jeden źródła pokazuja że przy mpm i sterowniku pdc ale u mnie tych przekaźników brak widziałem e60 w których rzeczywiście były tam 3 przekaźniki jednak u mnie ich brak. Jeśli w kole zapasowym ich niema to gdzie moga być ?
  6. Jakbyś miał garaż z kanalem to do ogarnięcia. Przy tym zabiegu bardzo dobrze było by rozkręcić skrzynię. Możesz też sprawdzić istą w jakim jest stanie. Czasem skrzynia wydaje się że chodzi pięknie ale koretky ma już bardzo duże i wymaga remontu co wcale nie jest takie drogie. jeśli wsadzisz od dołu kamerkę na wysięgniku to dojedziesz do wanienki i będziesz widział czy z niej leci.... ogólnie jaki kolwiek wyciek nawet z przodu silnika miedzy blokami powoduje że to właśnie tam z tyłu cieknie. Warto zdjąć podszybie i zerknąć co się dzieje od tylu, tam tez jest kilka oringów. Ogólnie przerabiałem temat bardzo duzo razy. Pod tą wanienką jest śruba z której penie też będzie mały wyciek oleju wiec przy okazji warto i ją ogarnąć. W 2 dni do ogarnięcia z dopieszczaniem w 4. Uważaj przy wyciąganiu skrzyni aby nie przesunąć za daleko wybieraka bo jest tam taki mały wałek jak zgubisz to go nie kupisz, jak się nie zastosujesz i zgubisz to mam skrzynie na części ;) Jakby był garaż do wynajęcia za normalne pieniądze to jestem chętny i za śmieszne pieniądze mogę to zrobić ;) Nawet zrobiłem sobie urządzonko do testowania solenoidów ;]. AAA trzeba pamietać że skrzynia waży około 90kg ja niestety sam ją zdejmowałem i wkładałem tak więc nawet z podnośnikiem bez 2 osoby nie jest fajnie ;) Dźwięk v8 bez wydechu COŚ PIĘKNEGO POLECAM. Trzeba pamiętać że ogien z kata moze poleciec wiec na wszelki wypadek gaśnica pobliżu ale wygluszenie słabo się pali i ręką łatwo ugasić (to bardziej przy spawaniu sie przydaje) Wiadomo przy okazji przyjrzeć się trzepa podporze oraz łącznikowi. Te wanienki jeśli nie kupiłeś czasami w dobrych pieniądzach idzie kupić zamiennik. Jeśli byś kupował uszczelki do skrzyni czyli konwertera i pompy to też 10x tańsze są zamienniki i są ok. Pamiętaj skrzynia ma zejść z konwerterem.
  7. w egs vin zmieniłem bez problemu, w moim przypadku dodatkowe zasilanie nie potrzebne bo trwało to naprawdę moment, znacznie dłużej aktualizuje się hud. Czy da się winkfp zmienić win w dme ms42 ? w e60 2004r
  8. Witam zaktualizowałem w aucie e60 HUD - troche trwało EGS - szybko ale nie dostrzegłem zmian czy to możliwe aby np te 2 moduły wogóle nie miały aktualizacji Jak sprawdzić czy jest nowy soft do sterownika? Czy kabelkiem viakena bez problemu można aktualizować sterowniki czy trzeba mieć do tego icom ?? Ile trwa aktualizacja dme ? ludzie piszą że nie można aktualizować zwykłym kablem ccc i innych modułów na światłowodzie ile w tym prawdy ? Da się wymusić zmianę softu do sterownika ?? chciałem zaktualizować innym softem skrzynię jednak sama zmienia sobie ecu family pomimo że wybrałem jej inne.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.