
pietras99
Zarejestrowani-
Postów
39 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Informacje osobiste
-
Moje BMW
nie powiem
-
Lokalizacja
Wrocek
Osiągnięcia pietras99
Odkrywca (4/14)
0
Reputacja
-
Miałem tak samo, okazało sie na stacji diagnostycznej że przód jest ok, z to tył strasznie krzywo. Postraszyli mnie krzywym wahaczem.... :duh: Ale w warsztacie powiedzieli że wahacze ok i że się "tylko" guma wybiła. Ciekawie było, kiedy przy ruszeniu z kierownicą na prosto czułem jak tył poprostu odjeżdzał w bok :mrgreen: i musiałem skontrować żeby jechał na wprost :D . Nie zapomnij podjechac pozniej na geometrie tyłu, bo z "na oko" ustawioną długo niepowinno sie jeździć :twisted2: szkoda opon No to ciesze sie że pomogłem :P pozdrawiam :mrgreen:
-
U mnie było podobnie, okazało sie że wybiła się guma tylnego wahacza. Niedość że waliło to jescze auto zaczęło mi krzywo jechać tzn żeby jechać na wprost musiałem mieć skręconą leciutko kierownicę. Stało sie to wzasadzie bez żadnego ostrzeżenia, poprostu sie stało :norty: Dlatego proponuje sprawdzić zawieszenie, ewentualnie czy w bagażniku nie lata jakiś klucz do kół albo lewarek :twisted2: Ps. Gume wymieniłem, już nietłucze i jedzie prawie prosto :twisted2: (musze jeszcze ustawić geometrie tyłu), kosztowało mnie to ok 50zł plus 120 za wymiane :doh:
-
Witam, ja na lato też planuje rozejrzeć sie za 320d. Prawdopodobnie wystarczy mi ojro na model 98-99. I chciałem zapytać czy auta z początku produkcji maja jakieś wady, poprawione w późniejszych latach? Innymi słowy czy opłaca sie kupić dobrze wyposażone auto z pierwszego wypustu? Spalanie, o którym mówicie, brzmi bardzo zachęcająco, ale czy ktoś możę wie jak wygląda spożycie z automatem? I jak te silniczki (mowa o 136-konnych) znoszą cziptuning? Można wycisnąć ok 160km, ale jak wtedy wygląda spalanie? Chodzi mi konkretnie o ten silniczek :) Dzieki za odpowiedź, pozdrawiam
-
Podmiana kierownic w e36, prosze o pomoc.
pietras99 odpowiedział(a) na pietras99 temat w Inne zagadnienia wokół BMW
Czyli wrazieczego (jak by niepasowało) to można zrobić tak żeby pasowało. A powiedz prosze jak sie połapałeś w tych kabelkach, kolorkami? Jeśli mogę spytać to jaką (były ze 3 modele trójramiennych) zakładałęś i ile cie wyniosła? (chcę mieć rozeznanie cenowe :) ) Dzieki za odpowiedź :cool2: -
Podmiana kierownic w e36, prosze o pomoc.
pietras99 opublikował(a) temat w Inne zagadnienia wokół BMW
Witam, potrzebuje szybkiej i konkretnej odpowiedzi. Szukałem na forum, ale nie było nic konkretnego. :twisted2: Od dłuższego czasu chodzi mi po głowie wymiana kierownicy z tej paskudnej na jakąś ładniejszą, skórzaną. Oczywiście chce zachować poduchę. :8) I moje pytanie to : 1) czy ta kierownica bedzie pasowac do e36 z 94r? http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=87616853 Podobno jest cacy, niestety ze zdjęcia nic niewidać? Ewentualnie skusiłbym się na tę, jak nóweczka: http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=88224244 Niewiem jeszcze z jakich lat i konkretnego modelu one pochodzą, spytam sprzedaców. Mam juz na oku airbag do niej i tu drugie pytanie czy w różnych latach wtyczki się różniły? http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=88539864 A może powinienem se darować i poszukać na giełdzie ( Wrocław lub Lubin) I jescze jedno pytanie, bardzo ważne czy jeżeli podepnę samą kierownice bez airbagu i bedę tak jeździć to uszkodzą się czujniki itd czy tylko wyskoczy błąd? :worried: I czy dla jasności, bo wiem że już było, moge prosić o potwierdzenie kolejności czynności? 1)odłączam akumulator i czekam (mniejwiecej ile? 10min czy 3h?) 2)odkręcam śrubki z tyły kiery i odczepiam airbag 3)odkręcam kierownice, wyciągam kiere i teraz wszystko w odwrotnej kolejności Prosze o konkretne odpowiedzi na wszystkie pytania. Z góry dziekuje :modlitwa: -
Lusterko M3 z kierunkiem do e39 Touring
pietras99 odpowiedział(a) na ssiruss temat w Inne zagadnienia wokół BMW
jeżeli mogę to wtące swije 3 grosze :) Mam podobne, bez kierunków, w e36. Ładnie to wygląda ale po pierwsze cieżko mi było sie przyzwyczaić do mniejszego pola widzenia, teraz jest ok ale w mieście czasem niewidać wszystkiego. Po drugie niezamieniał bym ich jeżeli oryginlne mają podgrzewania - tak jak mowili przedmowcy. Mi też bardzo tego brakuje bo przydatna rzecz :mrgreen: . A po trzecie mam u siebie juz drugi komplet bo poprzednie (oryginalne m3) stały sie łupem bandyty :duh: na szczęście stało sie to poprzedniemu właścicielowi :twisted2: i nie jest to regułą. Także ja bym tego nie robił, lepiej dozbierać jakieś ładne felgi i lekko obliżyć i juz jest można wyróżnić :mrgreen: jeszcze wypolerować lakier, czarne bmki mają ten styl :cool2: Ale jak sie Tobie podobają to nic mam do tego, ja bym jednak nie zmieniał :twisted2: Ps. Jak już przód jest juz biały to teraz pora na tył- od tego bym zaczął :twisted2: Pozdrawiam i życze owocnych modyfikacji :wink: -
Ja ze swojej strony dodam ze moj tds pali po Wrocku niecałe 10 z automatem, na trasie Wrocław-Zielona Góra nie schodzi niestety poniżej 8, choć wcale niejeżdze z ponaddźwiękową prędkością :P Z tym że jest czipowany co pewnie sie odbija właśnie na spalaniu :duh: Ale nieoszukujmy sie- tds nie jest wzorem oszczędności :cry2: Mam przejechane 236kkm i w zasadzie oprócz paska (50pln plus napinacz 138-taki malutki amortyzatorek :) ) niemusiałem nic wymieniać. No jeszcze olej- mi weszło ok 5 litrów :worried: . Skrzynia narazie sprawuje sie dobrze, przy następnej wymianie oleju w silniku pokuszę sie o wymiane też w skrzyni (prawdokodobnie nie jest to tanie słyszałem o 300pln z filtrami itd :duh: mógłby ktoś zdementować? :mrgreen: ) U siebie na osiedlu mam takie fajne studzienki wystające czasem na 10cm co przy obniżonym zawieszeniu u mnie :8) niewróży nic dobrego więc jeżdzę slalomem. Ale i tak udało mi sie popsuć gume od wahacza tylnego co nie kosztowalo 50 plus 120 robota (ciekawe czy przepłaciłem? :worried: ) Ogólnie zawieszenie do najlepszych nie należy ale daje rade.
-
Ale wstecznego nie liczysz...? Żarcik :) 6-biegowych automatów napewno nie było w 92 roku w e34 A wracając do tematu to u mnie czasem szarpnie i dostaje strasznego muła, a jak zgasze i odpale to jest juz ok i przyśpiesza narmalnie. Być może u mnie jest olej a u Ciebie skrzynia sie juz skończyła. Jeżeli dobrze rozumiem to auto często jeździło z dużym obciążeniem, może to uszkodziło skrzynie? A dokładniej niższe przełożenia i dlatego niechodzi to tak jak powinno. Ps. Masz tryb Sport i Zima? na każdym jest tak samo?
-
Mój mieści sie w 10 po mieście, z manualną skrzynią bedzie palił troszke mniej. ALe na temat spalania odsyłamy do działu "Spalanie (..)" 1,8tds jest troche słaby ale z 2,5 tds powinieneś być zadowolony. Ja nie miałem problemów z silnikiem, ale wiadomo diesel może (choć niekoniecznie) wymagać wiecej (materiały eksploatacyjne, turbo, wrażliwe glowice itd :search: ) ale za to jest bardziej wytrzymały, solidniejszy od benzyny. Jeżeli nie jeździłeś nigdy takiem dieslem to trzeba sie przyzwyczaić do troszke innej jazdy. Przede wszystkim niewolno męczyć zimnego (ogólnie wogule niepowinno sie tak robić, ale tu wszczególności) i po forsownej jeździe dać sie wychłodzić turbinie - jak w każdym turbo dieslu :roll2:
-
hmmm... mam nadzieje że pytasz czysto teoretycznie, bo to jedna z gorszych rzeczy jakie można zrobić. :duh: Niepolecam :nienie: Prawdopodobnie przełożyć ot tak się nieda, trza sporo poprzerabiać. A jeżeli chodzi o to żeby maska podnosiła sie razem z nerkami to można pokombinować coś z "tym co sie już ma" (to co fabryka daje w standardzie do e36 :)) Ps. Tu http://www.bmw-syndikat.de/cgi-bin/bmwuploaded/Psycho-18/Frontansicht.jpg jest zdjęcie takiego cudaka, ja bym tak nie zrobił :hand:
-
Jeżeli jesteś przeciwnikiem diesli i wolisz benzynke to 1,8 is bedzie najlepszym kompromisem między spalaniem, kosztem zakupu a przyjemnością z jazdy.Ale ja mając do wybory 1,8is i 2,5 tds wybrał bym ten drugi. Do klekotu ropniaków jestem juz przyzwyczajony a ponadto czterocylindrowiec nie jest w stanie mnie przekonac, co prawda nie jechalem takim ale mialem kiedys 320 i sześć garów to nie cztery (chodzi mi o bodźce słuchowe) :8) Na korzyść tds-a przemawia świtna elastyczność no i gwiżdżąca turbinka, na dodatek klekocze tylko jak jest zimny :P A jak pewnego dnia sie obudzisz i stwierdzisz ze masz za mało mocy to nie ma problemu, chip-y są szeroko dostępne. No inna sprawa to jeśli ktoś jest wielkim przeciwnikiem diesli, cóż napewno go nie przekonam do tds-a. Na dodatek jak na diesla jest wcale ekonomiczny :P moj z automatem i czipem na trasie niechce zejsc poniżej 8-miu :cry2: TDS,jezeli był zadbany, przejedzie sporo :) Takie moje zdanie, kto sie nie zgadza ma do tego prawo :roll2:
-
Jak przejrzysz do końca to napewno znajdziesz odpowedź na swoje pytania. Od siebie powiem: 1.Z benzyniaków 2,5/2,8 (to dopiero frajda :cool2: ) przy rozsądnej jeździe spali niewiele wiecej niz 2,0 choć i ten całkiem nieźle radził sobie z moją e36. Alternatywnie 2,5tds- charakterystyczny basowy pomruk ww. rekompensuje gwiżdżącą turbinką. Dobrze traktowany jeździ i jeździ. Wysoki moment, jak to w dieslach, duża elastyczność, a przytym "nie chodzi" jak tdi u VW. Tylko że po mieście 1,9tdi spali max6 a 2,5tds z automatem spali średnio niecałe 9 wiec.... :cry2: 2. U mnie narazie bezawaryjnie, przy dobrej eksploatacji powinny przejechac sporo ale są "wrażliwe", jak to automaty, więc trzeba z wyczuciem i delikatnie. W czterocylindrowcach były 4-ro stopniowe wiec tu lepiej chyba manual, w sześcio-cyl. były 5-cio więc już lepiej. Przydaje się tryb zimowy (sprawdzone niedawno :P) jest też sportowy ale przynajniej moja jest troche mułowata więc jeśli lubisz ostrą jazde z automatu nie będziesz zbyt zadowolony. Ja jestem bo niekiedy nie mam poprostu ochoty machać lewarkiem, tylko wsiąść i jechać :8) No i prawa ręka wolna :mrgreen: Jeździ się fajnie ale jak sie popsuje to kaplica :doh: 3. Polecam link podany przez Panfil-a 4. Polecam model od 93 roku wzwyż. Lepsze wykończenie wnętrza w standardzie abs i dwie poduchy itd. Wcześniejsze roczniki ( z początków produkcji) często bywają mocno wyeksploatowane; "używane przez młodych ludzi o sportowym zacięciu" tak napisali w ktorejś gazecie :) U mnie(w poprzedniej, 320) był problem z falującymi obrotami, szyber był raczej do wymiany (ciężko naprawić-drogie części), pęknięte tylne sprężyny- wymieniłem i od razu tył staną wyżej, brakowało kilku plastików wewnątrz; w zasadzie więcej problemów nie miałem, skrzynia dalej chodziła jak marzenie a silniczek... mmm :) 5. Rzeczywiście lepiej poszukać czegoś seryjnego bo chociaż jest większa szansa że poprzedni użytkownicy dbali, ale to nie reguła. Najlepiej kupić od przysłowiowego dziadka w niemczech :cool2:
-
:search: Były zdjęcia na forum, post "Dziwne egzemplarze" w "Galerie i styling" http://img468.imageshack.us/img468/139/e34dead8zg.jpg http://autobmwklub.triger.com.pl/forum/viewtopic.php?t=15681&postdays=0&postorder=asc&highlight=karawan&start=75&sid=59a98c6a27cb3950ec4fd868ba69cdfd A co do "palenia laczy" :naughty: .....chyba że drift....drift karawnem heh to dopiero cos :mrgreen:
-
Mi też paruje, tyle że jeden i tyle że moje były rozbnierane i pewnie się jakaś nieszczelność wkradła :cry2: . Na szczęsćie w ciepłe dni, latem zwłaszcza nie ma problemu bo powietrze jest bardziej suche. Tak samo jak z szybami, ach co ja sie z nimi mam :mrgreen: Może miałeś rozbierane a nawet o tym nie wiesz tak czy siak jedyne co można zrobic to rozebrać i ponownie uszczelnic, obejrzeć czy nie ma pęknięcia lub kupić nowe :twisted2:
-
Dluga droga od E-46 330d poprzez 330Ci, E-39 540i do E-46M3
pietras99 odpowiedział(a) na Lost_Soul temat w Inne zagadnienia wokół BMW
Witam Ja bym wybrał zdecydowanie, bez zastanowienia, 330d e46, ponieważ cenie sobie zużycie paliwa a spalanie w stosunku do osągów jest rzeczywiście, jak zauważyłeś, "śmieszne". Na drugim miejscu postawiłbym 540, ale planowałbym założenie gazu. Spalanie wyższe ale w zamian jest v8 i to sie ceni :). Poza ty, wewnatrz bedzie więcej miejsca dla pieska :P Pozdrawiam!