Speed121 dzieki za cenne uwagi Jeśli ktoś ma tajemną wiedze i nie chce się nią dzielić publicznie to można do mnie na pw napisać. Uszanuję i nie rozpowszechnię tej wiedzy ;) A jeśli ktoś wie w czym problem i chce zarobić to niech napisze na pw ile. Ale auto jest uziemione wiec troche ciezko gdzies podjechac Bezpieczniki sprawdziłem wszystkie. Na schemacie widze ze 26 to 7.5A od ogrzewania i klimatyzacji - ???? napewno o ten bezpiecznik chodzilo f54 zerkne jeszcze raz bo faktycznie istotny bezpiecznik (czerwono żółty kabelek) czyli przekaznik k9 też odpowiedzialny za terminal 15??? jak ręcznie go zwarłem to coś się odezwało pod maską F62 tez do k9 f89 u mnie ma 10A zgodnie z logiką jest ok bo zapala się kontrolka na skrzyni biegów . Steruje nim terminal 30 i z nim niema problemów. Ale wydaje mi się że trzeba zaczynać od początku a to co wyżej to już dalszy proces. A u mnie jest nie kompletny sygnał wake up co sugerować by mogło fizyczne uszkodzenie sterownika ? no bo gdyby oprogramowanie zablokowało to chyba wszystkie sygnały. 15wup czerwono zielony (19pin) jest ok 15wup biały 18pin - nie sprawdziłem ale wydaje mi sie ze bedzie ponieważ jest na innej ścieżce niż reszta 7,8,9,13,14 w cas są połączone i sygnał jest sterowany przekaznikiem g8hl-1a4p-s wie ktoś co go wzbudza ? (10,11,15,16) tez z nimi polaczona Czyli tak na prawdę mamy kilka sygnałów wzbudzenia 1: 19pin (wzbudza wiele ukladow) po wzbudzeniu auta (otwarcie kluczem lub otwarcie drzwi) 2: 7,8,9,13,14 wynika ze schematu (wzbudza , 10,11,15,16 wynika z pomiaru nużek - i powinien to być sygnał po przekreceniu kluczyka. 3: 18pin - wzbudza ahl i acc moje przypuszczenia spadły na casa że to on blokuje sygnał jak go sprawdzić ??? Ktoś wie co wzbudza zegary ???? (coś znalazłem)F13 7,5A czerwono niebieski kabelek 4pin z kostki bezpieczników na 9pin zegarów Dziwi mnie ze podanie napiecia na 8pin zielonoszary czyli jeden z sygnałów wakeup powodóje zapalenie świateł stopu. Czyli tak jakby zwarcie z 2 pinem (ale tu nie jestem pewien . Napewno tak jest po odpieciu pinu 11=masa o ktorym pisalem wczesniej. Co prawdopodobnie załącza przekaźnik . Sprawdze dziś czy podanie napięcia też powodowało zapalenie świateł) Problem pojawił się po zwarciu + alternatora z masą auta. Ktoś mi powie dlaczego gdy pisze pw to wpadaja do folderu do wyslania zamiast wyslane ?